Automatisch Uitloggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/06/2015 17:26:37
Quote Anchor link
Hoe krijg je het voor elkaar om een gebruiker er automatisch uit te knikkeren als deze bijvoorbeeld een uur geen enkele acties heeft gedaan.
Bij dit fantastische forum gaat dat ook zo.
Hoe ?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 05:06:28
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/06/2015 17:46:40
Quote Anchor link
Korte levensduur voor de cookies nemen?
 
Eddy E

Eddy E

14/06/2015 20:10:53
Quote Anchor link
Klein beetje Javascript met een teller die aftelt vanaf 1 uur.
Elke page-refresh stel je dat ene uur in.

Is het uur verlopen: redirect naar homepagina waar je uitgelogd bent/wordt.
Wel 5 minuten van te voren een waarschuwing (alert oid) tonen!



Al heb ik persoonlijk echt een schijthekel aan dit soort dingen.
Waarom zou je mij eruit willen knikkeren? Bij een multiplayer-game kan ik me dat voorstellen. Iets anders niet!
Gewijzigd op 14/06/2015 20:11:34 door Eddy E
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2015 20:31:11
Quote Anchor link
Sessie lifetime instellen. Zodra die is verstreken is je sessie niet meer geldig.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/06/2015 22:27:01
Quote Anchor link
Leuk die verschillende reacties :-)

Eddy gaat er van uit dat Jan de pagina die in de browser open blijft staan dan wil wijzigen. Ik denk dat Paco echter gewoon de session bedoelt omdat hij refereert naar dit forum.

Ozzie begint direct over php.ini instellingen..

@Paco:
Hoe sessies zich gedragen hangt sterk af van instellingen van je webserver en php.ini. Ik heb al van alles meegemaakt op verschillende webservers. Op de ene webserver verloopt een sessie nooit en op de andere om het kwartier of nog sneller.

Hier kun je lezen hoe sessions ongeveer werken maar ook hoe je je eigen session handler kunt schrijven:
http://www.sitepoint.com/writing-custom-session-handlers/
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

15/06/2015 21:10:21
Quote Anchor link
Ik moet dat op mijn gemak is nalezen @Frank, want ik heb het licht nog niet gezien.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/06/2015 21:54:13
Quote Anchor link
Wat zijn Sessions?

Als een webserver een request krijgt dan weten we gewoon niet van wie of welke machine het af komt. De gebruiker is compleet anoniem en we kunnen verschillende gebruikers niet van elkaar onderscheiden. Om dit probleem enigszins te tackelen heeft men cookies uitgevonden. Een cookie kun je zien als een klein bestandje dat informatie bewaart voor één website op het apparaat van de gebruiker. Als de gebruiker een nieuw verzoek stuurt naar de webserver dan wordt de inhoud van het bestandje in de header meegezonden. Je zou dus een cookie kunnen aanmaken met deze inhoud:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ingelogd=1


De inhoud wordt bij de volgende requests door de browser naar de webserver gestuurd en die kan deze uitlezen en zo bepalen of een gebruiker ingelogd is of niet

MAAR...

Bovenstaand voorbeeld is natuurlijk heel erg makkelijk te hacken. De cookie wordt immers op de pc van de gebruiker bewaart. en als je maar ingelogd=1 meestuurt dan ben je dus ineens ingelogd. We houden daarom liever op de webserver bij wie er is ingelogd en wie niet. Daar zorgen Sessions voor. Sessions maken eenmalig een random id die wordt opgeslagen in een cookie. zo een id is bijvoorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
k623qubavm8acku19somu6ce1k0nb9aj


Nu staat er op het apparaat van de gebruiker dus alleen een cookie met een session ID. Op de server kunnen nu in een bestandje met de naam sess_k623qubavm8acku19somu6ce1k0nb9aj een aantal instellingen opgeslagen worden. Bijvoorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ingelogd=1


Met het verschil dat dit nu op de server bewaard wordt en niet op het apparaat van de gebruiker. Als in PHP session_start() wordt uitgevoerd dan zal de inhoud uit het bestand gelezen worden en in de $_SESSION array geplaatst worden.

Hiermee zijn echter nog niet alle problemen opgelost. Het aantal bestanden op de server met allemaal een andere sessie ID kan een enorme omvang bereiken. Daarnaast is het weer minder veilig als een sessie maar eindeloos blijft bestaan. Om deze reden wordt telkens de datum en tijd van het sessie bestand bijgewerkt. Is een bestand te oud, bijvoorbeeld meer dan 30 minuten dan wordt deze ongeldig en op een gegeven moment ook verwijderd. Of een sessie verloopt en hoe snel is afhankelijk van de instellingen op de server.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

15/06/2015 22:41:00
Quote Anchor link
In de user tabel een extra kolom maken met last_active? Hier zet je de tijd in van de laatste actie/page refresh, als de gebruiker een actie/page refresh doet kijk je eerst of de vorige actie meer dan een uur geleden is.

Zo ja, gebruiker uitloggen en door sturen naar de inlog pagina
Zo nee, niks doen
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

15/06/2015 23:37:06
Quote Anchor link
@Sabotan: ik heb het nu zo opgelost:(zonder database)
Bij mijn login:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$_SESSION
['lastlogin'] = time();
?>

Op elke pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if ($_SESSION['lastlogin']<(time()-3600) )
{
header( 'location: LOGOUT.php'); }
else {$_SESSION['lastlogin']=time();}
?>


In LOGOUT.php --> sessie destroy

Toevoeging op 16/06/2015 14:15:47:

Maar wat ik eigenlijk wil, is dat als ik een uur niks heb gedaan, ik automatisch al ben uitgelogd of desnoods een andere actie wil laten uitvoeren. Maar dat is een instelling van de server schat ik zo in. Crontab ?
Gewijzigd op 16/06/2015 14:18:58 door Paco de Wulp
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/06/2015 14:27:19
Quote Anchor link
Dat kan in PHP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
session_cache_expire(60);                // In minuten
ini_set('session.gc_maxlifetime', 3600); // In seconden
session_start();                         // Daarna pas de sessie starten/hervatten
?>
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2015 14:50:23
Quote Anchor link
Waarom moet dit automatisch gebeuren? PHP is serverside, en doet niks automatisch.. Kun je je sessie tijd wel veranderen, maar als ik een uur niks doet worden die sessies ook niet aangepast..
Gewijzigd op 16/06/2015 14:52:12 door Joakim Broden
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/06/2015 15:03:37
Quote Anchor link
En hoe doe ik dat dan. Bijvoorbeeld als ik 60 minuten van mijn scherm weg ben, dat ik weer terug kom en automatisch nu voor het inlogscherm weer sta (dus na 60 minuten automatisch LOGOUT.php heb gestart) ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2015 16:02:22
Quote Anchor link
Waars. een javascript timer die na een uur inactiviteit de logout pagina aanroept of iets dergelijks.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2015 17:05:52
Quote Anchor link
Dat doet PHP niet, als jij je pagina gewoon open hebt zal PHP je niet automatisch uitloggen. Dit zal wss gebeurd zijn zoals Ozzie zei met een Javascript timer, met eventueel Ajax ofzo.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2015 18:10:16
Quote Anchor link
Javascript:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<!-- redirect na een half uur -->
setTimeout(function(){window.location="logout.php"},30 * 60000);</script>
Gewijzigd op 16/06/2015 18:10:40 door Frank Nietbelangrijk
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/06/2015 18:39:54
Quote Anchor link
Dank jullie wel. Ik zie de zon weer tussen de wolken opkomen...
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/06/2015 19:50:51
Quote Anchor link
Je doet net alsof je hiervoor dingen moet doen terwijl dit (timeout) meestal vanzelf geschiedt.

En meestal is het verlopen van een sessie juist onwenselijk, dus ik snap absoluut niet dat dit iets is wat je zou moeten nastreven...

Wat Eddy E zegt, tis gewoon verrekte gebruiksonvriendelijk en onhandig.

Tenzij je dit specifiek voor een bepaalde applictie nodig hebt? Bijvoorbeeld voor een toets met een tijdslimiet. Je vertelt er niet echt bij hoe je het wilt toepassen en ook niet waarom. Ik denk namelijk dat je de verkeerde kant op aan het rennen bent. Normaliter is het "automatisch" verlopen (verlopen gebeurt vanzelf) iets onwenselijks, lijkt mij.
Gewijzigd op 16/06/2015 20:03:41 door Thomas van den Heuvel
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2015 23:21:43
Quote Anchor link
Ja ik ben het met je eens Thomas. Heb je net het lijstje met leden voor je - moet je even weg - kom je terug lijstje vervangen voor login pagina.

Toch kan ik me wel indenken dat voor sommige informatie het wel fijn kan zijn als de inhoud na bepaalde inactiviteit niet meer zichtbaar is. (Zoals mijn bankzaken bijv.)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2015 06:40:20
Quote Anchor link
Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) v3.0 [PDF]:

8.1.8 If a session has been idle for
more than 15 minutes, require the user
to re-authenticate to re-activate the
terminal or session.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/06/2015 11:55:04
Quote Anchor link
@Ward

Jouw quote heeft betrekking op de tijdsduur, maar wordt er eveneens gesproken over automatisch uitloggen?
 
Randy vsf

Randy vsf

17/06/2015 12:19:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/06/2015 11:55:04:
@Ward

Jouw quote heeft betrekking op de tijdsduur, maar wordt er eveneens gesproken over automatisch uitloggen?


Als de sessie is afgelopen, moet je toch opnieuw inloggen?
niet ingelogd = uitgelogd
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.