drop-downlijst direct opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

10/10/2023 23:00:56
Quote Anchor link
Het is geen gevoelige informatie, maar de link deel ik niet graag in het openbaar.
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 19:25:10
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2023 23:02:48
Quote Anchor link
Dan moet je het beperken tot wat nodig is. Of upload het elders?
Gewijzigd op 10/10/2023 23:04:57 door - Ariën -
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

10/10/2023 23:13:48
Quote Anchor link
Ik dacht dat het misschien makkelijker zou zijn.
Wat is een testcase link? Is dat wat ik je eigenlijk al wilde geven?
Hoe kan ik testen of dat ajax iets doet?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2023 23:20:27
Quote Anchor link
Het is gewoon een link naar je pagina met het probleem. Ik handel dit niet via PM af, want er zijn meerdere mensen die hier in een topic willen helpen. Het is geen 1-op-1 support.

Om te testen of AJAX iets doet, is gebruik te maken van de netwerk-tab van de browser. Als je AJAX-request wordt uitgevoerd, dan zie je die URL daar verschijnen, met een tabblad met daarin wat de request is, en wat je als response terug krijgt van je AJAX-script.

Zo ziet als voorbeeld de AJAX-request van mijn eigen site eruit die elke 30 seconden de actuele vertrekdata van de treinen ophaalt.
Afbeelding
station_departures.php wordt opgevraagd, en de uitvoer is uiteindelijk een lap HTML met daarin de actuele vertrektijden. Dit komt uit de debugtool van Firefox. Met Edge heb ik geen ervaring maar het zal niet veel afwijken, vermoed ik.
Gewijzigd op 10/10/2023 23:32:55 door - Ariën -
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

10/10/2023 23:34:47
Quote Anchor link
Oke, ik snap het verschil wel tussen PM en openbaar. Ik ga de link wel aanpassen als het werkt. Ik denk dat je me sneller kunt helpen als dat je me allerlei vragen steld waar ik misschien niet alles van begrijp.

https://geschenkenlaantje.nl/necessary_packaging.php

Ik was ondertussen ook doorgegaan met zoeken op internet, maar nog geen resultaat.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2023 23:42:10
Quote Anchor link
Je AJAX-request wordt prima uitgevoerd als ik een keuze maak in de bovenste selectbox. Ik zie opmerkelijk wel je site als return-waarde. Moet er nog iets zichtbaar gebeuren als er een keuze is gemaakt?

Afbeelding
Gewijzigd op 10/10/2023 23:46:10 door - Ariën -
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

10/10/2023 23:58:30
Quote Anchor link
De bedoeling is dat als ik de keuze heb gemaakt, dat er een SQL UPDATE gedaan wordt, zodat als ik de pagina refresh, Ik de ingevulde wardes nog steeds zie.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2023 00:02:12
Quote Anchor link
AJAX heeft niks te maken met het handmatig verversen van je site. Maar als een UPDATE query uitvoert, dan is dat het enige wat je moet doen. En natuurlijk enige foutafhandeling.
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

11/10/2023 00:04:35
Quote Anchor link
Maar zoals je ziet, heb ik geen knop om te bevestigen.
Dus ik wil dat het direct gebeurt als de keuze is gemaakt.

Maar voor vanavond is het even genoeg geweest. Ik ga mijn bed maar eens opzoeken.

Fijne avond
Gewijzigd op 11/10/2023 00:09:02 door Frits van Leeuwen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2023 00:18:00
Quote Anchor link
Dan moet je zorgen dat je direct een UPDATE-query uitvoert in dat script.
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

11/10/2023 13:21:06
Quote Anchor link
klinkt logisch, maar hoe dan?

Vervangt dat dan deze code?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    if(isset($_POST['verpakkingen'])){
        $id = $_POST['id'];
        $id_packing_choosen=$_POST['verpakkingen'];
        $query_update_necessary_packaging = "UPDATE prstshp_collect_productstype_packing SET id_packing='$value' WHERE id = '$id';";
        // Voer de query uit
        $result_update_necessary_packaging = mysqli_query($con, $query_update_necessary_packaging);
        
        $id = "";
        $value = "";
        $query_update_necessary_packaging = "";
    }
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2023 13:55:38
Quote Anchor link
Werp eens een echo als de query uitgevoerd id, en kijk naar je response
Gewijzigd op 11/10/2023 13:58:29 door - Ariën -
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

11/10/2023 14:23:17
Quote Anchor link
Ik heb mijn code even aangepast, zodat ik kan zien wat er wanneer gebeurd.
Ik kwam er achter dat hij alleen het ajax deel doorloopt als ik in de eerste regel van de html-tabel de drop-down wijzig.
Bij iedere andere regel doet hij niets met het ajax deel.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2023 14:41:37
Quote Anchor link
Dan moet je een class attribuut op je selectbox gebruiken i.p.v. een ID.

En dan gebruik je ook dit:

$('.selectbox') in plaats van een #
Gewijzigd op 11/10/2023 14:43:11 door - Ariën -
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

11/10/2023 21:28:18
Quote Anchor link
Heb je een voorbeeld? Want je gebruikt nu termen bij elkaar, waardoor ik het niet meer volg.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2023 21:32:15
Quote Anchor link
Je selectbox moet je aanpassen, en je jQuery aanroep.

Lijn 2: $('.verpakkingen').change(function() {


Anders is een basis-tutorial jQuery misschien handig om even door te lezen.
Gewijzigd op 11/10/2023 21:44:09 door - Ariën -
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

11/10/2023 23:32:49
Quote Anchor link
Als ik dat doe gebeurt er niets.

Met de volgende code krijg ik een waarde in de alert, (dat wil ik nu voor de test)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
    <script>
        $(document).ready(function() {
            $('#verpakkingen').change(function() {
                var selectedValue = $(this).val();
                alert(selectedValue);
            });
        });
    </script>


Dit zou hij bij alle regels van de HTML tabel moeten doen. Maar hij doet het alleen bij de bovenste regel. Ergens moet er dus nog iets anders fout zitten.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2023 00:38:42
Quote Anchor link
Kijk eens goed naar mijn vorige post. ;-)
 
Ivo P

Ivo P

12/10/2023 08:24:00
Quote Anchor link
Er kan maar 1 element in je pagina zijn met een bepaald ID (#verpakkingen komt maar 1x voor. Als vaker dan heb je kans dat je browser de eerste, of de laatste, pakt.)

CLASS kan wel vaker voorkomen (.verpakkingen)
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

12/10/2023 10:06:54
Quote Anchor link
Ivo P,
Bedankt voor de uitleg.

- Ariën -,
Ik had jouw suggestie gezien, maar het werkte niet. Nu met de uitleg van Ivo P begrijp ik er weer meer van.

Als ik het goed begrijp moet ik in de regel van <SELECT> de id="verpakkingen" weglaten en daar class="verpakkingen" van maken. (en natuurlijk de suggestie van - Ariën -)


En nu ik dit heb geprobeerd, krijg ik per regel de gevraagde waarde. Nu ga ik verder experimenteren om de MYSQLi UPDATE opdracht er in te krijgen.
Gewijzigd op 12/10/2023 10:22:52 door Frits van Leeuwen
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.