Regular Expressions adres formaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Arthur Nolles

Arthur Nolles

06/09/2016 18:56:23
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een grote lijst met adressen en telefoonnummers. Die lijst wil ik netjes verwerken en in een mysql database stoppen. Het lastige is dat er een aantal verschillende formaten zijn waarin de adressen worden weergeven. Ik dacht dat ik er met regular expressions uit zou komen, maar mijn kennis daarvan is niet groot genoeg. Graag krijg ik hier wat hulp bij.

Dit zijn de straatformaten:

Rodekruislaan 23
2e Rodekruislaan 23
2e Rode Kruislaan 23
Rodekruislaan 23 B
2e Rodekruislaan 23 B
2e Rode Kruis Laan 23 B
Rodekruislaan 23/C
2e Rodekruislaan 23/C
Rodekruislaan 23C 001
2e Rodekruislaan 23C 001
Rodekruislaan 23 C 001
Rodekruislaan 23 C 001B
etc

Ik wil graag de straat, het nummer en de toevoeging opsplitsen. Tot nu toe heb ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
       if (preg_match('/(?P<straat>.*)\s(?P<nummer>\d*)\s(?P<toevoeging>\w*)$/', $string, $matches)) {
          
          var_dump($matches);
        
   }

?>


Ik krijg dan de volgende array terug:

array (size=8)
0 => string 'Rode Kruislaan 1302' (length=19)
'straat' => string 'Rode Kruislaan' (length=14)
1 => string 'Rode Kruislaan' (length=14)
'nummer' => string '130' (length=3)
2 => string '130' (length=3)
3 => string '2' (length=1)
'toevoeging' => string '' (length=0)
4 => string '' (length=0)

Ik snap niet waarom het nummer afgebroken wordt. Kan iemand mij dat vertellen? En weet jij of er een formaat is waarmee ik alle typen adressen kan formateren? Het kan dus zijn dat een straatnaam meerdere spaties heeft, wat het ook lastig maakt, denk ik. Ook kan het zijn dat de string begint met een nummer, zoals je ziet in de voorbeelden hier bovven.

Alvast super bedankt, ik weet dat dit een lastige vraag is.

Groetjes,

Arthur
Gewijzigd op 06/09/2016 18:58:39 door Arthur Nolles
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:10:47
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

06/09/2016 19:47:22
Quote Anchor link
Grappig, hoe ga je adressen als Laan 1940-1945 12 dan goed oppakken? Dit soort dingen leidt *altijd* tot gezeur, laat mensen gewoon zelf hun adres invullen zoals het hoort. Dus met gewoon velden voor straat, huisnummer etc. Mensen weten veel beter waar ze wonen dan wat jij denkt ervan te kunnen maken.
 
Arthur Nolles

Arthur Nolles

06/09/2016 19:51:18
Quote Anchor link
Beste Ben,

Het gaat om een lijst die ik al heb, dus niet om data die ik nog moet verzamelen.

Toevoeging op 06/09/2016 20:10:24:

Daarnaast weet ik dat er altijd uitzonderingen zullen zijn. In het geval van Laan 1945 zal ik gewoon handmatig een aanpassing moeten doen en dat vind ik niet zo erg. Maar ik wil graag dat het bulk van de straatnamen goed geformateerd worden en daarbij kan ik hulp gebruiken. Ik stel hulp dan ook zeer op prijs.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

06/09/2016 22:34:28
Quote Anchor link
Dit moet je een eind op weg helpen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php

echo '<h3>Array</h3>';

$haystack = array("Rodekruislaan 23",
"2e Rodekruislaan 23",
"2e Rode Kruislaan 23",
"Rodekruislaan 23 B",
"2e Rodekruislaan 23 B",
"2e Rode Kruis Laan 23 B",
"Rodekruislaan 23/C",
"2e Rodekruislaan 23/C",
"Rodekruislaan 23C 001",
"2e Rodekruislaan 23C 001",
"Rodekruislaan 23 C 001",
"Rodekruislaan 23 C 001B");

echo '<pre>';
print_r($haystack);
echo '</pre>';

echo '<h3>Output Array na preg_match</h3>';

$output = array();

for($x = 0; $x < count($haystack); $x++) {

    preg_match("/^(.+)\s(\d+)\s?(.?)(.*)?/", $haystack[$x], $output_array);

    if(count($output_array) > 0) {
        $output[] = $output_array;
    }

}


echo '<pre>';
print_r($output);
echo '</pre>';

echo '<h3>Netjes geprint</h3>';

for($i = 0; $i < count($output); $i++) {
    for($x = 0; $x < count($output[$i]); $x++) {
        echo ' {' . $output[$i][$x] . '} ';
    }

    echo "<br>";
}


?>
 
Arthur Nolles

Arthur Nolles

06/09/2016 23:11:09
Quote Anchor link
Wauw adoptive solutions! Dat lijkt al een heel eind in de goede richting. Toch gaat het nog niet helemaal goed. Bij de laatste vier worden de huisnummers niet gescheiden. Is daar nog een oplossing voor te vinden? Hartelijk bedankt, ik ben hier al heel blij mee, je helpt me echt enorm!

Toevoeging op 06/09/2016 23:11:42:

"Netjes geprint" wordt het zo weergegeven:

{Rodekruislaan 23} {Rodekruislaan} {23} {} {}
{2e Rodekruislaan 23} {2e Rodekruislaan} {23} {} {}
{2e Rode Kruislaan 23} {2e Rode Kruislaan} {23} {} {}
{Rodekruislaan 23 B} {Rodekruislaan} {23} {B} {}
{2e Rodekruislaan 23 B} {2e Rodekruislaan} {23} {B} {}
{2e Rode Kruis Laan 23 B} {2e Rode Kruis Laan} {23} {B} {}
{Rodekruislaan 23/C} {Rodekruislaan} {23} {/} {C}
{2e Rodekruislaan 23/C} {2e Rodekruislaan} {23} {/} {C}
{Rodekruislaan 23C 001} {Rodekruislaan 23C} {001} {} {}
{2e Rodekruislaan 23C 001} {2e Rodekruislaan 23C} {001} {} {}
{Rodekruislaan 23 C 001} {Rodekruislaan 23 C} {001} {} {}
{Rodekruislaan 23 C 001B} {Rodekruislaan 23 C} {001} {B} {}

Toevoeging op 06/09/2016 23:13:56:

Nog een vraag; ik snap niet goed waarvoor de vraagtekens gebruikt worden, bijvoorbeeld: \s?. Kun je me dat vertellen, want in de documentatie kom ik er niet echt uit.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

06/09/2016 23:37:09
Quote Anchor link
Introduceer eerst een fout met zoek vervang en maak van 23C en 23 C > 23/C

Dan wordt het netjes gesplits.

EDIT : te vroeg gegokt, dan maar met de hand wijzigen.

\s? kijkt of er een spatie is.
Gewijzigd op 06/09/2016 23:41:52 door Adoptive Solution
 
Arthur Nolles

Arthur Nolles

06/09/2016 23:43:32
Quote Anchor link
Hoi Adoptive Solution. Wat bedoel je met 'introduceer eerst een fout'? En misschien een stomme vraag, hoe voeg ik die slash toe, wanneer we het punt bereiken waarop we als straat Rodekruislaan 23 C krijgen, is de code al uitgevoerd. Kun je me hier nog mee helpen? Ik ben er ondertussen wel mee aan 't stoeien. Ik kan nadat de code is uitgevoerd wel een str_replace doen, maar dan is het nog niet gescheiden?

Toevoeging op 06/09/2016 23:50:04:

Ik volg je niet helemaal, wat bedoel je met 'te vroeg gegokt'? Ik kan de records niet echt met de hand wijzigen, ik heb 2 miljoen records die geformateerd moeten worden.
Gewijzigd op 06/09/2016 23:44:06 door Arthur Nolles
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

07/09/2016 00:05:06
Quote Anchor link
Ik weet niet hoeveel straatnamen er zijn, maar haal eerst de goede adressen eruit en corrigeer de rest met de hand.

Toevoeging op 07/09/2016 00:18:40:

Verwijder met zoek/vervang de spaties en / uit de huisnummers en gebruik dan dit :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
preg_match("/^(.+)\s(\d+)\s?(.?)\s?(.*)?/", $haystack[$x], $output_array);


Het resultaat is dan beter.

Je moet dan alleen nog bv. 001B met de hand splitsen.
Gewijzigd op 07/09/2016 00:19:44 door Adoptive Solution
 
Ivo P

Ivo P

07/09/2016 09:13:05
Quote Anchor link
ik zou een oplossing met een regex alleen loslaten op een adres met hooguit 1 getal (getal, dus niet cijfer) erin.

En dan ga ik er nog vanuit dat er ook werkelijk een huisnummer in je adres staat.

Alles wat je overhoudt:
plein 1940 12
Willem 3 laan 13
1e kerkstraat 3
kerkstraat 42F1

laat je door een stagiair oplossen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/09/2016 10:46:33
Quote Anchor link
Deze oplossing in JavaScript is wel aardig:

https://gist.github.com/devotis/c574beaf73adcfd74997

Maar ik denk dat ik zelf een andere 'oplossingsstrategie' zou volgen. Voor Nederlandse adressen gelden enkele beperkingen: het huisnummer en de huisnummertoevoeging mogen beide niet langer zijn dan 5 karakters. Inclusief scheidingsteken tussen huisnummer en huisnummertoevoeging kom je daarmee op maximaal 11 karakters vanaf het einde van de adresregel. Die regels zijn het uitgangspunt van de volgende functie:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
<?php
/**
 * @param string $address
 * @return array
 */

function getAddressArray($address)
{

    $address = trim($address);
    $street = $address;
    $home_number_extension = '';
 
    $home_number = substr($address, -11);
    $max = strlen($home_number);

    for ($i=0; $i < $max; $i++) {
        if (is_numeric($home_number{$i})) {
            $home_number = substr($address, -$max + $i);
            $street = substr($address, 0, strlen($address) - $max + $i);
            break;
        }
    }


    if ($i == $max) {
        $home_number = '';
        $home_number_extension = '';
    }


    for ($i = 0; $i < strlen($home_number); $i++) {
        if (!is_numeric($home_number{$i})) {
            $home_number_extension = substr($home_number, $i);
            $home_number = substr($home_number, 0, $i);
            break;
        }
    }


    return array(trim($street), trim($home_number), trim($home_number_extension));
}


// Test cases
$cases = array(
    'Rodekruislaan 23',
    '2e Rodekruislaan 23',
    '2e Rode Kruislaan 23',
    'Rodekruislaan 23 B',
    '2e Rodekruislaan 23 B',
    '2e Rode Kruis Laan 23 B',
    'Rodekruislaan 23/C',
    '2e Rodekruislaan 23/C',
    'Rodekruislaan 23C 001',
    '2e Rodekruislaan 23C 001',
    'Rodekruislaan 23 C 001',
    'Rodekruislaan 23 C 001B',
);


// Test
echo '<pre>';
foreach ($cases as $case) {
    var_dump($case);
    var_dump(getAddressArray($case));
}

?>
 
Ivo P

Ivo P

07/09/2016 11:32:30
Quote Anchor link
In Ede is een "Laan 1933"

Woon je daar op nummer 12, dan verhuist bovenstaand script je naar huisnummer 1933 met toevoeging 12.

Misschien zou het nog een optie zijn om op basis van de postcode via een API een straatnaam erbij te zoeken voor de twijfelgevallen.
Met een beetje geluk matcht de gevonden straatnaam ook met de schrijfwijze van het adres in je lijst.

Maar met "BURG. WUITEWEG" vs "Burgemeester Wuiteweg" heb je evengoed nog een uitdaging.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/09/2016 11:42:37
Quote Anchor link
Alle cases van de TS worden wel gematcht, maar het blijft inderdaad een drama wat uitzonderingen betreft. Ik denk dat je zoiets in een nette gebruikersinterface moet verpakken die twijfelgevallen markeert voor een menselijke correctie. Bijvoorbeeld alle adresregels met getallen op twee verschillende posities.

Straatnamen vergelijken via een postcode-API is inderdaad ook slim. Eventueel kun je dat nog combineren met een soort spellingcorrectie die alle 'Burg. ' vervangt door 'Burgemeester '.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

07/09/2016 12:04:02
Quote Anchor link
Mensen in Ede kunnen gerust zijn. Hun straatnaam wordt netje gepregd :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[1] => Array
        (
            [0] => Laan 1933 123
            [1] => Laan 1933
            [2] => 123
            [3] =>
            [4] =>
        )

    [2] => Array
        (
            [0] => Plein 40-45 99
            [1] => Plein 40-45
            [2] => 99
            [3] =>
            [4] =>
        )
 
Arthur Nolles

Arthur Nolles

07/09/2016 15:44:14
Quote Anchor link
Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken, vooral Ward van der Put. Jouw oplossing lijkt in alle gevallen de juiste data te weergeven. Heel veel dank.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/09/2016 11:58:57
Quote Anchor link
Neemt niet weg dat het probleem waarschijnlijk is ontstaan doordat je voor het hele adres één invulveld had. Je kunt dan geen onderscheid maken tussen de delen waaruit deze is opgebouwd. Deze wens is er nu blijkbaar?

De enige manier om dit probleem (naar de toekomst toe) op te lossen / te voorkomen is zoals @Ben aangeeft: het introduceren van aparte invoervelden.

Ik snap dat je je invoer die je nu reeds hebt wil fixen maar ik hoop dat dit ook duidelijk maakt dat deze ook soms echt niet klopt. Je moet niet proberen recht te breien wat krom is.

Idealiter heb je dus een mechanisme die al bij invoer kijkt of de informatie klopt. Bijvoorbeeld een autocomplete op grond van huisnummer + postcode. En voor de randgevallen kun je je adres handmatig in- of aanvullen.

Dit alles zodat de informatie die de database ingaat klopt en gestructureerd staat opgeslagen zodat je niet achteraf hier doorheen moet baggeren met allerlei vage regexes om de boel weer te fixen :/.
 
Arthur Nolles

Arthur Nolles

09/09/2016 12:03:19
Quote Anchor link
Beste Thomas,

Het is altijd lekker makkelijk om e.e.a. aan te nemen. Maar zoals ik eerder zei heb ik deze data zo aangeleverd gekregen en heb ik het hier mee te doen - ik was niet degene die de data heeft verzameld. Is inderdaad vervelend, maar geen preek waard. Ik denk dat wat je zegt voor iedereen wel duidelijk was.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/09/2016 14:26:30
Quote Anchor link
Als deze data aangeleverd wordt dan kun je in het vervolg wellicht ook wat kritischer zijn over de vorm waarin dit aangeleverd wordt, anders maak je het op deze manier je eigen probleem waarbij je van een zwik ongestructureerde data iets gestructureerds moet maken.

En als dat ook niet mogelijk is dat loont het wellicht de moeite om eens een balletje op te gooien bij deze partij zodat ze hun eigen informatiehuishouding op orde stellen.

Misschien zit men niet te wachten op dit soort (bijdehante?) opmerkingen. Aan de andere kant, als ik door de luiheid / stupiditeit van anderen meer werk heb, dan zou ik daar iets van zeggen.

Je hoeft niet zomaar alles te accepteren wat over de schutting gegooid wordt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2016 14:35:04
Quote Anchor link
Een balletje opgooien kan altijd, maar soms kan je er niks aan doen dat het nou eenmaal zo aangeleverd wordt. Niet iedereen is in alles zo efficiënt, en dan moet je roeien met de riemen die je nou eenmaal hebt om toch met omweggetjes de boel fatsoenlijk te kunnen verwerken.
Soms moet je gewoon keuzes maken!

Verder is dit ook niet echt de vraag van de topicstarter, en heeft die ook aangegeven niet anders te kunnen. Dus we kunnen ons maar beter bij deze 'wereldverbetering' neerleggen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/09/2016 14:52:40
Quote Anchor link
Deze website gaat toch over het oplossen van programmeervraagstukken? Het probleem hier is dat je input ongestructureerde bagger is (of, in ieder geval, er wordt te weinig onderscheid gemaakt tussen de verschillende onderdelen waarin je geinteresseerd bent (straatnaam, huisnummer, toevoeging etc.). De topicstarter is vervolgens op zoek naar een maatwerk oplossing om dit recht te breien).

De enige juiste oplossing is dan ook het repareren van (het aanleveren van) de input. Alle andere oplossingen, hoe goed deze ook werken, zijn symptoombestrijdingen van (lees: ad hoc oplossingen voor) het oorspronkelijke probleem.

Dit is geen wereldverbetering, dit is mensen confronteren met gemaakte keuzen. En proberen te achterhalen of deze beslissingen ergens op gebaseerd zijn. Of dat er uberhaupt is nagedacht over hoe je informatie wilt gaan gebruiken / inzetten.

Niets is zo verkwistend als voortborduren op een slecht ontwerp. Dit is dan ook niet iets wat aangemoedigd zou moeten worden.

EDIT: kan het ergens wel plaatsen dat TS enigszins geagiteerd reageert, niemand vind het immers leuk om andermans rommel op te ruimen. Zeg daar dan ook wat van.
Gewijzigd op 09/09/2016 15:05:07 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2016 15:09:35
Quote Anchor link
Daarom kan je bij de derde partij een balletje opgooien, en dan afwachten. Anders is het zoals ik net ook al zei, roeien met de riemen die je hebt. Je kan iemand ook niet altijd dwingen om de juiste informatie aan te leveren. Ik heb vroeger ook wel eens ranzige convertertjes moeten maken om data op te halen, en nee dat kon niet anders.

Een discussie over het 'hoe wel/niet aanleveren van adressen en in welk formaat' vind ik niet veel waard in dit topic. Daar mag wat mij betreft een nieuw topic voor worden aangemaakt. De topicstarter heeft immers al aangegeven zijn lijst al zo te hebben, en daar weinig aan te kunnen veranderen.
Gewijzigd op 09/09/2016 15:12:50 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/09/2016 21:37:53
Quote Anchor link
Edit:
**knip**
Ja, nu weten we je standpunt wel! Maar dat had ook vriedelijker gemogen!
Gewijzigd op 09/09/2016 23:24:57 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.