Query probleempje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »
D B

D B

19/08/2013 19:03:29
Quote Anchor link
Hallo,

Kan er iemand even meedenken over mijn query, ik zie het namelijk niet meer :)

Ik wil het volgende hebben:

De eerst volgende wedstrijd van een bepaald persoon, maar deze persoon kan in meerdere teams zitten, dus wil ik alle wedstrijden op volgorde op datum, en dan LIMIT 1 zodat hij alleen de allereerste toont. Dit is zo'n beetje wat ik heb:

Ik begin het met ID van de speler. In dit geval 29.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
w.team_1,
w.team_2,
w.datum,
w.tijd
FROM
Wedstrijden AS w

Met dit nummer haal ik uit Teamindeling in welk team de persoon dit jaar speelt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
LEFT JOIN
Teamindeling AS t
ON
t.leden_id = '29' AND t.seizoen = '2013/2014'

Hierna heb ik 3 teams over met 3 team-id's
Deze haal ik dan door Teams om de teamnamen op te sporen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
LEFT JOIN
Teams AS team
ON
t.team_id = team.id

en dan stel ik mijn eisen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WHERE
( w.datum > DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') OR (w.datum = DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') AND DATE_FORMAT(w.tijd,'%H:%i') > DATE_FORMAT(NOW(),'%H:%i') ))
AND
(w.uitslag_t1 IS NULL OR w.uitslag_t1 = '')
AND
w.seizoen = '2013/2014'
ORDER BY
w.datum ASC
LIMIT 1

Zoiets, maar dan werkt hij niet helemaal :P

-Ik ga nu even kijken wat hij precies voor fout geeft.

Ik krijg als resultaat de allereerste wedstrijd te zien, maar geen rekening gehouden met de 3 teams, krijg namelijk een wedstrijd van een heel ander team....

Zit zelf te denken aan LEFT,RIGHT join fout ofzo?

Kan iemand me helpen?
Gewijzigd op 19/08/2013 22:31:17 door D B
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 02:29:58
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/08/2013 19:48:50
Quote Anchor link
Als bovenstaande je gehele query is dan vergeet je de wedstrijden tabel te joinen.
En waarom ga je in hemelsnaam een date_format op iets wat al een een datum c.q. tijd is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE w.datum >= CURRENT_DATE AND w.tijd >= CURRENT_TIME

lijkt mij veel handiger ;-)
 
D B

D B

19/08/2013 19:53:28
Quote Anchor link
De tabel waar de wedstrijden in staan staan in de FROM

Bij dat andere had ik dat inderdaad ook via mysql Date en Time kunnen doen :)

Zou je er nog eens naar kunnen kijken?

Bedankt!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/08/2013 20:21:49
Quote Anchor link
Excuus niet goed gekeken. Kan je trouwens je query even tussen [code] en [/code] tags plaatsen, dat maakt het wat beter leesbaar.

En probeer je query wat logischer op te bouwen, dan je waarschijnlijk het probleem niet gehad.
Je gebruikt namelijk geen kolom van de wedstrijden in de join voorwaarden, en dan krijg je natuurlijk een vaag resultaat.
 
Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

19/08/2013 21:28:47
Quote Anchor link
ik zou voor de teams waarin de speler zit een ander oplossing kiezen dan een join. Ik zou met twee sub-queries werken (1 voor team_1 en 1 voor team_2).

Zoiets (niet getest)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SELECT
  w.team_1,
  w.team_2,
  w.datum,
  w.tijd
FROM
  Wedstrijden AS w
WHERE
  ((w.team_1 IN (SELECT
                   t1.team_id
                 FROM
                       teamindeling t1
                      WHERE
                           t1.leden_id = '29' AND t1.seizoen = '2013/2014'))
OR
   (w.team_2 IN (SELECT
                    t2.team_id
                      FROM
                        teamindeling t2
                      WHERE
                        t2.leden_id = '29' AND t2.seizoen = '2013/2014'))
AND
  (w.datum > DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') OR (w.datum = DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') AND DATE_FORMAT(w.tijd,'%H:%i') > DATE_FORMAT(NOW(),'%H:%i')))
AND
  (w.uitslag_t1 IS NULL OR w.uitslag_t1 = '')
AND
  w.seizoen = '2013/2014'
ORDER BY
  w.datum ASC
LIMIT 1
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/08/2013 21:34:45
Quote Anchor link
Helaas is dit een verkeerde oplossing, JOINS zijn altijd beter dan WHERE IN subqueries.
Dat laatste is een crime voor de performance.
 
D B

D B

19/08/2013 22:33:28
Quote Anchor link
Ger, ik heb zoveel mogelijk code tussen tags gezet.

Verder heb ik nog even gekeken naar de wedstrijden en het verband met teams
in wedstrijden zit een kolom competitie en in teams zit een kolom teamnaan,
deze zou ik inderdaad nog ergens met een ON bij elkaar moeten zetten denk ik.
Ik ga even wat puzzelen en dan zal ik even wat posten hoe het er voor staat.

Toevoeging op 19/08/2013 22:50:23:

Uiteindelijk is het dit geworden, en het lijkt nu goed te werken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
            SELECT
                w.team_1,
                w.team_2,
                DATE_FORMAT(w.datum, '%a %d %M') as datum1,
                TIME_FORMAT(w.tijd, '%H:%i') as tijd
            FROM     
                Wedstrijden AS w
            LEFT JOIN
                Teams AS team
            ON
                team.team = w.competitie
            LEFT JOIN
                Teamindeling AS t
            ON
                t.team_id = team.id AND t.seizoen = '2013/2014'
            WHERE
                t.leden_id = '". $row['id']. "'
            AND
                ( w.datum > DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') OR (w.datum = DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') AND DATE_FORMAT(w.tijd,'%H:%i') > DATE_FORMAT(NOW(),'%H:%i') ))
            AND
                (uitslag_t1 IS NULL OR uitslag_t1 = '')
            AND
                w.seizoen = '". $seizoen. "'
            ORDER BY
                datum ASC
            LIMIT 1
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.