' geeft lege input

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 16:20:30
Quote Anchor link
Als er in een textarea een ' wordt getypt dan wordt het veld bij de update leeggemaakt. En ik dacht dat ik dit zo goed deed:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input class= \"textfield\" type=\"text\" name=\"tekst1\" size =\"40\" value=\"".htmlspecialchars($editactie_titel['tekst'])."\">


Wat kan ik hier aan doen?

Toevoeging op 03/08/2012 16:24:00:

Sorry, het veld veranderd niet zie ik nu. Als hij leeg is, blijft hij leeg. Als er een waarde aanwezig was, blijft deze waarde staan. Met een ' wordt er niet geüpdatet.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 06:42:16
 
Stefan WM

Stefan WM

03/08/2012 16:25:24
Quote Anchor link
kun je even het hele stuk er om heen ook posten, dit is niet echt duidelijk. Daarnaast is dit geen textarea ;)

Ik vermoed dat je dit wilt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input class= "textfield" type="text" name="tekst1" size ="40" value=<?=htmlspecialchars($editactie_titel['tekst']) ?>">
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 16:29:47
Quote Anchor link
Dit moet dus buiten php gebeuren?

Klopt dit is een 1 rij veld.
Gewijzigd op 03/08/2012 16:30:04 door Ferdi Verbeek
 
Stefan WM

Stefan WM

03/08/2012 16:33:19
Quote Anchor link
als je goed kijkt staat het php stuk tussen PHP tags ;)
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 16:35:19
Quote Anchor link
Ja sorry, de hele pagina is php... een klein stukje meer.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
echo "<form id=\"editactie_form\" action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"post\">
      <table id=\"editactie\">
      <tr>
          <td class=\"editactie\">
            Titel
        </td>
        <td>
              <input class= \"textfield\" type=\"text\" name=\"tekst1\" size =\"40\" value=\"".htmlspecialchars($editactie_titel['tekst'])."\">
        </td>


Toevoeging op 03/08/2012 16:35:42:

Waarom werkt het niet, is de functie alleen niet voldoende?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/08/2012 16:37:12
Quote Anchor link
Gebruik bij een echo ' zodat je " in html kunt gebruiken. Scheelt je een berg \

$_SERVER['PHP_SELF'] is onveilig. Gebruik liever ""

Ik vermoed dat het fout gaat bij de actie naar/vanuit de database.
Hoe ziet je update-query er uit?
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 16:38:40
Quote Anchor link
Ik weet dat er veel andere fouten zijn. Ik heb boeken gekocht en in de toekomstige sites zal het beter gaan. Ik hoop dat we ons alleen kunnen richten op dit specifieke probleem.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if ($_POST['submit'] == "Opslaan" && $editactie_titel > 0)
    {
        $query = "UPDATE $tab_teksten SET tekst='$tekst1' WHERE beschrijving = 'actie_titel'";
          $result = mysql_query($query);

        $query = "UPDATE $tab_teksten SET tekst='$tekst2' WHERE beschrijving = 'actie_tekst'";
          $result = mysql_query($query);

        $query = "UPDATE $tab_teksten SET tekst='$tekst3' WHERE beschrijving = 'actie_datum'";
          $result = mysql_query($query);

        $query = "UPDATE $tab_teksten SET tekst='$tekst4' WHERE beschrijving = 'actie_volgende'";
          $result = mysql_query($query);
        
              echo "<script language=\"javascript\">location.href='editactie.php';</script>";
    }


Toevoeging op 03/08/2012 16:50:14:

Als ik het goed begrijp maakt de functie van alle speciale tekens een code toch? Maar dit gebeurt niet?

Toevoeging op 03/08/2012 16:51:58:

Of juist andersom? Maakt hij van de codes weer de tekens?
 
Stefan WM

Stefan WM

03/08/2012 17:24:06
Quote Anchor link
Ferdi Verbeek op 03/08/2012 16:38:40:
Ik hoop dat we ons alleen kunnen richten op dit specifieke probleem.


Ik denk niet dat veel mensen zo zin hebben om te reageren.
Iedereen doet zijn best je te helpen en je verder op weg te helpen, het zijn allemaal bruikbare tips!
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 17:26:42
Quote Anchor link
Klopt, maar dit zie ik vaak gebeuren en ik weet en heb al meerdere malen verteld dat ik veel niet goed doe en daar aan werk.

Ik wil graag dit ene punt oplossen zodat ik me daarna kan richten op me 'studie'. En dit bedoel ik niet verkeerd. Ik waardeer jullie tips, maar hoop we degene die mij willen helpen kunnen kijken naar dit specialchars gebeuren.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/08/2012 18:17:45
Quote Anchor link
Ferdi Verbeek op 03/08/2012 16:38:40:
Ik hoop dat we ons alleen kunnen richten op dit specifieke probleem.


Struisvogelpolitiek. Doe het goed, zodat je fouten voorkomt.

Je script lijkt overigens erg veel op wat staat in http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/1-knop-voor-2-queries/85939/

Kopieer dan ook maar mijn reactie:
Obelix en Idefix op 01/08/2012 16:39:30:
Even wat praktische tips: gebruik variabelen buiten quotes.
Regel 1 t/m 3 is kopiëren van variabelen. Speciale reden voor?
Gebruik binnen php ' en in html " --> scheelt je een heleboel keren \
$_SERVER['PHP_SELF'] is onveilig.
Een formulier maak je tegenwoordig liever niet meer met een tabel-opmaak, maar met css. inline stylen is eigenlijk ook niet meer echt van deze tijd.
Gebruik geen * maar geef de velden op die je wilt.
Mis in je query's foutafhandeling.
Laat het hier maar even bij ;-)


En als 'bonus' : je script is lek.
Debuggen: kijk wat je querys laten zien. Gaat dat goed?
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 19:45:50
Quote Anchor link
...

Vervelende kerel.

Ik zoek mijn antwoord zelf wel.

Toevoeging op 03/08/2012 19:51:04:

Ik ben op vrijwillige basis voor iemand een website aan het maken. Ik weet dat er veel fout aan is en heb dat ook meerdere malen herhaalt. Ik wil deze graag afronden, omdat hij zeer ver is en ik dan zelf wil studeren naar PHP (ik heb daar spullen voor gekocht) etc. Ik kan deze niet laten wachten.

Ik kom hier met een probleem, maar vervolgens ga je opnoemen (en meerdere lui hier) wat er nog meer fout aan is. Daar heb ik toch geen ene reet aan?
 
Eddy E

Eddy E

03/08/2012 19:51:13
Quote Anchor link
Succes dan.


Geef dan even waar de professionele/deskundige om vraagt.
Jouw probleem zit ergens anders dan in de HTML.
Obelix vraagt daar naar, maar jij geeft geen (volledig) antwoord.
In dit geval is het spreekwoord: "Eigen schuld, dikke bult" denk ik wel van toepassing.
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 19:53:04
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 03/08/2012 19:51:13:
Jouw probleem zit ergens anders dan in de HTML.
Obelix vraagt daar naar, maar jij geeft geen (volledig) antwoord.


Daar vraagt hij zeker niet naar. Wat hebben de css, *, / of de variabelen daar nou mee te maken?
Gewijzigd op 03/08/2012 19:53:37 door Ferdi Verbeek
 
Eddy E

Eddy E

03/08/2012 20:01:39
Quote Anchor link
Het script is meer dan die ene regel die jij niet werkend krijgt door iets heel simpels.

Maar met al die boeken ga je het vast zelf vinden hoor...... Luisteren naar ervaren mensen moet je vooral niet doen.



Kortom: ik zal Obelix maar even citeren... Blijkbaar lees je er strak overheen en/of wil je het niet zien.
Obelix en Idefix op 03/08/2012 16:37:12:
Hoe ziet je update-query er uit?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/08/2012 20:10:59
Quote Anchor link
Ferdi Verbeek op 03/08/2012 19:45:50:
Vervelende kerel.

Toevoeging op 03/08/2012 19:51:04:
Ik ben op vrijwillige basis voor iemand een website aan het maken.

Ferdi Verbeek op 03/08/2012 19:45:50:
Toevoeging op 03/08/2012 19:51:04:
Ik kan deze niet laten wachten.


Doe het wel. Laat je opdrachtgever (even) wachten en lever iets wat goed is.
Noem mij een vervelende kerel; ik wil je alleen maar duidelijk maken dat je script niet goed is. Als je het gebruikt voor jezelf om te testen/leren, vind ik het nog tot daar aan toe, maar je gaat dit toch niet echt als website publiceren. Al doe je het vrijwillig. Dit moet je een ander niet willen aandoen.

Ferdi Verbeek op 03/08/2012 19:45:50:
Toevoeging op 03/08/2012 19:51:04:
ik dan zelf wil studeren naar PHP (ik heb daar spullen voor gekocht) etc.

De meeste boeken zullen je zaken verkeerd aanleren. Doorgaans wordt er niet gesproken over foutafhandeling, wordt geselecteerd met *, etc. Juist allemaal zaken waar je op dit forum (al meerdere malen) op gewezen bent.

@Eddy: in zijn post van 03/08/2012 16:38:40 staat een update-query.
Maar, zoals eerder aangegeven, op die code (en query) is het nodige aan te merken.

Ferdi Verbeek wil echter alleen maar iets klaar hebben. Of het goed en veilig is, maakt (kennelijk) niets uit.
In mijn post van 03/08/2012 18:17:45 geef ik o.a. aan: foutafhandeling en een tip om te debuggen. Zolang je niets doet met de tips die gegeven worden, zie ik niet echt veel nut om je verder te helpen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/08/2012 20:18:08
Quote Anchor link
Ferdi Verbeek op 03/08/2012 19:45:50:
...

Vervelende kerel.

Ik zoek mijn antwoord zelf wel.

Toevoeging op 03/08/2012 19:51:04:

Ik kom hier met een probleem, maar vervolgens ga je opnoemen (en meerdere lui hier) wat er nog meer fout aan is. Daar heb ik toch geen ene reet aan?

Kom op mensen, ga hier toch niet zoveel aandacht aan besteden. Iemand die op deze manier zijn mede forumgenoten te woord staat ("Vervelende kerel.") daar ga je toch niet zoveel tijd en energie in steken. Laat het hem gewoon lekker zelf uitzoeken als ie dat zo graag wil. Iemand die zo praat is de tijd en moeite niet waard.
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 22:38:28
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 03/08/2012 20:10:59:
maar je gaat dit toch niet echt als website publiceren. Al doe je het vrijwillig. Dit moet je een ander niet willen aandoen.


Waarom niet? De website werkt verder prima en ziet er goed uit. Je moet niet overdrijven. Jammer dat er zo wordt gereageerd weer. In de toekomst zal ik hem aanpassen en beter maken. Ik maak er een goede backup van en erg gecompliceerd is de website niet.

De website geeft ook alleen enkele notices (door definities van variabelen, wat ik nog niet begrijp) en geen echte foutmeldingen. Natuurlijk is de coding niet netjes, maar hij werkt en doet wat hij moet doen. In de toekomst wil ik niet zo verder natuurlijk.

En dat gezeur over boeken en hoe goed jullie wel niet zijn, is nu wel duidelijk hoor. Maar ik ga graag mijn eigen weg.

Toevoeging op 03/08/2012 23:07:49:

Goed even voor de mensen met hetzelfde probleem:

Ik heb dit opgelost door gebruik te maken van mysql_real_escape_string. Iets wat je blijkbaar beter altijd moet gebruiken.
Gewijzigd op 03/08/2012 22:39:02 door Ferdi Verbeek
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/08/2012 23:10:29
Quote Anchor link
Prima, maar kom niet klagen als het problemen oplevert door een upgrade op de server of wat dan ook. Vroeger bouwden we plaggenhutjes maar tegenwoordig kan dit niet meer. Dit voorbeeld geldt ook bij programmeren. Als je het doet, doe het dan liever goed.
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 23:12:17
Quote Anchor link
Ja precies, en dat realiseerde ik me ook en hierna zou ik toch gaan 'studeren' om dit in de toekomst wel goed te doen? Of heb je me andere 5 posts ook al gemist.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

03/08/2012 23:49:38
Quote Anchor link
En in eerdere posts wordt ook al uitgelegd dat je vaak beter geen boeken moet gebruiken om het te leren aangezien het daar vaar verkeerd in staat
 
Ferdi Verbeek

Ferdi Verbeek

03/08/2012 23:51:03
Quote Anchor link
Ja precies, dus jullie leggen niets uit en noemen zo veel mogelijk fouten op. Vervolgens vertellen (in eerder topic) dat ik moet zoeken naar boeken en goede uitleg op internet. En vervolgens is dat ook niet goed. Wordt nog leuk zo.

:)
Gewijzigd op 03/08/2012 23:54:00 door Ferdi Verbeek
 

Pagina: 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.