welke php/html editor gebruiken jullie?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »
Robin bon

robin bon

14/10/2012 22:18:02
Quote Anchor link
Ik ben al lange tijd op zoek naar een goede php/html editor incl. ftp uploader.

Heeft er iemand een idee of wat gebruiken jullie?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 14:59:32
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

14/10/2012 22:22:23
Quote Anchor link
Notepad++ icm de ftp plugin/filezilla!
 
Wouter J

Wouter J

14/10/2012 22:30:17
Quote Anchor link
3x hetzelfde plaatsen is niet handig en tevens hebben we hier een zoekfunctie, dit is al zo vaak gevraagd....
 
Victor Php

Victor Php

14/10/2012 22:32:03
Quote Anchor link
Okee, hier nog een keer mijn bericht:

Zinvol, 3x hetzelfde bericht plaatsen.

Adobe Dreamweaver of notepad ++ in combinatie met FileZilla.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

15/10/2012 01:47:31
Quote Anchor link
Coda 2 voor de mac gebruikers.
 
Kees Schepers

kees Schepers

15/10/2012 08:14:11
Quote Anchor link
Ik zou vi gebruiken!

Of gewoon goed zoeken en een aantal editors uitproberen, want het is toch allemaal persoonlijk :)
 
Chris PHP

Chris PHP

15/10/2012 08:41:06
Quote Anchor link
Ik gebruik (los) Filezilla, hierin staan alle FTP accounts van mijn klanten en wordt wekelijks geexport en een backup gemaakt.

Tevens heb ik veel Dreamweaver gebruikt, echter vind ik zelf notepad++ en/of Netbeans ook heel goed werken. En deze zijn uiteraard gratis!
 
Stefan WM

Stefan WM

15/10/2012 08:46:29
Quote Anchor link
Ik gebruik netbeans, je hebt meerdere versies en als je alleen php gebruikt zou ik ook de light editor nemen. De full version kan nog al eens lang laden of zwaar zijn voor je pc en start een hoop onnodige processen als je het niet gebruikt.
 
Wouter J

Wouter J

15/10/2012 09:08:15
Quote Anchor link
Vim (of vi zoals kees zegt) of InType of Aptana waarbij mijn voorkeur voor 1 van de eerste 2 is.
 
Jaron T

Jaron T

15/10/2012 10:46:59
Quote Anchor link
netbeans als je wat professioneler te werk wilt gaan dan notepad++
 
Roel -

Roel -

15/10/2012 11:12:41
Quote Anchor link
Ik heb dit topic ook al een aantal keer voorbij zien komen.
Dit keer zie ik het door de vingers, maar gebruik voortaan de zoekfunctie even:
http://www.phphulp.nl/zoeken/editor/
 
Roy -

Roy -

15/10/2012 15:35:53
Quote Anchor link
Sublime Text 2! Waarom? Jeffrey Way legt dat graag uit: https://tutsplus.com/course/improve-workflow-in-sublime-text-2/

Ik kan niet meer zonder!
 
Wouter J

Wouter J

15/10/2012 16:49:09
Quote Anchor link
Roy, en toch is Jeffrey way weer teruggestapt naar het goede oude Vim! Wat weer het bewijs is dat alles per persoon anders is.

Waarom ik zelf voor Vim heb gekozen i.p.v. ST2:
- ST2 bevat de zogeheette Vintage mode, wat een slechte kopie is van de motor achter Vim.
- ST2 bevat te veel functies die je toch niet gebruikt
- Vim werkt via de console en is daardoor makkelijk te integreren in het command prompt. Ook heeft het gVim wat ervoor zorgt dat je niet meer het gevoel hebt in het command prompt te zitten.
- Vim is lightweight en heeft aan de buitenkant niet zoveel features, maar na wat leren ontdek je dat het enorm kracht is en je bijna alles kunt doen.
- Vim is krachtiger dan ST2 en gratis
 
Robin bon

robin bon

15/10/2012 17:12:42
Quote Anchor link
Oké bedankt.
 
- Raoul -

- Raoul -

15/10/2012 17:34:20
Quote Anchor link
Wouter J op 15/10/2012 16:49:09:
Roy, en toch is Jeffrey way weer teruggestapt naar het goede oude Vim! Wat weer het bewijs is dat alles per persoon anders is.

Waarom ik zelf voor Vim heb gekozen i.p.v. ST2:
- ST2 bevat de zogeheette Vintage mode, wat een slechte kopie is van de motor achter Vim.
- ST2 bevat te veel functies die je toch niet gebruikt
- Vim werkt via de console en is daardoor makkelijk te integreren in het command prompt. Ook heeft het gVim wat ervoor zorgt dat je niet meer het gevoel hebt in het command prompt te zitten.
- Vim is lightweight en heeft aan de buitenkant niet zoveel features, maar na wat leren ontdek je dat het enorm kracht is en je bijna alles kunt doen.
- Vim is krachtiger dan ST2 en gratis


Wouter kun je mij even uitleggen hoe ik verbind met FTP via Vim? Een soort van VIM FTP plugin, heb overal zitten zoeken en vind niks. Heb al een directory tree gevonden, maar verder kom ik niet...

Is er trouwens ook een manier om functie's van classes te autocompleten?
 
Wouter J

Wouter J

15/10/2012 17:49:27
Quote Anchor link
Quote:
Is er trouwens ook een manier om functie's van classes te autocompleten?

Auto completen, wat is dat? Is dat dat als je dit doet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
class A
{
    public function foo()
    {

        // ...
    }
}


$a = new A;
$a->f|
?>

(waar | de cursor is) je dan als suggestie foo() krijgt? Vim heeft ingebouwde omnicomplete:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
/* @var $a A */
$a = new A;

$a->|
?>

En dan klik je op Ctrl+X Ctrl+O en dan krijg je een lijst met methods die bij die functie horen.

Die eerste regel is niet heel erg mooi en dus is er een plugin geschreven die dat automatisch doet: phpcomplete.vim
 
- Raoul -

- Raoul -

15/10/2012 20:21:58
Quote Anchor link
Hmmm.. bedankt! Werkt die plugin ook voor classes die in andere mappen staan?
 
Wouter J

Wouter J

15/10/2012 20:24:20
Quote Anchor link
Weet ik niet, ik gebruik dat nooit.
 
- Raoul -

- Raoul -

15/10/2012 20:39:19
Quote Anchor link
Nope.. blijkbaar niet. Dan heeft PHPComplete namelijk niet zoveel zin/nut, je gaat nooit al je classes in één bestand gooien
 
Willem vp

Willem vp

16/10/2012 02:12:56
Quote Anchor link
- Raoul - op 15/10/2012 17:34:20:
Wouter kun je mij even uitleggen hoe ik verbind met FTP via Vim?

Als je gebruik maakt van Take Command (cmd.exe-vervanger, zie jpsoft.com) dan kun je vrijwel elk commando op de command line gebruik laten maken van een ftp/tftp/sftp/ftps/http/https-verbinding:

gvim sftp://user:pass@host/path/to/file

Als je verwacht de verbinding vaak te gebruiken, zou je er een sessie voor kunnen openen:

iftp sftp://user:pass@host
gvim sftp:/path/to/file
(en als je helemaal klaar bent:) iftp /c

Eventueel zou je de usernames en passwords nog in een config-file kunnen zetten zodat je die niet steeds hoeft in te tikken.

Enige nadeel is dat Take Command iets van 100 dollar kost, maar ik gebruik het intussen al een jaar of 20 (als je de voorlopers 4DOS, 4OS2 en 4NT meetelt) en ik zou echt niet meer zonder kunnen.

Een goed (maar ook niet gratis) alternatief vind ik overigens UltraEdit. Die heeft wel ingebouwde FTP-support.
 
- Raoul -

- Raoul -

16/10/2012 08:10:48
Quote Anchor link
Ik draai op Linux helaas...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.