private, public, global...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:31:00
Quote Anchor link
in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?

zelfde met functies. hoe zit dit precies?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wesley Overdijk

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 01:59:27

Jelmer -

Jelmer -

27/01/2010 18:33:00
Quote Anchor link
array_search? Of array_keys met als 2e argument de waarde die je zoekt.

27/01/2010 18:33:00
Quote Anchor link
See Also

array_search() - Searches the array for a given value and returns the corresponding key if successful
isset() - Determine if a variable is set and is not NULL
array_key_exists() - Checks if the given key or index exists in the array

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:37:00
Quote Anchor link
array_search is false als de key niet is gevonden neem ik aan? dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if($suitFlush = array_search(5,$suits))
{
    $punten = checkFlush($suitFlush, $player[1]);  
}

Kan.

- Mark -

- Mark -

27/01/2010 18:44:00
Quote Anchor link
Is de waarde waar je op zoekt wel uniek? Anders weet je nog niet zeker of je de goede sleutel hebt of wel? Ik weet niet of dat iets uit maakt voor je script.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:56:00
Quote Anchor link
Ja de waarde is uniek. Ik ben bezig met een poker engine... en het einde van een spel heeft maximaal 7 kaarten *voor 1 speler dus* dus het kan niet zijn dat je 2 keer, 5 keer de zelfde suits hebt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk

- Mark -

- Mark -

27/01/2010 19:00:00
Quote Anchor link
:tup: Ik heb niet veel verstand van poker dus ik ga er maar van uit dat het klopt wat je zegt.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 20:51:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een basic vraag, dus ik vraag het hier maar weer...

in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?

zelfde met functies. hoe zit dit precies?

Jelmer -

Jelmer -

27/01/2010 21:25:00
Quote Anchor link
Wat is er mis met een nieuw topic openen?! Nu zijn de posts hierboven allemaal nutteloos geworden omdat de vraag weg is...

http://phptuts.nl/view/45/5/

Mark Kazemier

Mark Kazemier

27/01/2010 21:25:00
Quote Anchor link
Ja dat maakt uit.
private = de variabelen mogen alleen binnen de klasse gebruikt worden
protected = de variabelen mogen alleen binnen de klassen en de subklassen gebruikt worden
public = alles mag de variabelen gebruiken

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 21:27:00
Quote Anchor link
oke... is er een tutorial, waar ik sub classes kan leren gebruiken dan? *nog nooit van gehoord namelijk* ook een constructor zou ik graag snappen. wat het is, en hoe je het maakt.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 21:34:00
Quote Anchor link
oke.. dan is dit een algemeen vragen topic... sorry daarvoor.. Ik vond het gewoon stom om voor elk kleine vraagje een topic aan te maken.

TJVB tvb

TJVB tvb

27/01/2010 21:41:00
Quote Anchor link
Een klein vraagje kan tot een groot antwoord of misschien een discussie leiden. En kan later gelezen worden door mensen met dezelfde vraag.

Maar als je de tutorial doorleest die Jelmer al noemt kon je al een heel eind.

Mark Kazemier

Mark Kazemier

27/01/2010 22:05:00
Quote Anchor link
Na het lezen van die tutorial heb je misschien ook nog wel wat aan:
http://development.blog.markkazemier.nl/category/oop-gastenboek/

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 22:23:00
Quote Anchor link
Why do we need a Constructor?
It is needed as it provides an opportunity for doing necessary setup operations like initializing class variables, opening database connections or socket connections, etc. In simple terms, it is needed to setup the object before it can be used.

"opening database connections"
Hoe werkt dit dan? Hoe roep ik een database connectie aan in een class? dat zie ik namelijk nergens staan....

Afra ca

Afra ca

27/01/2010 22:45:00
Quote Anchor link
'Jelmer:
Wat is er mis met een nieuw topic openen?! Nu zijn de posts hierboven allemaal nutteloos geworden omdat de vraag weg is...

http://phptuts.nl/view/45/5/

Met hem.

- Jim  -

- Jim -

27/01/2010 22:48:00
Quote Anchor link
'wesley:

global (zonder private, protected, public) : $var = 'foo';
is voor de hele package bruikbaar. Packages worden niet gebruikt in PHP, misschien dat iemand zo snel weet of het namespace afhankelijk kan zijn.

private $private = 'hidden4all'; is alleen voor het eigen object bruikbaar
protected: $protected = 'objects_and_extends'; voor het eigen object en extends
public: $public = '4all'; is voor alles en iedereen zichtbaar.

Het advies is vaak om alles/zo veel mogelijk private te maken, en public getters te maken.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

28/01/2010 09:30:00
Quote Anchor link
Maar ik las juist ergens: Private is evil.

En ik snap de constructor nog steeds niet. Wat ik probeer te bereiken is dat ik bij het aanmaken van de class de keuzen heb of ik al een waarde meegeef of niet. Zoals een database connectie zou wel fijn zijn. Al heb ik geen idee hoe ik dat doe.

EDIT:
ik denk dat ik er wel achter ben, als ik het zo lees.
klopt dit dan:

in de functie, van de constructor, zet ik als waarden, wat er door de class meegegeven word. het is vroeg ik ben moe dus ik geef de uitleg anders:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
class User {
  private $_username;

public function __construct($name) {
    $this->_username = $name;
  }

public function getUsername() {
    return $this->_username;
  }
}

$user = new User('jan'); //Dus wat ik hier invul, is de $name in de  __construct($name); ?
echo $user->getUsername();
?>

en als ik nou:
Code (php)
1
2
3
<?
$user
= new User();
?>

zou doen? Wat doet de constructor dan?

TJVB tvb

TJVB tvb

28/01/2010 09:36:00
Quote Anchor link
waar las je dat private evil is?

Waardes die je niet altijd mee geeft kun je een defaullt value geven.

public __construct($name,$level = 1)....

Johan Dam

Johan Dam

28/01/2010 09:38:00
Quote Anchor link
inderdaad volgende x nieuw topic aanmaken, ik lees de vraag en de eerste paar antwoorden gaan over het zoeken in arrays, erg verwarrend,

een constructor geef je de info mee die absoluut noodzakelijk zijn, zoals bv een database object voor de mysql connectie,

$db = new Database();
$cla = new Classe($db);

kan je prima doen

- Jim  -

- Jim -

28/01/2010 09:40:00
Quote Anchor link
'wesley:
Maar ik las juist ergens: Private is evil.

En ik snap de constructor nog steeds niet. Wat ik probeer te bereiken is dat ik bij het aanmaken van de class de keuzen heb of ik al een waarde meegeef of niet. Zoals een database connectie zou wel fijn zijn. Al heb ik geen idee hoe ik dat doe.

Private is het beste te gebruiken. Deze kan je met een public get_x functie ophalen. Wie zegt dat private evil is, snapt het denk ik niet.

Een constructor wordt gebruikt om het object aan te maken.

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.