private, public, global...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:31:00
Quote Anchor link
in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?

zelfde met functies. hoe zit dit precies?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wesley Overdijk
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:08:14
 
Jelmer -

Jelmer -

27/01/2010 18:33:00
Quote Anchor link
array_search? Of array_keys met als 2e argument de waarde die je zoekt.
 

27/01/2010 18:33:00
Quote Anchor link
See Also

array_search() - Searches the array for a given value and returns the corresponding key if successful
isset() - Determine if a variable is set and is not NULL
array_key_exists() - Checks if the given key or index exists in the array
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:37:00
Quote Anchor link
array_search is false als de key niet is gevonden neem ik aan? dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if($suitFlush = array_search(5,$suits))
{
    $punten = checkFlush($suitFlush, $player[1]);  
}


Kan.
 
- Mark -

- Mark -

27/01/2010 18:44:00
Quote Anchor link
Is de waarde waar je op zoekt wel uniek? Anders weet je nog niet zeker of je de goede sleutel hebt of wel? Ik weet niet of dat iets uit maakt voor je script.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:56:00
Quote Anchor link
Ja de waarde is uniek. Ik ben bezig met een poker engine... en het einde van een spel heeft maximaal 7 kaarten *voor 1 speler dus* dus het kan niet zijn dat je 2 keer, 5 keer de zelfde suits hebt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
- Mark -

- Mark -

27/01/2010 19:00:00
Quote Anchor link
:tup: Ik heb niet veel verstand van poker dus ik ga er maar van uit dat het klopt wat je zegt.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 20:51:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een basic vraag, dus ik vraag het hier maar weer...

in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?


zelfde met functies. hoe zit dit precies?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
Jelmer -

Jelmer -

27/01/2010 21:25:00
Quote Anchor link
Wat is er mis met een nieuw topic openen?! Nu zijn de posts hierboven allemaal nutteloos geworden omdat de vraag weg is...

http://phptuts.nl/view/45/5/
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

27/01/2010 21:25:00
Quote Anchor link
Ja dat maakt uit.
private = de variabelen mogen alleen binnen de klasse gebruikt worden
protected = de variabelen mogen alleen binnen de klassen en de subklassen gebruikt worden
public = alles mag de variabelen gebruiken
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 21:27:00
Quote Anchor link
oke... is er een tutorial, waar ik sub classes kan leren gebruiken dan? *nog nooit van gehoord namelijk* ook een constructor zou ik graag snappen. wat het is, en hoe je het maakt.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 21:34:00
Quote Anchor link
oke.. dan is dit een algemeen vragen topic... sorry daarvoor.. Ik vond het gewoon stom om voor elk kleine vraagje een topic aan te maken.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

27/01/2010 21:41:00
Quote Anchor link
Een klein vraagje kan tot een groot antwoord of misschien een discussie leiden. En kan later gelezen worden door mensen met dezelfde vraag.

Maar als je de tutorial doorleest die Jelmer al noemt kon je al een heel eind.
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

27/01/2010 22:05:00
Quote Anchor link
Na het lezen van die tutorial heb je misschien ook nog wel wat aan:
http://development.blog.markkazemier.nl/category/oop-gastenboek/
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 22:23:00
Quote Anchor link
Why do we need a Constructor?
It is needed as it provides an opportunity for doing necessary setup operations like initializing class variables, opening database connections or socket connections, etc. In simple terms, it is needed to setup the object before it can be used.

"opening database connections"
Hoe werkt dit dan? Hoe roep ik een database connectie aan in een class? dat zie ik namelijk nergens staan....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
Afra ca

Afra ca

27/01/2010 22:45:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 27.01.2010 21:25:
Wat is er mis met een nieuw topic openen?! Nu zijn de posts hierboven allemaal nutteloos geworden omdat de vraag weg is...

http://phptuts.nl/view/45/5/


Met hem.
 
- Jim  -

- Jim -

27/01/2010 22:48:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 27.01.2010 18:31:
in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?


global (zonder private, protected, public) : $var = 'foo';
is voor de hele package bruikbaar. Packages worden niet gebruikt in PHP, misschien dat iemand zo snel weet of het namespace afhankelijk kan zijn.

private $private = 'hidden4all'; is alleen voor het eigen object bruikbaar
protected: $protected = 'objects_and_extends'; voor het eigen object en extends
public: $public = '4all'; is voor alles en iedereen zichtbaar.

Het advies is vaak om alles/zo veel mogelijk private te maken, en public getters te maken.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

28/01/2010 09:30:00
Quote Anchor link
Maar ik las juist ergens: Private is evil.

En ik snap de constructor nog steeds niet. Wat ik probeer te bereiken is dat ik bij het aanmaken van de class de keuzen heb of ik al een waarde meegeef of niet. Zoals een database connectie zou wel fijn zijn. Al heb ik geen idee hoe ik dat doe.

EDIT:
ik denk dat ik er wel achter ben, als ik het zo lees.
klopt dit dan:

in de functie, van de constructor, zet ik als waarden, wat er door de class meegegeven word. het is vroeg ik ben moe dus ik geef de uitleg anders:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
class User {
  private $_username;

  public function __construct($name) {
    $this->_username = $name;
  }


  public function getUsername() {
    return $this->_username;
  }
}


$user = new User('jan'); //Dus wat ik hier invul, is de $name in de  __construct($name); ?
echo $user->getUsername();
?>


en als ik nou:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$user
= new User();
?>

zou doen? Wat doet de constructor dan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
TJVB tvb

TJVB tvb

28/01/2010 09:36:00
Quote Anchor link
waar las je dat private evil is?

Waardes die je niet altijd mee geeft kun je een defaullt value geven.

public __construct($name,$level = 1)....
 
Johan Dam

Johan Dam

28/01/2010 09:38:00
Quote Anchor link
inderdaad volgende x nieuw topic aanmaken, ik lees de vraag en de eerste paar antwoorden gaan over het zoeken in arrays, erg verwarrend,

een constructor geef je de info mee die absoluut noodzakelijk zijn, zoals bv een database object voor de mysql connectie,

$db = new Database();
$cla = new Classe($db);

kan je prima doen
 
- Jim  -

- Jim -

28/01/2010 09:40:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 28.01.2010 09:30:
Maar ik las juist ergens: Private is evil.

En ik snap de constructor nog steeds niet. Wat ik probeer te bereiken is dat ik bij het aanmaken van de class de keuzen heb of ik al een waarde meegeef of niet. Zoals een database connectie zou wel fijn zijn. Al heb ik geen idee hoe ik dat doe.


Private is het beste te gebruiken. Deze kan je met een public get_x functie ophalen. Wie zegt dat private evil is, snapt het denk ik niet.

Een constructor wordt gebruikt om het object aan te maken.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.