layout review

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 08:40:59
Quote Anchor link
IVM Ziggo problemen ligt de website eruit.
excuses.
Gewijzigd op 28/07/2010 06:51:33 door Thomas de vries
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:40:00
 
John D

John D

27/07/2010 09:39:59
Quote Anchor link
Vreemde medelingen:
*Refferal kun je niet invullen! Dat word alleen ingevuld via een refferal link!
*Als je een naam/e-mail invult en er gebeurd niks, dan is die account naam/e-mail al bezet!
Dat kan beter.
Qua lay out inderdaad.....ownee dat was niet gewenst.
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 09:44:04
Quote Anchor link
Quote:
Behalve het deze zin: Nee he weer een crime game. :P

nou, ik zal het genuanceerd zeggen dan; het past goed bij het onderwerp. ;)

Nee, even serieus.
Die Welkom, , op The-Heist # zou ik wel even hetzelfde lettertype maken.

In je login klopt de form tag niet. <form method="post">
Die mist een action en mag volgens mij daar waar jij hem nu hebt neergezet ook niet.
Ook twijfel ik een beetje aan die $_GET's die jij gebruikt. Dat zou ik ook anders aanpakken.

Goed, de layout: Je maakt overal rechte hoeken, behalve bij het handboek.
Op zich vind ik die rondingen wel stoer, misschien dat je daar nog eens naar kunt kijken.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 09:50:33
Quote Anchor link
@bart mijn site is wel volledig W3C validated.

Maar bij form hoeft geen action te staan.
dit omdat het op dezelfde pagina wordt uitgevoerd.

De content is idd met ronde hoeken gedaan.
Kan natuurlijk ook kijken of ik dit met alles kan doen.
Maar dat moet ik eerst overleggen met mijn broertje.

Wij doen dit namelijk samen :D

@John

Ja die melding moet ik ook aanpassen.
Want als de gebruikersnaam wordt ingevoerd en die bestaat al dan krijgt men wel een foutmelding.

Refferal kan ik in feite verbergen en alleen te voorschijn laten komen als die ook in gebruik is.

Bedankt voor de reacties zover
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 10:06:51
Quote Anchor link
Hij is niet w3c valide.. Er zijn 10 errors gevonden.klik
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:13:32
Quote Anchor link
@bart
Idd zie het de login page is niet W3C valid.
Zal dit gelijk in order maken.
En zal het voortaan per pagina gaan testen.
Had alleen gekeken naar de index.

Excuses
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:33:05
Quote Anchor link
@bart nog een keer.
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de W3C laat valideren op login.php
dan maar 3 fouten. doe ik /p=login dan 10.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 10:40:14
Quote Anchor link
Je hebt jouw input controle niet op orde:
http://www.the-heist.cjb.net/p=index

Hele veilige server.
http://the-heist.cjb.net/cgi-bin/printenv.pl

Sja, en bestanden kun je direct openen:
http://www.the-heist.cjb.net/rechtbank.php
Gewijzigd op 27/07/2010 10:44:36 door P Lekensteyn
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

27/07/2010 10:46:13
Quote Anchor link
1) Untitled document?
2) Zorg dat lettertypes een beetje gelijk zijn..
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:47:04
Quote Anchor link
@peter
Is dat erg kan cgi wel uitzetten.
Maar sommige paginas kan alleen geopend worden als de klant ingelogt is.

De lettertypes zal ik idd ok gelijk naar kijken.
Volgens mij was het wel allemaal verdana.
Maar zal nog is kijken.
Gewijzigd op 27/07/2010 10:58:09 door thomas de vries
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 10:53:44
Quote Anchor link
@thomas, misschien een idee om je html van je phpcode te scheiden?
Denk dat je vanalles in een verkeerde volgorde aan het includen bent, of misschien dubbele html tags o.i.d. (niet verder gekeken.)

Zou eens kijken naar een frameworkje, dat heeft vaak veel voordeel.
Ook de manier van $_GET zoals ik al zei en wat Peter demonstreert zit niet zo lekker in elkaar.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:11:51
Quote Anchor link
@bart mijn html is van mijn php gescheiden.
alleen config.php wordt geincluded de rest niet.

wat zit met $_GET niet lekker in elkaar dan?
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 11:47:11
Quote Anchor link
Kijk eens naar peter zijn voorbeelden... ;)
http://www.the-heist.cjb.net/p=index
http://www.the-heist.cjb.net/rechtbank.php

Dat is erg gevaarlijk, want zo kan ik veel met die gegevens doen.
Laat eens de code zien hoe jij die $_GET code doet.
Zoals ik al zei: ga eens naar een framework kijken, dan heb je veel van dit soort dingetjes al niet meer.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:50:29
Quote Anchor link
Aha op die manier
Ja daar kan ik in feite de config.php gaan includen
Zodat ie die melding niet weergeeft.
Maar goed met die melding kunnen mensen niks mee.

Maar hier is de $_GET
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
    if($_GET['p'] != "")
    {

        include("{$_GET['p']}.php");
    }

    else
    {
        include("home.php");
    }

    ?>
 
- SanThe -

- SanThe -

27/07/2010 11:52:50
Quote Anchor link
Best wel link om zo direct een GET-waarde te includen.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:57:23
Quote Anchor link
Kan ik dit anders doen zodat het wel veilig is?

en dan weer iets ik heb de login.php verandert
Nu staat er alleen echo test
Maar als ik dit doe op w3c validator.
http://www.the-heist.cjb.net/p=login

Dan krijg ik foutmeldingen.
waaronder een form method.
Dit staat niet meer in de login pagina.
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 11:59:06
Quote Anchor link
Opbouwend bedoeld, maar dit is ranzig..
Even snel een simpel wat veiliger pagina systeempje gemaakt ;)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
$aPaginas
= array('home','nieuws','links','gastenboek','informatie','contact');
    // een gewone willekeurige array met de pagina's daarin die wel vertoont mogen worden.

if(isset($_GET['p']) && trim($_GET['p']) != '')
    {

    if(in_array($_GET['p'],$aPaginas))
        {

        if(file_exists($_GET['p'].'.php'))
        {

             include $_GET['p'].'.php';
        }

        else
        {
          include 'home.php';}
        }

    else
    {
      include 'home.php'; }
    }

?>
  
Gewijzigd op 27/07/2010 12:01:23 door Bart V B
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 12:02:28
Quote Anchor link
Ik kwam erachter dat je printenv kon doen nadat ik het woord 'xampp' had gezien.
Wat een amateurs zeg, degenen die de server onderhoud.

Je hebt mazzel dat URL fopen streams disabled zijn, anders kon de server zo overgenomen worden.
Geef me een uploadoptie en de site is hacked.
Als die URL dinges aangezet is kun je willekeurige code uitvoeren:
http://www.the-heist.cjb.net/?p=data:text/plain,<?phpinfo();?>
En het is ook nog mogelijk om te nullen.

Oplossing:
Whitelisting.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$allowedPages
= array('home', 'rechtbank', 'enzovoorts');
$page = !empty($_GET['p']) && is_string($_GET['p']) && in_array($_GET['p'], $allowedPages) ? $_GET['p'] : 'home';
include("afgeschemdemap/$page.php");
?>


Dit is wel een slechte/luie manier om pagina's te weergeven.
Pagina's die niet gevonden zijn moet je met een 404 melding beantwoorden.
Anders krijg je iets als http://www.the-heist.cjb.net/p=dit-is-een-noob-site/, en wordt de homepage weergeven.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 12:26:26
Quote Anchor link
@Peter
Die printenv heb ik weggehaald.
En idd goede tip een 404 meldingen te geven.
Ipv de home page als de $_GET[p] niet goed is.

Bedankt voor de tips.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 12:41:11
Quote Anchor link
http://www.the-heist.cjb.net/p=bestaat-niet/
Geeft een pagina zonder inhoud (maar met menu, etc.) en een 200 OK.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 12:56:42
Quote Anchor link
@peter die link die je doet gebeurt idd weinig.
Als de die laatste slash achter wege laat dan krijg je wel een melding.

Maar ik ga hiermee bezig ook 404 pagina's laten genereren.

Bedankt voor de tips

Edit
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als toch de url door de gbruiker is gewijzigd.
Ik de laatste slash ook weg laat halen.
Dus
Http://www.the-heist.cjb.net/p=ik-ben-gek
Resulteerd in pagina niet gevonden.
Maar
Http://www.the-heist.cjb.net/p=ik-ben-gek/
laat de homepage zien.
Gewijzigd op 27/07/2010 13:13:26 door thomas de vries
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.