chmod vraagje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 10:41:35
Quote Anchor link
Ik heb een vraagje over chmod. Ik heb net dit artikel gelezen.

Als ik het goed begrijp dan krijgen bestanden die ik via FTP upload de rechten 644 en mappen de rechten 755.

Ik ben bezig een framework te maken en ik zet alle bestanden in een zip file. Deze zip file zet ik op de server en unzip ik. Volgens het artikel krijgen de bestanden nu automatisch de rechten 644 en mappen de rechten 755. De eigenaar van de bestanden en mappen ben ik en de groep is Apache.

Nu mijn vraag. Een van de mappen is een "upload" map. Als ik het goed begrijp zou deze map dus de rechten 755 hebben. Kan ik deze rechten via chmod veranderen zodat de map schrijfbaar wordt. Volgens mij moet dit lukken omdat de eigenaar hetzelfde is. Ik ben nog niet zover dat ik het zelf al kan uittesten dus vandaar mijn vraag. Hoeplijk weet iemand het antwoord. Een simpel ja of nee volstaat als antwoord.

(Mocht iemand toevallig nog weten of er verschil is in de manier waarop Apache de rechten aanmaakt versus de manier waarop een Windows server dit doet, dan hoor ik het graag... hopelijk werkt dit op dezelfde manier.)

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 06:47:41

- SanThe -

- SanThe -

12/09/2011 11:08:37
Quote Anchor link
Als de rechten 755 zijn van een map met owner ozzie en group apache dan zal apache de rechten niet mogen wijzigen. De daadwerkelijke rechten worden trouwens door het OS gegeven en niet door Apache. Apache doet in feite een verzoek aan het OS om de rechten te wijzigen. Het OS beslist.
Gewijzigd op 12/09/2011 11:09:08 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 11:18:24
Quote Anchor link
"Als de rechten 755 zijn van een map met owner ozzie en group apache dan zal apache de rechten niet mogen wijzigen."

Als ik nu in mijn index.php een chmod uitvoer op de upload map (met rechten 755) gaat het dan niet lukken? De eigenaar van index.php en de upload map is hetzelfde... is dat niet voldoende?

Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

12/09/2011 11:27:48
Quote Anchor link
als jij owner rechten heb dan kun je gewoon chmod doen via je ftp programma

met winscp rechter muis op bestand dan eigenschappen en rechten geven. ik neem aan dat het om een linux Os gaat
Gewijzigd op 12/09/2011 11:32:55 door Robert dat ben ik

- SanThe -

- SanThe -

12/09/2011 11:35:25
Quote Anchor link
Reactie verwijderd.
Gewijzigd op 12/09/2011 11:36:30 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 11:38:36
Quote Anchor link
@Robert, dat is niet wat ik bedoel.

Standaard staan de rechten van de upload map verkeerd. Ik wil weten of je via een php scriptje (via chmod) de rechten van die map kan aanpassen. (Dus niet via een FTP programma.)

- SanThe -

- SanThe -

12/09/2011 11:41:24
Quote Anchor link
Zit de upload map in de zip? Zo ja, haal die weg en maak die map met mkdir aan. Dan heb je alle rechten die je wilt.

Toevoeging op 12/09/2011 11:42:53:

Mkdir werkt waarschijnlijk ook niet besef ik mij nu.

Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

12/09/2011 11:45:47
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/09/2011 11:38:36:
@Robert, dat is niet wat ik bedoel.

Standaard staan de rechten van de upload map verkeerd. Ik wil weten of je via een php scriptje (via chmod) de rechten van die map kan aanpassen. (Dus niet via een FTP programma.)

ja je kan via een script, chmod($file,755); doen

of kijk hier is chmod
Gewijzigd op 12/09/2011 11:49:44 door Robert dat ben ik

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 11:49:48
Quote Anchor link
@SanThe: ja, die zit in de ZIP, maar MKDIR zal waarschijnlijk ook niet werken omdat je die dir dan moet aanmaken in een schrijfbare map :-)))
Maar... als jou nu goed begrijp dan is het niet voldoende dat het bestand waar het chmod script in staat (bijvoorbeeld index.php) dezelfde eigenaar en groep heeft als de upload map. Dus stel eigenaar is Ozzie en groep is Apache voor zowel index.php als de upload map, dan werkt het dus niet?

@Robert: de functie is duidelijk, maar het gaat om de 'eigenaar' en 'groep'.

- SanThe -

- SanThe -

12/09/2011 11:53:37
Quote Anchor link
Degene die de chmod aanvraagt is Apache omdat die het script runt en dus niet de owner.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2011 11:58:59
Quote Anchor link
Hmm, oké thanks... weet jij nog een andere oplossing misschien? Of is de enige oplossing met de hand aanpassen? Dat heeft niet echt mijn voorkeur namelijk...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 17:14:15
Quote Anchor link
* bump *

13/09/2011 18:09:27
Quote Anchor link
Hoe installeer jij je cms? Als je een installer schrijft kan je dit gewoon meegeven in het instalatie bestand.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
//overige
chmod('/directory/', 0755);
//rest
?>
Gewijzigd op 13/09/2011 18:10:33 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 18:21:27
Quote Anchor link
Phoenix... ik wil de cms bestanden in 2 zip files stoppen. Een zip file die ik uitpak in het public_html deel en een zip file die ik uitpak een niveau hoger.

Ik snap dat ik chmod moet gebruiken, maar volgens SanThe (zie zijn opmerkingen hierboven) gaat dit niet werken, omdat de groep waarin de upload map mij als eigenaar heeft, terwijl de chmod door Apache wordt uitgevoerd. Als ik het geod begrepen heb allemaal. Of zie ik het verkeerd?

13/09/2011 19:49:28
Quote Anchor link
Wij gebruiken al jaren onze installer die dit doet, en zijn tot op heden niet tegen dit probleem aangelopen.

Maar ik kan het eventueel even voor je navragen aan degene die verantwoordelijk is voor dit systeem.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 19:54:36
Quote Anchor link
Als je wil navragen dan graag... zou ik erg fijn vinden. Volgens mij klopt 0755 ook niet, want dat is de standaard.. Die upload map moet ook kunnen schrijven dus dan heb je een andere code nodig.

- SanThe -

- SanThe -

13/09/2011 20:17:53
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/09/2011 19:54:36:
Als je wil navragen dan graag... zou ik erg fijn vinden. Volgens mij klopt 0755 ook niet, want dat is de standaard.. Die upload map moet ook kunnen schrijven dus dan heb je een andere code nodig.

Als Apache een map aanmaakt is Apache de owner. Dan is 755 perfect.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 20:21:35
Quote Anchor link
Ja maar apache kan die map toch niet aanmaken..?

Jei zei eerder "Zit de upload map in de zip? Zo ja, haal die weg en maak die map met mkdir aan. Dan heb je alle rechten die je wilt.

Toevoeging op 12/09/2011 11:42:53:

Mkdir werkt waarschijnlijk ook niet besef ik mij nu."

Aaah... ik word gek!

- SanThe -

- SanThe -

13/09/2011 20:24:24
Quote Anchor link
Klopt.
Daarom ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van Phoenix Bird.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2011 20:26:54
Quote Anchor link
Oké, dan wachten we het antwoord van Phoenix af.

(Stel dat ik die upload map alleen handmatig de juiste rechten kan geven dan moet ik dit namelijk in de handleiding gaan vermelden. Ik hoop dat er een andere manier is.)

- SanThe -

- SanThe -

13/09/2011 20:28:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/09/2011 20:26:54:
(Stel dat ik die upload map alleen handmatig de juiste rechten kan geven dan moet ik dit namelijk in de handleiding gaan vermelden.

Dat zie je wel vaker bij install-instructions.
Gewijzigd op 13/09/2011 20:29:21 door - SanThe -

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.