Het 'cookie-verbod' - Wat doe jij?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 12 13 14 15 16 volgende »

Wouter J

Wouter J

11/06/2012 20:18:49
Quote Anchor link
@Jens, waarschijnlijk heb je al eens eerder die plugin gebruikt en zijn die instellingen opgeslagen. Daar maak ik dan weer gebruik van. Als het goed is heb ik geen opt-out, anders moet ik daar eens naar kijken.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 01:44:16
 
TJVB tvb

TJVB tvb

11/06/2012 20:23:43
Quote Anchor link
@Wouter, je plaatst inderdaad geen cookie. Maar de melding komt op mij over alsof dat wel gebeurt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/06/2012 21:32:01
Quote Anchor link
TJVB tvb op 11/06/2012 20:18:15:
@Ozzie, je moet toestemming hebben voor alle manieren waarop je iemand kan identificeren / volgen. Daarvan zijn cookies de meest bekende, maar dit is juist een wet over ict die niet gericht is op 1 techniek (cookies) maar het principe (identificeren van gebruikers)

Ja, maar in de cookiewet wordt gesproken over het opslaan van gegevens op de computer van de gebruiker, en dus niet op de server. Correct me if I'm wrong...

@Wouter: omdat de balk rood is en je header ook valt het niet op. Het lijkt eerder alsof er iets in de lay-out verkeerd gaat. Ik zou de balk een afwijkende kleur geven (een geeltint ofzo). Verder is het niet erg duidelijk. Ik zou de toestemming geven knop direct in beeld plaatsen in plaats van in het uitklap-gedeelte.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/06/2012 11:32:40
Quote Anchor link
Ik zag zo snel niet of deze al eens voorbij is gekomen:
- PDF met F.A.Q. van de Opta
- Info van Thuiswinkel.org met diverse info en een beslisboom
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2012 12:05:00
Quote Anchor link
Mooie link die van de OPTA Elwin. Daar staat veel nuttigs in. Opvallend is dat wordt gezegd dat ook buitenlandse sites zich aan de cookiewet moeten houden, zonder dat daar verder iets over wordt gemeld. Er staat dus niet dat buitenlandse sites die zich richten op Nederlanders zich aan de cookiewet moeten houden. Nee, er staat gewoon "buitenlandse sites". Niks meer en niks minder.
 
- Raoul -

- Raoul -

20/06/2012 12:56:16
Quote Anchor link
Maar als je die scriptjes gebruikt die toestemming vraagt krijg je toch ook verkeerde informatie voor Analytics?
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/06/2012 14:39:07
Quote Anchor link
Je krijgt geen verkeerde data, maar vertekende data. De data in Analytics op zich klopt, maar het is slechts een (heel klein) deel van je bezoekers.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2012 14:40:58
Quote Anchor link
Waarmee de gegevens feitelijk dus waardeloos worden.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/06/2012 14:44:11
Quote Anchor link
Jup. Dat is tot nu toe ook de enige conclusie die ik er uit heb kunnen trekken. Check:
Quote:
Ter illustratie, de eerste metingen van de DDMA-website wijzen uit dat nog geen 10% van de bezoekers cookies toestaat.

Bron
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2012 14:47:13
Quote Anchor link
Pfff, lekker is dat. Volkomen waardeloos dus.
 
Wouter J

Wouter J

20/06/2012 15:24:42
Quote Anchor link
Je zou natuurlijk altijd een bezoeker teller kunnen maken zonder cookies. Je krijgt dan alleen veel minder informatie. Informatie die je wel zonder Cookie kunt krijgen:
- bezoekerteller
- land v. bezoeker
- de bezochte pagina

En als je je DB ook nog gaat gebruiken zijn dingen als tijd op pagina ook nog wel te krijgen.
Alleen tja, heel veel kun je niet meer krijgen.

Nog iets leuks is dat de agenten (CBP en OPTA) hebben aangegeven pas vanaf 1 januari 2012 boetes uit te gaan delen. Momenteel is het dus voornamelijk even kijken hoe andere websites het doen en hoe het gaat worden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2012 15:34:40
Quote Anchor link
Wouter J op 20/06/2012 15:24:42:
Je zou natuurlijk altijd een bezoeker teller kunnen maken zonder cookies. Je krijgt dan alleen veel minder informatie. Informatie die je wel zonder Cookie kunt krijgen:
- bezoekerteller
- land v. bezoeker
- de bezochte pagina

En als je je DB ook nog gaat gebruiken zijn dingen als tijd op pagina ook nog wel te krijgen.
Alleen tja, heel veel kun je niet meer krijgen.

Nog iets leuks is dat de agenten (CBP en OPTA) hebben aangegeven pas vanaf 1 januari 2012 boetes uit te gaan delen. Momenteel is het dus voornamelijk even kijken hoe andere websites het doen en hoe het gaat worden.

2013 bedoel je...

Maar zelf zo'n systeem bouwen is echt geen gemakkelijk klusje. Dat is echt een bak werk. Misschien zijn er al freeware statistieken pakketten die je zelf op de server kan installeren?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

20/06/2012 15:49:43
Quote Anchor link
Piwik heeft een optie om zonder cookies te werken
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2012 15:52:10
Quote Anchor link
Hmm, oke... en dat installeer je dan zelf op je eigen server? Of werkt het net als Google dat je alleen een klein scriptje plaatst?
 
Wouter J

Wouter J

20/06/2012 15:54:14
Quote Anchor link
Nee, Piwik werkt op je eigen server. Het is een map die je op je host zet en koppelt aan je DB. vervolgens moet je, net zoals met Google Analytics, een klein JS scriptje op elke pagina plaatsen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2012 15:58:08
Quote Anchor link
Ah oke... en moet je dan zelf tabellen aanmaken? Of doet ie dat allemaal zelf?
 
Wouter J

Wouter J

20/06/2012 16:01:21
Quote Anchor link
Doet ie allemaal zelf. Het is een beetje alsof je een cMS installeert: De eerste keer kom je op de installatie pagina waarna Piwik geïnstalleerd wordt (dit spreekt allemaal voorzich) en dan ben je klaar, alleen nog even een scriptje aan elke pagina toevoegen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2012 16:05:47
Quote Anchor link
Ah, oke duidelijk. Thanks Wouter!
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/06/2012 16:07:01
Quote Anchor link
TJVB tvb op 20/06/2012 15:49:43:
Piwik heeft een optie om zonder cookies te werken
Ik dacht: "Waar haalt 'ie dat vandaan? De laatste keer dat ik keek bij Piwik was die optie er toch niet?"
Had vorige maand nog gekeken, en hier nog in het topic geknald:
Elwin - Fratsloos op 25/05/2012 16:51:27:
Zijn er alternatieven voor Analytics? Je hebt Piwik, maar die gebruikt, in ieder geval tot versie 1.8, ook gewoon tracking cookies.
Zit ik nu even te zoeken en kom ik de feature request weer tegen. Drie weken geleden gesloten/gefixt. :) En versie 1.8 alweer drie weken beschikbaar. :)

Dat wordt dus ook experimenteren met Piwik! :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/06/2012 08:46:45
Quote Anchor link
Even lezen:
http://www.solv.nl/weblog/ook-jhim-van-bemmel-begrijp-cookiewet-niet/18928

Leuk detail: geen van de politieke partijen vraagt op dit moment om toestemming om cookies te mogen plaatsen.
 

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 12 13 14 15 16 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.