Pagina tegelijkertijd bezoeken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/01/2016 18:14:55
Quote Anchor link
- Ariën - op 13/01/2016 17:26:42:
@Thomas: Ook include() geeft foutmeldingen als het pas niet klopt.

Een E_WARNING ja, en alleen als het melden + weergeven van fouten aan staat.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 02:05:27
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 18:59:29
Quote Anchor link
De fout zicht echt in onderstaande pagina, want als ik via een gewoon formulier post wordt alles opgeslagen...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>



<script type="text/javascript">var itemID= '<?php echo $itemID; ?>';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(itemID);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + itemID+ "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(username, time);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>



Ik heb dit gebruikt om te testen (en dit werkte):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<form method="post" action="shared/blocktime.php"><input type="text" name="itemID" size="55"><input type="submit" value="ok" /></form>


Hoe kan ik er achter komen waar de fout zit? Ik ben een leek in Jquery en weet niet hoe ik foutmeldingen kan weergeven...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:02:18
Quote Anchor link
Zie mijn tip eens die ik eerder in het topic gaf.

- Ariën - op 13/01/2016 16:50:45:
Zet anders eens op diverse plekken een alert() met een logische tekst op wat strategische plekken in je JavaScript. Dan heb je een idee hoe je script wordt doorlopen.

Opsich is een console.log('Debug tekst hier') ook een mogelijkheid. Deze berichten kan je dan in de Debug-console van je browser zien, en scheelt je een hoop alerts().
Gewijzigd op 13/01/2016 19:03:54 door - Ariën -
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 19:03:41
Quote Anchor link
Ik gok erop dat de vraagsteller geen $_POST aan $itemID heeft gelinkt.

Edit: Als itemID pas doorgegeven wordt na het submitten, dan zou die function() niet nodig zijn.
Gewijzigd op 13/01/2016 19:11:55 door DavY -
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:16:31
Quote Anchor link
Hoe bedoel je Davy?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:17:19
Quote Anchor link
Dat submitten is alleen bedoeld als test voor het formulier. Maar een add-on zoals Poster is ook een stuk makkelijker om zelf GET, POST, PUT requests te doen.
Bedoel je dat, Davy?
Gewijzigd op 13/01/2016 19:17:42 door - Ariën -
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 19:23:05
Quote Anchor link
@Arien

Oh okies, ik wist niet dat het formulier als test bedoelt was. Ik volg het allemaal even niet, omdat het verhaal nogal rammelt.. Als ik het goed begrijpt, voert TS zelf de item nummer in? of wordt dat ergens opgehaald? Uit database? Of vanuit het formulier dat men invult?
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:37:10
Quote Anchor link
Het itemID komt uit de database, maar heb ik voor het gemak even in een variabel gezet in test.php (in dit geval is het itemID 17).
Het formulier zit er normaal gesproken niet in, maar heb ik gebruikt om te testen (hieruit bleek dat de fout in test.php zit).
Dus dat levert het volgende bestand op:

test.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>



<script type="text/javascript">var itemID= '<?php echo $itemID; ?>';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(itemID);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + itemID+ "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(username, time);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>


Maar de pagina shared/blocktime.php krijgt geen $_POST['itemID'] binnen, waardoor de database niet kan worden ge-update.
De verbinding met de database klopt namelijk (want als ik via een formulier naar deze pagina postte kwam alles er netjes in te staan).
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
error_reporting(E_ALL);
require("includes/globals.php");

$itemID = $_POST['itemID'];
$blocktime = time();
$update_item = mysql_query("UPDATE items SET blocktime = '".$blocktime."' WHERE itemID ='".$itemID."'");

?>


Maar omdat ik een leek ben op het gebied van jQuery zie ik niet waar de fout in test.php zit, waardoor de $_POST['itemID'] niet aankomt in shared/blocktime.php....
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 19:45:41
Quote Anchor link
Dat heeft te maken met dat je verkeerde parameter doorgeeft:

function loadData(id)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
data: "{'itemID':'" + itemID+ "'}",


Dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
data: "{'itemID':'" + id + "'}",
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:52:12
Quote Anchor link
Davy, ik heb het op drie plekken aangepast, maar dan nog werkt het niet.
Of heb ik het verkeerd gedaan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>



<script type="text/javascript">var itemID= '<?php echo $itemID; ?>';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(id);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + id + "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(id);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:52:43
Quote Anchor link
Laad je jQuery eigenlijk wel in?
En wat zegt de debug-console van je browser?
Gewijzigd op 13/01/2016 19:53:42 door - Ariën -
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:57:08
Quote Anchor link
Als ik de broncode van test.php open in het browser staat het script er wel goed in met ID:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
17

<script type="text/javascript">var itemID= '17';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(id);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + id + "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(id);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:58:21
Quote Anchor link
Wat staat er in de debugconsle van je browser? Druk eens op Ctrl+Shift+J?
En laad je wel de .js-file van jQuery in? Zonder dat zullen de Jquery-functie namelijk nooit werken.
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 19:58:47
Quote Anchor link
Verander even regel 12 naar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
data: {itemID: id},


Edit: '+' vergeten weg te halen O_o

Edit 2: Voor het geval je gaat zeggen "het werkt niet":

Afbeelding
Gewijzigd op 13/01/2016 20:16:12 door DavY -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/01/2016 19:59:25
Quote Anchor link
Ah, de globale scope van JavaScript en de scope van $().ready() zijn mogelijk niet hetzelfde. Zet die var itemID declaratie eens binnen je $().ready() block...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 20:02:59
Quote Anchor link
Volgens mij moet die itemID var gewoon werken binnen de ready-function van jQuery.
Dit doe ik ook op mijn eigen website, wel met een extern .js bestand uiteraard waar ik die variabele in gebruik.
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 20:27:48
Quote Anchor link
En laad je wel de .js-file van jQuery in? Zonder dat zullen de Jquery-functie namelijk nooit werken.

- Ik denk dat het hier aan ligt. Welke file moet ik linken?
 
DavY -

DavY -

13/01/2016 20:35:31
Quote Anchor link
Arien heeft dat je al gezegd in zijn post

Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<script type="text/javascript" src="script.js"></script>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 20:38:29
Quote Anchor link
jQuery kan je downloaden op www.jquery.com. Of desnoods als CDN inladen.
 
Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 20:44:57
Quote Anchor link
Vaag ik krijg het maar niet aan de praat.
Davy, zou jij je bestandjes eens willen sturen naar mij?
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.