[ZF] Bootstrap

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Embedded Hardware Developer

Vacature: Embedded Hardware Developer in Aalsmeer. Ben jij die ervaren Hardware Developer die graag een bijdrage wil leveren aan de ontwikkeling van een duurzamere samenleving? Dan hebben wij een mooie functie voor jou! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Embedded Hardware Developer in omgeving Schiphol. Wat ga je doen als Embedded Hardware Developer? Als Hardware Developer ga jij je bezighouden met het ontwikkelen van duurzame energieopslagsystemen voor hybride en volledig elektrisch aangedreven schepen. Jouw dagelijkse werkzaamheden zullen er zo uitzien: Je ontwikkelt ideeën en concepten ter verbetering van het systeem. Je designt schema’s en board layouts in

Bekijk vacature »

Lead Python Developer

Wat wij bieden thuiswerkmogelijkheden, als het past voor onze klant flexibele werktijden een pensioenregeling, waar jij niet verplicht aan hoeft bij te dragen 20 wettelijke vrije dagen en 7 aanvullende vrije dagen via flex benefits met flex benefits zelf arbeidsvoorwaarden aanpassen aan jouw persoonlijke wensen keuze tussen een auto van de zaak of een reiskostenvergoeding Wat jij meeneemt een hbo- of wo-diploma in een technische richting; ervaring met een aantal gangbare Python–gerelateerde frameworks en –tools. Denk aan NumPy, TensorFlow en Panda’s, of Flask/Django met SQLAlchemy; zelfstandigheid in programmeren in Python; de ambitie om je schouders te zetten onder zowel je

Bekijk vacature »

.NET developer

Over deze functie Als .NET developer bouw je mee aan innovatieve dienstverlening en draag jij bij aan de groei van de organisatie. Kenter groeit namelijk hard op het gebied van kwaliteit, professionaliteit en innovatie en is altijd op zoek naar verbeteringen. Zij richten zich op de ontwikkeling van moderne meetoplossingen, ook juist op korte termijn. Zo kunnen zij vooruitlopen op het gebied van IoT, realtime data en andere innovatieve oplossingen. Als .NET developer ben je van onschatbare waarde. Je werkt samen met ruim 20 IT professionals aan zowel greenfield- als legacy-projecten. Dat doe je in samenwerking met ontwikkelaars, data engineers,

Bekijk vacature »

Frontend Webdeveloper

Bij VGZ hebben we een heldere missie: samen werken aan een gezonder Nederland, elke dag weer. Jij draagt binnen de rol van Frontend Webdeveloper bij VGZ bij aan het realiseren van deze missie. Als Frontend Webdeveloper werk je aan onze websites en Mijn-omgevingen, die dagelijks worden gebruikt door onze klanten. Hoe zorg jij ervoor dat al onze websites verrassend eenvoudig werken en er simpel en uniform uitzien? Nieuwsgierig geworden? Lees hieronder dan snel verder. Hoe ook jij het verschil maakt Als Frontend Webdeveloper is het jouw werk om onze online kanalen continu door te ontwikkelen. Denk hierbij aan o.a. de

Bekijk vacature »

Freelance Applicatieontwikkelaar (ZZP)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet : 19 december 2022 Tijdelijke functie, met optie op vast Uren per week : 36 Standplaats (in overleg): Apeldoorn We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en ervaring met Python, Django, HCL Websphere

Bekijk vacature »

back-end developer

Do you want to work with the latest technologies? And are you a back-end or a front-end developer? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a part of the inhouse development team. Result oriented and transparent. Thanks to your efforts, the Inhouse Development team can work together on the development of new systems and applications. The team is responsible for the development and operations of our lottery websites, including several back-end components focusing on the online channels for Staatsloterij, Lotto and Miljoenenspel. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a part of the

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

IAM Developer

Dit ga je doen Development, configuration and operation of IAM AD landscape; Proactive optimizing the environment; Collaborating with and supporting the System Architect on his designs; Designing functional and technical documentation regarding the business’ and IT’s requirements; Designing and configuring the functionalities by following the IAM architectural principles, strategy and standards; Collaborating with Stakeholders and team members. Hier ga je werken This industrial company is very innovative and always searching for new technologies. Within the IAM team you will align with DevOps teams, IAM System Architect, the Scrum Master and the Product Owner on operational planning and progress. Within the

Bekijk vacature »

E-commerce Developer

Wil jij als Solution Architect Salesforce meebouwen aan onze E-Commerce oplossingen? Wil jij meer doen dan alleen configureren? We bouwen in onze digitale fabriek aan een platform om VDL bedrijven te digitaliseren. E-commerce speelt daarin een belangrijke rol. Agile en scrum zijn voor jou gesneden koek, want je wil net als je collega’s van het VDL Digital team snel vooruit om resultaat te boeken. In een multidisciplinair team ontwikkel je mee aan het E-Commerce platform voor de ruim 100 bedrijven binnen VDL Groep. Een mooie uitdaging! Jij wordt gelukkig van E-Commerce: Je bent als Solution Architect Salesforce onderdeel van het

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Samengevat: Deze werkgever is een software ontwikkelaar. Ben jij geschikt als Software Developer? Heb je ervaring met Javascript? Vaste baan: C# .NET Developer Javascript HBO 3.200 - 4.800 Software Developer Deze werkgever is marktleider in het notariaat en altijd bezig met het verbeteren van onze software. Dat doen we samen met onze klanten. Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! Functie: Voor de vacature als Software Developer Apeldoorn HBO ga je het volgende doen: Maken van een web-applicatie voor het volledig digitaliseren van het passeermoment bij

Bekijk vacature »

Freelance Applicatieontwikkelaar (ZZP)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet : 19 december 2022 Tijdelijke functie, met optie op vast Uren per week : 36 Standplaats (in overleg): Apeldoorn We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en ervaring met Python, Django, HCL Websphere

Bekijk vacature »
Jasper DS

Jasper DS

25/06/2012 13:43:16
Quote Anchor link
Hoi,

ik heb een guestbook gemaakt met een login functie. Nu wil ik de lay-out wat verfraaien dus las ik het één en ander over de ZF lay-out functie die een template create waarin je andere views kunt inladen (?). Nu klinkt dit wel erg leuk maar in die tutorials word steeds gesproken over bootstrap.php , kan iemand mij vertellen waar deze staat, wat deze doet en hoe ik deze maak?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

04/12/2022 00:12:57

John Cena

John Cena

25/06/2012 13:48:52
Quote Anchor link
Als je het Zend Framework gebruikt kun je ook de layout functie gebruiken.
Bootstrapper staat in de Application map.

Toevoeging op 25/06/2012 13:49:22:

Vreemd bericht zie ik nu....
Ik bedoel dus, als je de layout functie wilt gebruiken zul je het hele framework moeten gebruiken

Jasper DS

Jasper DS

25/06/2012 13:52:58
Quote Anchor link
Ik gebruik het hele framework, ik heb dus views, controllers en models. Alleen ziet het er natuurlijk niet uit op deze moment omdat er nog niets van stijl is toegevoegd. Dat wou ik nu even proberen en ik wou ineens gebruik maken van de lay-out functie. De application map, dus ik maak gewoon een bestand aan in die map? Raar dat deze niet automatisch word aangemaakt door zendtools.

John Cena

John Cena

25/06/2012 13:57:35
Quote Anchor link
Als het goed is moet er een Bootstrap.php staan.

En als ik het helemaal correct heb, (en dat heb ik!) hoef je niks in je bootstrap aan te passen.

In je application.ini moet je even aangeven dat je een layout wilt gaan gebruiken.
Dat doe je door de volgende regels toe te voegen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
resources.view[]                                     =
resources.layout.layoutPath                         = APPLICATION_PATH "/views/layouts/scripts/"

Dan heb je als het goed is in de map views/layouts/scripts een layout.phtml staan.

Deze kun je aanpassen, Let op echo hierin wel je content:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<div menu>
<div nogwat>
<div content>
    <?php
                echo $this->layout()->content;
            ?>

</div>

Toevoeging op 25/06/2012 14:02:18:

Met Zend Tool kun je overigens ook gewoon naar je project toegaan en dan:
zf -enable layout
Gewijzigd op 25/06/2012 14:01:41 door John Cena

Tim S

Tim S

25/06/2012 15:29:31
Quote Anchor link
Ik zou deze tutorial een keer doornemen: http://framework.zend.com/manual/en/learning.quickstart.html

Daarin leggen ze de meest gebruikte classes van het framework uit.
Onder andere ook Zend_Layout

John Cena

John Cena

25/06/2012 15:31:52
Quote Anchor link
Die is niet echt duidelijk...
http://akrabat.com/zend-framework-tutorial/ is wat duidelijker...

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 12:52:52
Quote Anchor link
Tim S op 25/06/2012 15:29:31:
Ik zou deze tutorial een keer doornemen: http://framework.zend.com/manual/en/learning.quickstart.html

Daarin leggen ze de meest gebruikte classes van het framework uit.
Onder andere ook Zend_Layout

In o.a. die tutorial spreken ze over die bootstrap maar wat doet die juist?

Toevoeging op 28/06/2012 12:53:07:

Chi Lion op 25/06/2012 15:31:52:
Die is niet echt duidelijk...
http://akrabat.com/zend-framework-tutorial/ is wat duidelijker...

Heb ik al doorgenomen.

Kees Schepers

kees Schepers

28/06/2012 13:35:33
Quote Anchor link
Wat Chi Lion zegt klopt als een bus. Twee regeltjes aanmaken in je configuratie en in application/views/layouts/scripts/layout.phtml aanmaken.

Daarin zet je wat hij dus zegt. Ik zou voor javascript / css en overige meta's view helpers gebruiken, bijv in de layout:
Code (php)
1
2
3
<head>
<?=$this->headScript()?>
</head>

Ik maak meestal een frontcontroller plugin voor het opzetten van mijn assets, als je interesse hebt wil ik die wel posten.

De bootstrap zorgt ervoor dat je resouces opgezet worden. In Bootstrap.php kun je zelf custom dingen inzetten, maar dat is niet noodzakelijk en raad ik ook af als je daar dingen opzet die 'standaard' zijn, het is beter omdat een resource plugin te maken.

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 13:42:07
Quote Anchor link
Goed, ik heb alles gedaan zoals het er staat en het werkt dus ik denk dat het zo wel in orde moet zijn?

Ik heb wel nog een beetje een probleem met de gedachtegang. Ik wil een app die ik nu heb omzetten naar een Zend-app maar ik weet niet goed voor welke pagina's ik een controller moet maken en welke pagina eigenlijk gewoon een actie is van de controller?

Is hier ook een regeltje voor ofzo? Ik las al ergens "elke actie is een controller"? En wat met terug komende actie's?

Maar goed dat is misschien voor een ander topic?

Niels K

Niels K

28/06/2012 13:45:35
Quote Anchor link
Hoi Jasper,

Ik vraag me af of je het MVC request wel door hebt. Wat snap je niet precies aan deze uit leg dan? klik

Om op jouw verhaal terug te komen, wat voor soort project wil je omzetten? Kan je omschrijven wat het precies moet doen? Daarnaast probeer zelf eens een opzet te maken? Wij geven wel commentaar ;-)

Niels

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 14:28:28
Quote Anchor link
Niels, dit had ik al bedacht. De eerste pagina('s) zijn wat info over het project, de laatste pagina is hoe ik het met het MVC zou doen en dat zit denk ik goed, ben alleen niet echt zeker...

John Cena

John Cena

28/06/2012 14:39:27
Quote Anchor link
Imho zit dat dikke prima!

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 15:47:25
Quote Anchor link
Ik had deze tut gebruikt voor het inlog systeempje. Deze maakt geen gebruik van een model maar doet dat in de controller (_getAuthAdapter). Is dat mooi MVC dan? Of is dat iets speciaals?

John Cena

John Cena

28/06/2012 15:49:43
Quote Anchor link
Ik heb zelf ook mijn inlog systeem via die geschreven en toen wat getweakt, Niels is toch iets meer thuis op MVC gebied geloof ik, let's wait on Him :)

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 15:50:19
Quote Anchor link
oke! Het werkt, maar ik zou alles van de eerste keer goed willen doen! ;-)

John Cena

John Cena

28/06/2012 15:56:19
Quote Anchor link
Ik gebruik het iig ook op die manier, zowieso valt mijn AuthController beetje buiten de rest van het script zeg maar.

Wouter J

Wouter J

28/06/2012 16:03:42
Quote Anchor link
In Symfony, waarin je ook nog bundles hebt, zou ik het zo doen:

CoreBundle
PageController
- indexAction
- aboutAction
- contactAction

PageBackendController
- createAction
- editAction
- deleteAction

UserBundle
LoginController
- loginAction
- logoutAction

UserBackendController
- editAction
- createAction
- deleteAction

ReportBundle
RapportController
- showAction
- showAllAction
- ...

ReportBackendController
- createAction
- editAction
- deleteAction

En ik zou dit in ZF indelen als een PageController voor de normale pagina's, als index en about.
Dan een UserController voor het bijhouden van een gebruiker en een AuthController voor het inloggen/uitloggen.
En voor de rapporten een ReportController om rapporten te laten zien en te bewerken/toe te voegen.
En dan als laatst voor de Page en User nog een Backend controller om dingen te bewerken/te maken/te verwijderen.

Offtopic:
Is je domeinnaam geïnspireerd van die van Jelmer? :D (http://ikhoefgeen.nl/ )
Gewijzigd op 28/06/2012 16:04:40 door Wouter J

John Cena

John Cena

28/06/2012 16:52:40
Quote Anchor link
Die domeinnaam wordt het geblokt als zijnde sex educatie...

Niels K

Niels K

28/06/2012 18:29:04
Quote Anchor link
Hoi Jasper,

Allereerst zou ik ook de opzet van Wouter pakken. Echter ik zou de loginController anders doen.

Ik ben geen fan van een LoginController. Hoezo niet? De meeste mensen hebben een logout methode in de LoginController. Dat is naar mijn mening niet wat een LoginController moet doen.

Je zou een login action helper kunnen maken, daar zou de functionaliteit voor het vinden van een auth adapter ook beter staan.

Maar eerst een vraag aan jouw. Is er een centrale plaats waar mensen kunnen inloggen of zijn er meerdere plaatsen in de applicatie?

Niels

Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 20:12:34
Quote Anchor link
Neen, er is maar 1 plek (op dit moment inloggen.php)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.