Last select ID?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Maarten Slenter

Maarten Slenter

05/01/2009 16:00:00
Quote Anchor link
ok, een voor een:

Mr. de Jong: Het ziet er naar uit van niet nee, maar ik heb al een alternatief;)
Chris: Waar zeg ik dat ik het zonder query's ga doen?
Dennis:
1. Waar vraag jij iets?
2. Hoe helpen jullie mij dan?
3. Wat heeft Jurgen eraan te weten waarom ik dat ga doen/wat maakt het uit waarom ik niet bij het systeem kan?

Het is een soort API, misschien wel eens van gehoord?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 06:19:35
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

05/01/2009 16:02:00
Quote Anchor link
Chris, sorry hoor. Maar die reactie is wel een beetje overbodig. Ik wil hier geen moderator na doen. Maar wat jij zegt heb ik al gezegd, maar dan wel op een iets netter manier dan jij.

Sorry maar ik vind die reactie ver onder de maten. (Het is ook meer een reactie van een kind van 6 jaar oud.).

--
Excuses dat ik off-topic ging, maar dit vond ik echt niet kunnen.
 

05/01/2009 16:02:00
Quote Anchor link
Je moet de laatste ID SELECTeren uit een database. Dat zul je toch echt via een SELECT query moeten doen. Jij zegt dat je niet mag SELECT-en. Dus wat heeft een query voor nut? Het is mij onduidelijk?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2009 16:05:00
Quote Anchor link
Ik sluit me in deze geheel aan bij Maarten en Mr. de Jong, de laatste reacties in dit topic zijn nogal overdreven...

@Chris: lees nu het topic nog eens goed. De TS zegt nergens dat hij het zonder queries moet doen, het enige dat hij zegt is dat hij niets aan de originele applicatie kan veranderen. Bovendien gaat het niet om het laatste id in een tabel, maar om de id's behorende bij de resultaten van een bepaalde SELECT query.
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

05/01/2009 16:06:00
Quote Anchor link
Hoezo zeg ik dat?

Ik mag best query's uitvoeren, helemaal geen probleem. Ik heb alleen niet veel aan query's, tenzij ik blanches methode gebruik, wat ik dus ook ga doen

Maar goed, hou er nou maar over op en wacht tot een moderator dit topic sluit, ik heb geen zin de TS te zijn van een flame topic... (alhoewel ik er zelf eerlijk gezegd ook een beetje aan mee doe:S)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Slenter
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

05/01/2009 16:09:00
Quote Anchor link
Maarten,

1. Je vraagt het hier.
2. Me wel helpen jou met de kennis die we hebben.

We hebben zeker van een API gehoord, in ieder geval ik wel.

Nou terug naar jou vraag;

Er is geen functie in php en mysql (zo ver ik weet) om de laatst geselecteerde id terug te vragen.

Er zijn wel een aantal mogelijkheden om het wel te doen.

Ik weet niet of de API de mysql query's cached, als dat wel zo is kan je de cache bestand openen en zoeken naar de juiste query. En zo de laatste id terug pakken.

Als er niet gecached wordt, zou ik als ik jou was er voor zorgen dat het wel gebeurd. Het kan zeer makkelijk zijn.
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

05/01/2009 16:13:00
Quote Anchor link
Ik weet niet wat je bedoelt met je 2 puntjes, maar toch bedankt;)
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

05/01/2009 16:16:00
Quote Anchor link
Maarten schreef op 05.01.2009 16:00:
1. Waar vraag jij iets?

Ik citeer:
Jurgen schreef op 05.01.2009 15:42:
Waarom zou je uberhaupt het laatst geselecteerde ID willen ophalen?


Maarten schreef op 05.01.2009 16:00:
2. Hoe helpen jullie mij dan?
Dat komt pas als wij weten wat jouw bedoeling is.

Maarten schreef op 05.01.2009 16:00:
3. Wat heeft Jurgen eraan te weten waarom ik dat ga doen/wat maakt het uit waarom ik niet bij het systeem kan?
Informatie winnen.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

05/01/2009 19:08:00
Quote Anchor link
Mijn vraag sloeg eigenlijk meer op het bieden van eventueel een alternatief, daar heb ik meer informatie voor nodig. Dat jij het als een nutteloos antwoord ziet is wat anders. Het is precies zoals in het "Zeik-community" topic beschreven staat dat vaak beginners niet in (willen) zien dat hun idee misschien helemaal niet de goede oplossing is, we willen je niet alleen helpen met een oplossing, we willen je helpen met een juiste oplossing zodat je later niet een nieuw topic hoeft te openen dat je systeem helemaal plat ligt en vervuild is.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.