Php7 platform overgezet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2018 16:21:08
Quote Anchor link
Rob Doemaarwat op 14/10/2018 16:00:18:
Daar hoef je (meestal) niet perse een aparte domeinnaam voor te registreren. Als het gewoon een simpele website is, zonder callbacks vanaf anders servers of iets dergelijks, dan kun je als ServerName (in je Apache config) gewoon een "fantasie domeinnaam" aanmaken en die vervolgens aan je Windows "hosts" bestand toevoegen.

Dat doe ik in de develop-omgeving. Staging gebeurt op een aparte domein op de webserver.

Ik hanteer deze fasen:
1) Development (doe ik lokaal)
2) Testing (lokaal en op gelijkmatige server)
3) Staging (content vullen)
4) Live
Gewijzigd op 14/10/2018 16:25:24 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:39:37
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/10/2018 19:15:32
Quote Anchor link
Je hoeft ook niet meteen een OTAP-straat uit te rollen met Git-support hee :), het kan ook simpeler waarbij je wel veel meer grip hebt op je broncode, en betere garanties dat je ontwikkelomgeving niet ineens ontploft na een wijziging.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2018 19:43:52
Quote Anchor link
Ik ben al blij dat ik alle bugs en features beheer via Mantis BT. Dan heb ik in ieder geval al een overzicht over wat er open staat aan bugs en features, en kan je aan de hand daarvan een mooie versienummering maken. Plus als je accuraat werk, dat je weet wat je gefixxed hebt. Ook een aanrader voor de programmeur. Scheelt weer rondslingerende papiertjes op je bureau met daarop notities van die ene belangrijke bug die verdelgd moest worden.

Maar zoals ik eerder al had gezegd is een WAMP/LAMP/MAMP-setup voor een beginner een goed begin. Dan hoef je niet gestrest te raken als je site plat ligt door een programmeerfout. Live code-kloppen is altijd een slecht idee.
Testen/stagen op een (sub)domein is altijd nog een goed idee.
Gewijzigd op 14/10/2018 19:46:59 door - Ariën -
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/10/2018 20:42:25
Quote Anchor link
Haha, Thomas die "het kan ook simpeler" zegt :-) (sorry, moest er even uit)
 
Margot Schuitemaker

Margot Schuitemaker

14/10/2018 22:08:21
Quote Anchor link
DANK JULLIE WEL voor het meedenken. Ik moet het idd anders aanpakken en iemand erna laten kijken. Het is te ingewikkeld voor mij.

Dag, Margot
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.