Mod_rewrite subdomein .htaccess

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Scala Developer Security

Bedrijfsomschrijving Voor een dynamische en snelgroeiende organisatie in Den Haag zijn wij op zoek naar een back-end developer met interesse in security vraagstukken. Deze organisatie richt zich op het ontwikkelen van een online platform waar persoons- en bedrijfsgevoelige informatie veilig kan worden uitgewisselt en opgeslagen. Binnen de organisatie voegt iedereen vanuit zijn eigen expertise iets toe en staat zelfsturing hoog in het vaandel. Zij werken via het domain driven design principe waarbij zij binnen het betreffende domein met alle disciplines sparren over de inrichting van het platform en het oplossen van problemen. Het platform wordt ontwikkeld in Scala binnen een

Bekijk vacature »

.NET ontwikkelaar / Azure

Bedrijfsomschrijving Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie nu gegroeid tot een organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. De organisatie ontwikkelt applicaties voor o.a. diverse grote zorgverzekeraars, maar ook de wat kleinere lokale bedrijven worden door deze organisatie ondersteund. In tegenstelling tot de moederorganisatie, werken de medewerkers bij deze organisatie gemiddeld drie tot vier dagen in de week gewoon op het eigen kantoor in Utrecht. Samen met een vast team ben je dus verantwoordelijk voor verschillende projecten die je veelal op één en

Bekijk vacature »

Full-stack Java Developer

Functieomschrijving Wil jij continu een organisatie en processen optimaliseren? Maak jij graag IT applicaties die impact hebben? Wil jij jezelf en Nederland in beweging houden? Wat ga je doen als Full-stack Java Developer bij Randstad Nederland? Als je als full-stack java developer ergens impact hebt, dan is het hier wel. Wij ondersteunen onze HR-dienstverlening met hightech apps en software, die we continu verbeteren. Zodat onze mensen ervoor kunnen zorgen dat bijvoorbeeld jouw koffer op de band terecht komt op het vliegveld, jouw pakketjes netjes op tijd worden geleverd en goed verzorgt wordt in het ziekenhuis. Onze innovaties volgen elkaar in

Bekijk vacature »

PL/SQL Developer Nieuwbouw Internationaal

Bedrijfsomschrijving Het bedrijf is internationaal en heeft vestigingen in meer dan 30 landen. Vanuit de afdeling in Utrecht worden 15 landen bediend. Op dit moment zijn er 2200 gebruikers van het platform. In de toekomst zullen daar nog een aantal landen en een hoop gebruikers bijkomen. Zodra jij bij dit bedrijf naar binnen stapt, zal je direct op merken dat het een professioneel bedrijf is. Des al niet te min kun je bij iedereen naar binnen lopen en staat iedereen je met open armen op te wachten. Verder zal je te maken krijgen met korte communicatielijnen en kleine agile achtige

Bekijk vacature »

Full Stack Developer / .NET

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is gesitueerd in de omgeving van Zwolle en is actief binnen de financiële dienstverlening voor klanten. Ze is actief op twee locaties, één in de Randstad en één in het Noordoosten van het land. Voor de locatie in de regio Zwolle, waar ongeveer 35 collega's werken, zijn zij op zoek naar een medior Full Stack Developer. Het betreft een dynamische omgeving waar collega's prettig en informeel met elkaar omgaan. De organisatie houdt zich grotendeels bezig met het ontwikkelen van financiële applicaties welke onder andere bestaan uit een CRM, DMS, diverse klantportalen en calculatie software. Als Full Stack

Bekijk vacature »

Software Developer / Java / Python / React / Big D

Bedrijfsomschrijving Bij dit grote, innovatieve technische bedrijf wil men graag flink groeien dit jaar, namelijk van zo'n 100 naar 120 mensen. In de afgelopen jaren is er hard gewerkt om een nieuw software product op de markt te zetten ter ondersteuning van hun fysieke producten en omdat dit een groot succes is, wordt het nu uitgerold over het hele bedrijf en daarmee een groot deel van de wereld. Er is dus werk aan de winkel! Jij werkt in het Big Data team waarbij je de UI ontwikkelt waar inzicht gegeven wordt in de enorme hoeveelheden data. Vanuit duizenden sensoren komen

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

Medior fullstack .NET developer

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een grote internationale speler. Ze investeren steeds in het uitbreiden van het analyse- en servicepakket om de klanten goed van dienst te kunnen blijven. Naast Nederland zijn er nog enkele andere locaties in Europa waar ze zijn gevestigd. IT is verspreid over alle vestigingen. Op elke locatie zijn Developers en System engineers aanwezig. Onze klant is marktleider binnen het gebied waarin zij actief zijn. Nu zijn wij op zoek naar verschillende developers, die er samen met het andere personeel, 110% voor willen gaan. Functieomschrijving Medior fullstack .NET Developer .Net code schrijven; Onderhoud van bestaande applicaties; Meewerken

Bekijk vacature »

FrontEnd Developer NodeJS

Vanwege succes en ter uitbreiding zijn wij namens onze klant op zoek naar een Back-End Developer NodeJS die zich bezig zal houden met het schaalbaar maken en houden van diverse innovatieve, IT-gedreven oplossingen. Naast het bouwen aan de verschillende applicaties zorgt de Back-End Developer NodeJS ook een stuk voor de architectuur en overige. Bedrijfsomschrijving Key-Account van Michael Page Bekend A-merk in Europa Omschrijving Werken bij onze klant zorgt ervoor dat je als Back-End Developer nieuwe applicaties zult bouwen, meedenkt over de architectuur, performance en informatie analyse. Je werkt aan code kwaliteit, schaalbaarheid van de applicaties en consumenten oplossingen. Ook zul

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom je te werken bij een internationaal gerenommeerd onderzoeksinstituut. Dagelijks is dit instituut verantwoordelijk voor de juiste samenwerking, toegankelijkheid en communicatie voor circa 9000 interne gebruikers. In een team van elf ontwikkelaars ben je als Senior Java Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van functionele ontwerpen naar technische oplossingen. Deze projecten bestaan o.a. projecten zoals het implementeren van Elastic Search en het koppelen van CMS. Ook fungeer je als vraagbaak voor je collega’s op het gebied van backend softwareontwikkeling. Daarnaast denk je graag mee op het gebied van architectuur qua mogelijke oplossingen en innovatie. Momenteel zijn

Bekijk vacature »

Senior Software Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken is een enterprise omgeving waarbij IT een belangrijke rol speelt. Door de vele veranderingen in de markt waar zij op in moeten spelen, werken zij met innovatieve technologieën. Het team is erg stabiel en werkt continue aan het optimaliseren van de complexe omgeving, het implementeren van vernieuwingen. Jou kennis, expertise en enthousiasme zal hier een belangrijke bijdrage aan leveren! Belangrijk onderdeel van de werkzaamheden zal het optimaliseren van de Cloud omgeving zijn. Er heerst een familiare sfeer en collegialiteit is een belangrijk element. De maximale werkweek bestaat uit 40 uur deze zijn

Bekijk vacature »

Business Intelligence Developer

Dit is de rol Boels pitstop De organisatie Boels is zich aan het professionaliseren en digitaliseren. Jij gaat hier een grote rol in spelen. Wat doet de organistaie Boels? Hoe doen we het? Waar staan we? Waar willen/moeten we naartoe? De afdeling BI krijgt steeds meer (aan)vragen voor dashboards/data etc. vanuit de organisatie om dit te onderzoeken. Dit doen we centraal vanuit Sittard. Als Business Intelligence Developer werk je aan projecten (klein of groot), waar we met data inzichten verschaffen aan onze organisatie. Je denkt mee met onze interne stakeholders, draagt initiatieven aan en zorgt er vervolgens voor dat de

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer - Infrastructure

Ben jij een ontwikkelaar die wil bijdragen aan de applicatie ontwikkeling van klanten die zich primair bezig houden met de vitale onderdelen van Nederland, zoals transport, weg, water, spoor en gas, water en licht? Lees dan verder! Wat ga je doen? Als Full Stack Java Ontwikkelaar draag je verantwoordelijkheid voor het gehele proces van het omzetten van wensen, problemen of vragen naar concrete oplossingen. Integratie, testen, vastleggen van kennis en beslissingen, problem management en automation zijn onderdeel van je takenpakket in zowel SAFE of DevOps gestuurde omgevingen als ook in omgevingen die nog werken volgens het traditionele waterval model. Als

Bekijk vacature »

Front-End VueJS Developer

NO Relocation, the Dutch language skill is mandatory! Voor onze klant zijn wij op zoek naar een FrontEnd Developer die bij voorkeur ervaring heeft met het VueJS framework. De functie is ontstaan vanwege succes en omdat onze klant de huidige tech-stack wil professionaliseren - hierbij kunnen zij hulp en ervaring gebruiken van de nieuwe FrontEnd Developer. Bedrijfsomschrijving NO Relocation, the Dutch language skill is mandatory! Onze klant is een welbekende Scale-up binnen de financiële dienstverlening en heeft een maatschappelijk belang en de focus op de particuliere gebruikers! Omschrijving NO Relocation, the Dutch language skill is mandatory! In de rol van

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

We’re Hiring! A UPS Senior C# Developer *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE* UPS is the world's largest package delivery company – with a strong and recognizable brand, and a legendary reputation for great service. We are looking for an enthusiastic Senior C# Developer to join our IT Team, As a Senior Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jasper DS

Jasper DS

30/12/2010 13:33:03
Anchor link
naar aanleiding van dit topic heb ik dus voor de subdomeinen gekozen.

De wildcard staat aan maar ik begrijp niet hoe ik nu van

www.domein.nl/index.php?sitenaam=sitenaam -> www.sitenaam.domein.nl
www.domein.nl/index.php?sitenaam=sitenaam&pagina=1 -> www.sitenaam.domein.nl/pagina

google helpt mij ook niet verder.
Gewijzigd op 30/12/2010 14:16:10 door Jasper DS

PHP hulp

PHP hulp

14/05/2021 03:19:24

30/12/2010 13:34:36
Anchor link
Het is anders om lijkt mij.
test.blaat.tld -> blaat.tld/bestand.php?site=test

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2010 13:38:13
Anchor link
Als de sitenaam altijd hetzelfde is, kun je met een eenvoudige RewriteCond de HTTP_HOST matchen en doorsturen naar het juiste domein. Ook als het variabel is, is dat mogelijk, zie bijvoorbeeld hier: http://www.webmasterworld.com/forum92/3555.htm

Jasper DS

Jasper DS

30/12/2010 13:46:18
Anchor link
@ blanche het is dus een $var dat uit de database komt want er zijn meerdere websites.

Ik zal jouw link bekijken.

30/12/2010 13:48:23
Anchor link
PHP Jasper op 30/12/2010 13:46:18:
@ blanche het is dus een $var dat uit de database komt want er zijn meerdere websites.

Ik zal jouw link bekijken.

Misschien moet je eens wat duidelijker uitleggen wat je wilt...

Jasper DS

Jasper DS

30/12/2010 13:56:19
Anchor link
Gebruikers maakt een site aan, deze inhoud gaat naar de database.

Als de gebruiker dan naar www.domein.nl/sites/index.php?sitenaam=zijn_site gaat, dan ziet hij zijn site.

Nu wil ik dat als een gebruiker naar www.zijn_site.domein.nl gaat zijn site ziet.

dus kan dat niet met iets als dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
# Zet de RewriteEngine aan
RewriteEngine On

# voorbeeld1.uwdomein.nl
# Deze haalt pagina's uit http://www.uwdomein.nl/voorbeeld1/
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^voorbeeld1.uwdomein.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/voorbeeld1/
RewriteRule (.*) /voorbeeld1/$1
Gewijzigd op 30/12/2010 13:57:21 door Jasper DS

30/12/2010 14:03:16

Jasper DS

Jasper DS

30/12/2010 14:11:57
Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
RewriteEngine On

# Extract the subdomain part of domain.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^\.]+)\.sitenaam\.nl$ [NC]

# Check that the subdomain part is not www and ftp and mail
RewriteCond %1 !^(www|ftp|mail)$ [NC]

# Redirect all requests to a php script passing as argument the subdomain
RewriteRule ^.*$ http://www.domein.nl/index.php?sitenaam=%1 [R,L]

moet ik ook iets veranderen aan mijn php code of is het nog steeds $_GET['sitenaam']

30/12/2010 14:13:49
Anchor link
Eerst proberen voordat je vraagt.

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2010 14:13:50
Anchor link
Het is nog steeds $_GET['sitenaam']. Maar je moet natuurlijk nog wel de 'sitenaam' van regel 4 en het 'domein' op regel 10 veranderen naar jouw eigen situatie...

Jasper DS

Jasper DS

30/12/2010 14:15:48
Anchor link
ja dat weet ik, sitenaam had ik al veranderd.
Maar bij sitenaam=%1 wat is die %1? moet dat ook aangepast worden?
(dat is natuurlijk de $var uit de db maar hoe moet ik dat noemen in het .htaccess bestand?)
Gewijzigd op 30/12/2010 14:16:02 door Jasper DS

30/12/2010 14:19:05

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2010 14:19:51
Anchor link
Nee, dat is niet de var uit de database maar refereert naar de wildcard ([^\.]+) op regel 4. Het is dus de waarde die in de url staat.

Probeer te begrijpen wat er gebeurt: gebruiker voert de url www.sitenaam.jouwdomein.nl in. 'sitenaam' wordt opgevangen op regel 4 en is naar te refereren dmv %1. Op regel 10 stuur je de gebruiker ongemerkt door naar index.php?sitenaam=%1 waarbij je dus de oorspronkelijke sitenaam uit de url gebruikt. Dat wordt vervolgens uitgelezen in jouw PHP script en dan pas wordt er iets met de database gedaan...

30/12/2010 14:22:29
Anchor link
Blanche - op 30/12/2010 14:19:51:
Nee, dat is niet de var uit de database maar refereert naar de wildcard ([^\.]+) op regel 4. Het is dus de waarde die in de url staat.

Probeer te begrijpen wat er gebeurt: gebruiker voert de url www.sitenaam.jouwdomein.nl in. 'sitenaam' wordt opgevangen op regel 4 en is naar te refereren dmv %1. Op regel 10 stuur je de gebruiker ongemerkt door naar index.php?sitenaam=%1 waarbij je dus de oorspronkelijke sitenaam uit de url gebruikt. Dat wordt vervolgens uitgelezen in jouw PHP script en dan pas wordt er iets met de database gedaan...

Dat is niet helemaal correct....
En je htaccess is ook niet correct...
Dat kan je duidelijk zien, alleen je moet de basics wel snappen.

Jasper DS

Jasper DS

30/12/2010 14:23:23
Anchor link
ik krijg een error

DotNetPanel IIS Modules Error

AuthName directive not found.

File: E:\HostingSpaces\Yazicioglu\*******.nl\wwwroot\.htaccess
Gewijzigd op 30/12/2010 14:23:49 door Jasper DS

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2010 14:24:02
Anchor link
@Karl: waar zit ik fout? Dit is toch (ongeveer) wat er gebeurt?

ps. @Jasper: Je gebruikt toch wel apache als webserver? Anders zal het op deze manier in ieder geval niet werken.
Gewijzigd op 30/12/2010 14:25:30 door Joren de Wit

30/12/2010 14:26:01
Anchor link
Blanche, hij verwijst naar de cond op regel 7, niet naar regel 4.

OMFG. Echt, ga je eerst eens verdiepen in de materie voordat je wat doet.
htaccess is APACHE. Jij hebt IIS.

Blanche - op 30/12/2010 14:24:02:
ps. @Jasper: Je gebruikt toch wel apache als webserver? Anders zal het op deze manier in ieder geval niet werken.

Dat doet ie dus niet...
Gewijzigd op 30/12/2010 14:26:50 door

Jasper DS

Jasper DS

30/12/2010 14:27:24
Anchor link
ok, was ik mij niet van bewust. Alternatief?

30/12/2010 14:28:28
Anchor link
ISAPI_REWRITE
iis virtual subdomain
En waarom blijf je nog met php werken, als je veel krachtiger te werk kan gaan met C#.net?

Jasper DS

Jasper DS

30/12/2010 14:29:24
Anchor link
omdat ik dat niet kan.. ;p ik ben nog php aan het leren, (btw ik had zelf liever op een linux server gezeten.)

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2010 14:29:29
Anchor link
PHP Jasper op 30/12/2010 14:27:24:
ok, was ik mij niet van bewust. Alternatief?

Even googlen :-)

@Karl: die %1 op regel 7 is toch ook gewoon een verwijzing naar het gedeelte dat op regel 4 gematched is?

Pagina: 1 2 volgende »

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.