Pagina tegelijkertijd bezoeken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/01/2016 18:14:55
Quote Anchor link
- Ariën - op 13/01/2016 17:26:42:
@Thomas: Ook include() geeft foutmeldingen als het pas niet klopt.

Een E_WARNING ja, en alleen als het melden + weergeven van fouten aan staat.
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 08:09:30
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 18:59:29
Quote Anchor link
De fout zicht echt in onderstaande pagina, want als ik via een gewoon formulier post wordt alles opgeslagen...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>



<script type="text/javascript">var itemID= '<?php echo $itemID; ?>';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(itemID);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + itemID+ "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(username, time);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>



Ik heb dit gebruikt om te testen (en dit werkte):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<form method="post" action="shared/blocktime.php"><input type="text" name="itemID" size="55"><input type="submit" value="ok" /></form>


Hoe kan ik er achter komen waar de fout zit? Ik ben een leek in Jquery en weet niet hoe ik foutmeldingen kan weergeven...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:02:18
Quote Anchor link
Zie mijn tip eens die ik eerder in het topic gaf.

- Ariën - op 13/01/2016 16:50:45:
Zet anders eens op diverse plekken een alert() met een logische tekst op wat strategische plekken in je JavaScript. Dan heb je een idee hoe je script wordt doorlopen.

Opsich is een console.log('Debug tekst hier') ook een mogelijkheid. Deze berichten kan je dan in de Debug-console van je browser zien, en scheelt je een hoop alerts().
Gewijzigd op 13/01/2016 19:03:54 door - Ariën -
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 19:03:41
Quote Anchor link
Ik gok erop dat de vraagsteller geen $_POST aan $itemID heeft gelinkt.

Edit: Als itemID pas doorgegeven wordt na het submitten, dan zou die function() niet nodig zijn.
Gewijzigd op 13/01/2016 19:11:55 door DavY -
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:16:31
Quote Anchor link
Hoe bedoel je Davy?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:17:19
Quote Anchor link
Dat submitten is alleen bedoeld als test voor het formulier. Maar een add-on zoals Poster is ook een stuk makkelijker om zelf GET, POST, PUT requests te doen.
Bedoel je dat, Davy?
Gewijzigd op 13/01/2016 19:17:42 door - Ariën -
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 19:23:05
Quote Anchor link
@Arien

Oh okies, ik wist niet dat het formulier als test bedoelt was. Ik volg het allemaal even niet, omdat het verhaal nogal rammelt.. Als ik het goed begrijpt, voert TS zelf de item nummer in? of wordt dat ergens opgehaald? Uit database? Of vanuit het formulier dat men invult?
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:37:10
Quote Anchor link
Het itemID komt uit de database, maar heb ik voor het gemak even in een variabel gezet in test.php (in dit geval is het itemID 17).
Het formulier zit er normaal gesproken niet in, maar heb ik gebruikt om te testen (hieruit bleek dat de fout in test.php zit).
Dus dat levert het volgende bestand op:

test.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>



<script type="text/javascript">var itemID= '<?php echo $itemID; ?>';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(itemID);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + itemID+ "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(username, time);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>


Maar de pagina shared/blocktime.php krijgt geen $_POST['itemID'] binnen, waardoor de database niet kan worden ge-update.
De verbinding met de database klopt namelijk (want als ik via een formulier naar deze pagina postte kwam alles er netjes in te staan).
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
error_reporting(E_ALL);
require("includes/globals.php");

$itemID = $_POST['itemID'];
$blocktime = time();
$update_item = mysql_query("UPDATE items SET blocktime = '".$blocktime."' WHERE itemID ='".$itemID."'");

?>


Maar omdat ik een leek ben op het gebied van jQuery zie ik niet waar de fout in test.php zit, waardoor de $_POST['itemID'] niet aankomt in shared/blocktime.php....
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 19:45:41
Quote Anchor link
Dat heeft te maken met dat je verkeerde parameter doorgeeft:

function loadData(id)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
data: "{'itemID':'" + itemID+ "'}",


Dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
data: "{'itemID':'" + id + "'}",
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:52:12
Quote Anchor link
Davy, ik heb het op drie plekken aangepast, maar dan nog werkt het niet.
Of heb ik het verkeerd gedaan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>



<script type="text/javascript">var itemID= '<?php echo $itemID; ?>';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(id);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + id + "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(id);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:52:43
Quote Anchor link
Laad je jQuery eigenlijk wel in?
En wat zegt de debug-console van je browser?
Gewijzigd op 13/01/2016 19:53:42 door - Ariën -
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:57:08
Quote Anchor link
Als ik de broncode van test.php open in het browser staat het script er wel goed in met ID:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
17

<script type="text/javascript">var itemID= '17';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(id);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + id + "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(id);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:58:21
Quote Anchor link
Wat staat er in de debugconsle van je browser? Druk eens op Ctrl+Shift+J?
En laad je wel de .js-file van jQuery in? Zonder dat zullen de Jquery-functie namelijk nooit werken.
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 19:58:47
Quote Anchor link
Verander even regel 12 naar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
data: {itemID: id},


Edit: '+' vergeten weg te halen O_o

Edit 2: Voor het geval je gaat zeggen "het werkt niet":

Afbeelding
Gewijzigd op 13/01/2016 20:16:12 door DavY -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/01/2016 19:59:25
Quote Anchor link
Ah, de globale scope van JavaScript en de scope van $().ready() zijn mogelijk niet hetzelfde. Zet die var itemID declaratie eens binnen je $().ready() block...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 20:02:59
Quote Anchor link
Volgens mij moet die itemID var gewoon werken binnen de ready-function van jQuery.
Dit doe ik ook op mijn eigen website, wel met een extern .js bestand uiteraard waar ik die variabele in gebruik.
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 20:27:48
Quote Anchor link
En laad je wel de .js-file van jQuery in? Zonder dat zullen de Jquery-functie namelijk nooit werken.

- Ik denk dat het hier aan ligt. Welke file moet ik linken?
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 20:35:31
Quote Anchor link
Arien heeft dat je al gezegd in zijn post

Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<script type="text/javascript" src="script.js"></script>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 20:38:29
Quote Anchor link
jQuery kan je downloaden op www.jquery.com. Of desnoods als CDN inladen.
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 20:44:57
Quote Anchor link
Vaag ik krijg het maar niet aan de praat.
Davy, zou jij je bestandjes eens willen sturen naar mij?
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.