AES128 vs AES256

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Willem vp

Willem vp

18/09/2015 18:14:17
Quote Anchor link
> Wilhelmus van Nassau dat zou wel eens als wachtwoord gebruikt kunnen worden.
> Gaat hij dan vervolgens zelf daar variaties op bedenken?

Nee, niet op die manier, maar stel dat de dictionary "Wilhelmus van Nassau" bevat, dan kun je in je software eenvoudig alle combinaties van hoofd- en kleine letters aflopen, spaties vervangen door allerle rare tekens en standaard letteromwisselingen (3-E, 1-I, 1-l, 1-!, 2-@, etc) uitvoeren.

Het zal op die manier weliswaar langer duren dan wanneer je die truuks niet uithaalt, maar het gaat evengoed een paar ordes sneller dan bij een brute force attack.

De kunst is om een slimme dictionary samen te stellen. Ik heb ooit eens bij wijze van proef op mijn werk alle woorden uit alle Word-documenten in een lijst gezet en die gevoerd aan l0phtcrack. Er waren schandalig weinig collega's waar ik niet binnen drie minuten het wachtwoord van wist. ;-)
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 21:45:30
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/09/2015 21:33:09
Quote Anchor link
>> Er waren schandalig weinig collega's waar ik niet binnen drie minuten het wachtwoord van wist.

Maar waren dat dan heel simpele en korte wachtwoorden?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

18/09/2015 22:27:33
Quote Anchor link
>> Maar waren dat dan heel simpele en korte wachtwoorden?

Nee, niet simpel of kort, maar veelvoorkomend. Het draait om de frequentie, waarschijnlijkheid en kansrekening.

Dat is nu juist de inschattingsfout van slimmeriken die denken slimme wachtwoorden te verzinnen: andere slimmeriken hebben die slimmigheid ook al bedacht.

Ik moest erg lachen om de post van Willem: onze sysadmin ging namelijk ook binnen een paar minuten plat op een update van de wordlist. Dat geeft te denken, maar fijn dat we niet alleen staan ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/09/2015 22:53:29
Quote Anchor link
Hehe ... :)

Maar kun je/jullie eens voorbeelden geven dan van een wachtwoord van een collega wat zo snel te kraken was? Ik kan het me namelijk niet echt voorstellen ... en zeker als je in de IT werkt zou je denken dat er wel een beetje slimme wachtwoorden worden gekozen. Dus ehm eh ... voorbeelden zodat we even kunnen lachen? :)

P.S. zelf gebruik ik een wachtwoord van 50 tekens. Ja, ik hoor sommigen van jullie al denken ... oh jaaaa, wat dan? Nou, het zijn allemaal zessen, maar ik vertel uiteraard niet in welke volgorde ze staan!
 
Willem vp

Willem vp

19/09/2015 00:07:08
Quote Anchor link
> voorbeelden geven dan van een wachtwoord van een collega wat zo snel te kraken was?

Pff, da's 18 jaar geleden of zo... Veel wachtwoorden waren in ieder geval gebaseerd op projecten of producten van ons. Het hielp daarom ook wel dat ik de interne documenten had geharvest. ;-) Ik kan me in ieder geval nog wel herinneren dat iemand 'appelmoes' als wachtwoord had. Meer dan 8 letters, dus 'veilig' volgens de destijds geldende richtlijnen.

Saillant detail was dat ik toen werkte op een ontwikkelafdeling waar we ons ook bezighielden met... cryptografie. En dan op een dusdanig niveau dat de ramen waren afgeschermd met een speciale stralingswerende folie. De meeste van mijn collega's wisten dus absoluut wel waar ze mee bezig waren. Maar gemakzucht kun je niet voorkomen.

Overigens is het me gaandeweg wel gelukt om sterkere wachtwoorden in gebruik te krijgen. Ik ben nooit voorstander geweest van beleid om elke xx weken je wachtwoord verplicht te veranderen; daarmee werk je m.i. alleen maar in de hand dat mensen gemakkelijk te onthouden wachtwoorden gaan gebruiken. In plaats daarvan draaide ik regelmatig een passwordscanner. Zodra ik van iemand zijn wachtwoord had gekraakt, kreeg die persoon het vinkje 'verander wachtwoord bij volgende login'. Moet je kijken hoe snel ze het aanleren om sterke wachtwoorden te bedenken. ;-)

Een aantal jaren later kwam ik bij een (groot!) bedrijf te werken dat als beleid had dat je minimaal elke 8 weken je wachtwoord moest veranderen. En als je het eenmaal veranderd had, kon je het binnen twee weken niet nog eens veranderen. En de laatste 15 of 20 wachtwoorden die je had gebruikt, kon je niet nog eens gebruiken. Recalcitrant als ik ben veranderde ik mijn initiële wachtwoord 'Welkom01' naar 'Welkom02'. En 8 weken later naar 'Welkom03'. Enzovoort. Als ik dan eens een keer mijn wachtwoord zou vergeten, hoefde ik alleen maar in mijn agenda te kijken hoe lang ik er al werkte.

Op mijn huidige werkplek ben ik trouwens helemaal afgestapt van het gebruik van wachtwoorden; in plaats daarvan maak ik gebruik van SSH met private key authentication. Veel veiliger. Mits je tenminste een sterk wachtwoord op je keyfile hebt. (Tsja, helemáál zul je er niet vanaf komen, maar 1x per dag een sterk wachtwoord intikken is een stuk beter dan 180x per dag 'appel42moes'.) Ideaal: ik hoef alleen maar aan te klikken op welk systeem ik wil werken en ik ben al ingelogd. In HeidiSQL doe ik hetzelfde: ik verbind naar de database-server via een SSH-tunnel waarbij ik de authenticatie doe middels mijn private key. Niemand die meer over mijn schouder kan meekijken terwijl ik mijn wachtwoord intik. En niemand die daarna vanaf een andere pc onder mijn account kan inloggen. Het is eenmalig wat werk om het op te zetten, en daarna is het klik, klak, klaar. En aangezien ik nu zelfs de reclameslogan van Windows 3.1 begin te citeren denk ik dat het tijd wordt om naar bed te gaan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/09/2015 01:46:43
Quote Anchor link
Haha, mooi verhaal Willem :-)

Maareh ...

>> En dan op een dusdanig niveau dat de ramen waren afgeschermd met een speciale stralingswerende folie.

Euuhhh ... waaatttuuhhh???
 
Dos Moonen

Dos Moonen

19/09/2015 14:46:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 18/09/2015 22:53:29:
Maar kun je/jullie eens voorbeelden geven dan van een wachtwoord van een collega wat zo snel te kraken was?


Ik heb iets leukers voor je: http://wpengine.com/unmasked/
 
Willem vp

Willem vp

19/09/2015 21:45:23
Quote Anchor link
> Euuhhh ... waaatttuuhhh???

Electronische apparaten zenden straling uit. Die straling kun je met de juiste apparatuur op soms wel tientallen meters opvangen en zo zou je zelfs kunnen reconstrueren wat er op een beeldscherm wordt getoond.

En het kan nog gekker, want er is zelfs software die aan de hand van een opgenomen telefoongesprek kan reconstrueren wat de persoon aan de andere kant van de lijn op zijn toetsenbord heeft ingetikt.

We hoefden nog net geen aluminium hoedjes te dragen tijdens het werk. ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/09/2015 23:31:51
Quote Anchor link
>> We hoefden nog net geen aluminium hoedjes te dragen tijdens het werk. ;-)

Oeh ... dat scheelt dan weer :-)))
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.