Automatisch Uitloggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/06/2015 17:26:37
Quote Anchor link
Hoe krijg je het voor elkaar om een gebruiker er automatisch uit te knikkeren als deze bijvoorbeeld een uur geen enkele acties heeft gedaan.
Bij dit fantastische forum gaat dat ook zo.
Hoe ?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 21:55:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/06/2015 17:46:40
Quote Anchor link
Korte levensduur voor de cookies nemen?
 
Eddy E

Eddy E

14/06/2015 20:10:53
Quote Anchor link
Klein beetje Javascript met een teller die aftelt vanaf 1 uur.
Elke page-refresh stel je dat ene uur in.

Is het uur verlopen: redirect naar homepagina waar je uitgelogd bent/wordt.
Wel 5 minuten van te voren een waarschuwing (alert oid) tonen!



Al heb ik persoonlijk echt een schijthekel aan dit soort dingen.
Waarom zou je mij eruit willen knikkeren? Bij een multiplayer-game kan ik me dat voorstellen. Iets anders niet!
Gewijzigd op 14/06/2015 20:11:34 door Eddy E
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2015 20:31:11
Quote Anchor link
Sessie lifetime instellen. Zodra die is verstreken is je sessie niet meer geldig.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/06/2015 22:27:01
Quote Anchor link
Leuk die verschillende reacties :-)

Eddy gaat er van uit dat Jan de pagina die in de browser open blijft staan dan wil wijzigen. Ik denk dat Paco echter gewoon de session bedoelt omdat hij refereert naar dit forum.

Ozzie begint direct over php.ini instellingen..

@Paco:
Hoe sessies zich gedragen hangt sterk af van instellingen van je webserver en php.ini. Ik heb al van alles meegemaakt op verschillende webservers. Op de ene webserver verloopt een sessie nooit en op de andere om het kwartier of nog sneller.

Hier kun je lezen hoe sessions ongeveer werken maar ook hoe je je eigen session handler kunt schrijven:
http://www.sitepoint.com/writing-custom-session-handlers/
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

15/06/2015 21:10:21
Quote Anchor link
Ik moet dat op mijn gemak is nalezen @Frank, want ik heb het licht nog niet gezien.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/06/2015 21:54:13
Quote Anchor link
Wat zijn Sessions?

Als een webserver een request krijgt dan weten we gewoon niet van wie of welke machine het af komt. De gebruiker is compleet anoniem en we kunnen verschillende gebruikers niet van elkaar onderscheiden. Om dit probleem enigszins te tackelen heeft men cookies uitgevonden. Een cookie kun je zien als een klein bestandje dat informatie bewaart voor één website op het apparaat van de gebruiker. Als de gebruiker een nieuw verzoek stuurt naar de webserver dan wordt de inhoud van het bestandje in de header meegezonden. Je zou dus een cookie kunnen aanmaken met deze inhoud:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ingelogd=1


De inhoud wordt bij de volgende requests door de browser naar de webserver gestuurd en die kan deze uitlezen en zo bepalen of een gebruiker ingelogd is of niet

MAAR...

Bovenstaand voorbeeld is natuurlijk heel erg makkelijk te hacken. De cookie wordt immers op de pc van de gebruiker bewaart. en als je maar ingelogd=1 meestuurt dan ben je dus ineens ingelogd. We houden daarom liever op de webserver bij wie er is ingelogd en wie niet. Daar zorgen Sessions voor. Sessions maken eenmalig een random id die wordt opgeslagen in een cookie. zo een id is bijvoorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
k623qubavm8acku19somu6ce1k0nb9aj


Nu staat er op het apparaat van de gebruiker dus alleen een cookie met een session ID. Op de server kunnen nu in een bestandje met de naam sess_k623qubavm8acku19somu6ce1k0nb9aj een aantal instellingen opgeslagen worden. Bijvoorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ingelogd=1


Met het verschil dat dit nu op de server bewaard wordt en niet op het apparaat van de gebruiker. Als in PHP session_start() wordt uitgevoerd dan zal de inhoud uit het bestand gelezen worden en in de $_SESSION array geplaatst worden.

Hiermee zijn echter nog niet alle problemen opgelost. Het aantal bestanden op de server met allemaal een andere sessie ID kan een enorme omvang bereiken. Daarnaast is het weer minder veilig als een sessie maar eindeloos blijft bestaan. Om deze reden wordt telkens de datum en tijd van het sessie bestand bijgewerkt. Is een bestand te oud, bijvoorbeeld meer dan 30 minuten dan wordt deze ongeldig en op een gegeven moment ook verwijderd. Of een sessie verloopt en hoe snel is afhankelijk van de instellingen op de server.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

15/06/2015 22:41:00
Quote Anchor link
In de user tabel een extra kolom maken met last_active? Hier zet je de tijd in van de laatste actie/page refresh, als de gebruiker een actie/page refresh doet kijk je eerst of de vorige actie meer dan een uur geleden is.

Zo ja, gebruiker uitloggen en door sturen naar de inlog pagina
Zo nee, niks doen
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

15/06/2015 23:37:06
Quote Anchor link
@Sabotan: ik heb het nu zo opgelost:(zonder database)
Bij mijn login:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$_SESSION
['lastlogin'] = time();
?>

Op elke pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if ($_SESSION['lastlogin']<(time()-3600) )
{
header( 'location: LOGOUT.php'); }
else {$_SESSION['lastlogin']=time();}
?>


In LOGOUT.php --> sessie destroy

Toevoeging op 16/06/2015 14:15:47:

Maar wat ik eigenlijk wil, is dat als ik een uur niks heb gedaan, ik automatisch al ben uitgelogd of desnoods een andere actie wil laten uitvoeren. Maar dat is een instelling van de server schat ik zo in. Crontab ?
Gewijzigd op 16/06/2015 14:18:58 door Paco de Wulp
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/06/2015 14:27:19
Quote Anchor link
Dat kan in PHP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
session_cache_expire(60);                // In minuten
ini_set('session.gc_maxlifetime', 3600); // In seconden
session_start();                         // Daarna pas de sessie starten/hervatten
?>
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2015 14:50:23
Quote Anchor link
Waarom moet dit automatisch gebeuren? PHP is serverside, en doet niks automatisch.. Kun je je sessie tijd wel veranderen, maar als ik een uur niks doet worden die sessies ook niet aangepast..
Gewijzigd op 16/06/2015 14:52:12 door Joakim Broden
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/06/2015 15:03:37
Quote Anchor link
En hoe doe ik dat dan. Bijvoorbeeld als ik 60 minuten van mijn scherm weg ben, dat ik weer terug kom en automatisch nu voor het inlogscherm weer sta (dus na 60 minuten automatisch LOGOUT.php heb gestart) ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2015 16:02:22
Quote Anchor link
Waars. een javascript timer die na een uur inactiviteit de logout pagina aanroept of iets dergelijks.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2015 17:05:52
Quote Anchor link
Dat doet PHP niet, als jij je pagina gewoon open hebt zal PHP je niet automatisch uitloggen. Dit zal wss gebeurd zijn zoals Ozzie zei met een Javascript timer, met eventueel Ajax ofzo.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2015 18:10:16
Quote Anchor link
Javascript:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<!-- redirect na een half uur -->
setTimeout(function(){window.location="logout.php"},30 * 60000);</script>
Gewijzigd op 16/06/2015 18:10:40 door Frank Nietbelangrijk
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/06/2015 18:39:54
Quote Anchor link
Dank jullie wel. Ik zie de zon weer tussen de wolken opkomen...
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/06/2015 19:50:51
Quote Anchor link
Je doet net alsof je hiervoor dingen moet doen terwijl dit (timeout) meestal vanzelf geschiedt.

En meestal is het verlopen van een sessie juist onwenselijk, dus ik snap absoluut niet dat dit iets is wat je zou moeten nastreven...

Wat Eddy E zegt, tis gewoon verrekte gebruiksonvriendelijk en onhandig.

Tenzij je dit specifiek voor een bepaalde applictie nodig hebt? Bijvoorbeeld voor een toets met een tijdslimiet. Je vertelt er niet echt bij hoe je het wilt toepassen en ook niet waarom. Ik denk namelijk dat je de verkeerde kant op aan het rennen bent. Normaliter is het "automatisch" verlopen (verlopen gebeurt vanzelf) iets onwenselijks, lijkt mij.
Gewijzigd op 16/06/2015 20:03:41 door Thomas van den Heuvel
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2015 23:21:43
Quote Anchor link
Ja ik ben het met je eens Thomas. Heb je net het lijstje met leden voor je - moet je even weg - kom je terug lijstje vervangen voor login pagina.

Toch kan ik me wel indenken dat voor sommige informatie het wel fijn kan zijn als de inhoud na bepaalde inactiviteit niet meer zichtbaar is. (Zoals mijn bankzaken bijv.)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2015 06:40:20
Quote Anchor link
Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) v3.0 [PDF]:

8.1.8 If a session has been idle for
more than 15 minutes, require the user
to re-authenticate to re-activate the
terminal or session.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/06/2015 11:55:04
Quote Anchor link
@Ward

Jouw quote heeft betrekking op de tijdsduur, maar wordt er eveneens gesproken over automatisch uitloggen?
 
Randy vsf

Randy vsf

17/06/2015 12:19:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/06/2015 11:55:04:
@Ward

Jouw quote heeft betrekking op de tijdsduur, maar wordt er eveneens gesproken over automatisch uitloggen?


Als de sessie is afgelopen, moet je toch opnieuw inloggen?
niet ingelogd = uitgelogd
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.