request class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 16:15:51
Quote Anchor link
Ah oké, nu snap ik wat je bedoelt. In mijn voorgaande websites werkte ik altijd alleen maar met de huidige sessie, en niet met de overige sessies.

Voor mijn beeldvorming... de sessie class is de huidige sessie, en de session manager gebruik je om sessies aan te maken, updaten en te verwijderen... maar dus ook om de huidige sesie uit te lezen.

Maar je bestuurt je huidige sessie dus ook met de session manager? Dan vraag ik me wel af wat voor functies er zitten in die session class? Moet ik me die session class dan voorstellen als een soort opslag container met een set en een get functie? En dat je dan via de session manager de set en get functie van de session class aanspreekt?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 17:26:54
 
Wouter J

Wouter J

08/01/2013 16:24:00
Quote Anchor link
Die klassen hebben zo'n lay-out:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<?php
class Session
{
    /**
     * Sets the identifier of this session.
     *
     * @param int $id
     */

    public function setId($id)
    {}


    /**
     * Gets the identifier of this session.
     *
     * @return int
     */

    public function getId()
    {}


    /**
     * Sets the value of this session.
     *
     * @param string $value
     */

    public function setValue($value)
    {}


    /**
     * Gets the value of this session.
     *
     * @return string
     */

    public function getValue()
    {}
}


class SessionManager
{
    /**
     * Creates a session.
     *
     * @param int    $id
     * @param string $value
     */

    public function create($id, $value)
    {}


    /**
     * Gets a session by identifier.
     *
     * @param int $id
     */

    public function read($id)
    {}


    /**
     * Updates a session.
     *
     * @param Session $session
     */

    public function update(Session $session)
    {}


    /**
     * Deletes a session.
     *
     * @param Session $session
     */

    public function delete(Session $session)
    {}
}

?>


Het mooie hiervan is dat je veel verschillende soorten SessionManagers kunt gebruiken, eentje die de sessies in de Response class instelt, eentje die ze in de database opslaat, ect. Met DI is het een kwestie van 1 regeltje aanpassen en klaar ben je!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 16:30:45
Quote Anchor link
Wouter, dit is voor mij nieuw dus vergeef me dat ik niet meteen alles begrijp. Met mijn session classes deed ik alleen dit:

$session = new Session();
$session->set('iets', 'iets');
echo $session->get('iets');

Even een paar vragen over de functies in de bovengenoemde classes:

- setId($id): wat bedoel je hiermee... een session krijgt toch automatisch een session_id?

- update: wat bedoel je hiermee. Wat versta je onder het "updaten" van een sessie?
 
Wouter J

Wouter J

08/01/2013 16:44:14
Quote Anchor link
>> setId($id): wat bedoel je hiermee... een session krijgt toch automatisch een session_id?
Dat komt door een benamings verschil tussen jou en mij, jij zal het waarschijnlijk Session::setName($name) noemen.

>> update: wat bedoel je hiermee. Wat versta je onder het "updaten" van een sessie?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$session
= $sessionManager->get('foo');

$session->setValue('new value');

$sessionManager->update($session);
?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 17:09:50
Quote Anchor link
"Dat komt door een benamings verschil tussen jou en mij, jij zal het waarschijnlijk Session::setName($name) noemen."

Maar je hebt het hier toch over de sessie_naam? Dus de naam van het sessiebestand? Die geef ik namelijk nooit een naam omdat dat vanzelf gebeurt als je session_start uitvoert. Waarom zou je die naam aanpassen? Maar waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$session
= $sessionManager->get('foo');

$session->setValue('new value');

$sessionManager->update($session);
?>


$session = $sessionManager->get('foo');
Wat haal je hier nu precies op? Haal je een complete S_SESSION array op? Of haal je nu $_SESSION['foo'] op?
Sorry, ben even de weg kwijt.

$session->setValue('new value');
Voer je hier een waarde toe aan de $_SESSION array, of wijzig je hier de waarde van $_SESSION['foo']?
 
Wouter J

Wouter J

08/01/2013 17:13:01
Quote Anchor link
De naam is de key in de sessie array of de naam van de sessie in de database tabel met sessies.

En met get haal je slechts een enkele sessie (dus array item) uit de $_SESSION array die overeenkomt met de sessie naam (foo) die opgegeven wordt, tenzij je een database als sessie gebruikt dan wordt een database item opgehaald die overeen komt met 'foo'.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 17:24:08
Quote Anchor link
Oké... laten we dat database verhaal even buiten beschouwing laten.

$session = $sessionManager->get('foo');

Dit haalt dus de waarde 'foo' op uit de sessie die actief is in de session manager. Echter, ik zie in het codevoorbeeld hierboven geen 'get' functie in de session manager class.

$session->setValue('new value');

Dit begrijp ik niet. Eerst stop je een waarde in de variabele $session en vervolgens laat je daar een functie op los?
 
Wouter J

Wouter J

08/01/2013 17:38:25
Quote Anchor link
Klopt, ik heb de read functie van de SessionManager get genoemd in het voorbeeld (dat maakt het waarschijnlijk een beetje onduidelijk).

>> Dit begrijp ik niet. Eerst stop je een waarde in de variabele $session en vervolgens laat je daar een functie op los?
Nee, je geeft een Session object terug, geen sessie waarde.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 18:03:44
Quote Anchor link
Ah zo, dus als ik het nu goed begrijp:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$session
= $sessionManager->get('foo');

$session->setValue('new value');

$sessionManager->update($session);
?>


Haal de sessie 'foo' op (dit geeft een sessie object terug, waarbij foo de identifier van de sessie is), stel een waarde in in het sessio object. En dan update je de sessie in de session manager. Hoe werkt die laatste functie, die update functie. Hoe zou die er in het echt uitzien? (Houdt dit dan in dat je telkens als je iets wijzigt in de sessie dat je de update functie moet uitvoeren?)
 
Moose -

Moose -

08/01/2013 18:34:34
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$_SESSION[$session->getId()] = $session->getValue()

Zoiets zal het eruit zien. En ja elke keer als jij iets wijzigt in de sessie (hoe vaak komt dat nou voor?) moet je hem updaten. Je zal misschien zeggen, ik kan ook dit doen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sessionManager->update('key', 'value');

wat in principe niet fout is. Het is alleen wel mooier om een aparte sessie (sessie is tenslotte een zelfstandig naamwoord) class te maken. Je moet zo ver gaan als je zelf wilt
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 19:55:44
Quote Anchor link
Ik snap even niet wat je nu doet.

$_SESSION[$session->getId()] = $session->getValue()

Je slaat het id van de betreffende sessie op in de huidige sessie en daar ken je een niet gedefinieerde waarde aan toe? :-s
 
Wouter J

Wouter J

08/01/2013 19:58:10
Quote Anchor link
Huh?

$session->getId() bevat de key van de array en $session->getValue() bevat de value van de Session. Je slaat dus gewoon de sessie op, zeg maar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$session
= new Session();

$session->setId('foo');
$session->setValue('lorem ipsum');

$sessionManager->update($session);
?>
 
Moose -

Moose -

08/01/2013 19:58:47
Quote Anchor link
Zo doe je dat hoor ... http://php.net/manual/en/reserved.variables.session.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$_SESSION['key'] = 'value';
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 20:06:46
Quote Anchor link
@Not Moose: ik begrijp hoe een array werkt :)

@Wouter: het ligt denk ik aan de benamingen dat ik het niet helemaal begrijp.

setID() bedoel je daarmee de key van de session? En met setValue, is dat de waarde die je toekent aan die ID?

in platte code, is wat jij doet:

$_SESSION['foo'] = 'lorem ipsum';

?
 
Wouter J

Wouter J

08/01/2013 20:10:19
Quote Anchor link
Ja
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 20:13:46
Quote Anchor link
Waarom doe je dan dit...

$session->setId('foo');
$session->setValue('lorem ipsum');

En niet dit:

$session->set('foo', 'lorem ipsum');
 
Moose -

Moose -

08/01/2013 20:19:51
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/01/2013 20:06:46:
@Not Moose: ik begrijp hoe een array werkt :)

@Wouter: het ligt denk ik aan de benamingen dat ik het niet helemaal begrijp.

setID() bedoel je daarmee de key van de session? En met setValue, is dat de waarde die je toekent aan die ID?

in platte code, is wat jij doet:

$_SESSION['foo'] = 'lorem ipsum';

?


Lol dat is toch precies wat ik net ook zei???
 
Wouter J

Wouter J

08/01/2013 20:19:56
Quote Anchor link
Omdat dat iets heel anders is? Die onderste code zou een functie van de SessionManager kunnen zijn en die bovenste van de Session object.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/01/2013 20:26:26
Quote Anchor link
Aaaahhh... ik word gek :-/

Laten we het even anders doen en alle bovenstaande voorbeelden compleet vergeten.

Ik heb een website. De bezoeker typt in een formulier zijn naam in, 'Piet'.
Deze naam wil ik nu in een sessie zetten. Hoe zou je dat dan doen, gebruikmakend van de Session class en SessionManager class. Ik zal laten zien wat ik (simplistisch) vroeger deed:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
session_start();

$user = $_POST['user'];

$session = new Session();
$session->set('user', $user);

echo 'Hallo ' . $session->get('user');
?>


Hoe zou je dan bovenstaand voorbeeld uitvoeren op jullie manier? Misschien begrijp ik het dan wat beter.
Gewijzigd op 08/01/2013 20:27:58 door Ozzie PHP
 
Moose -

Moose -

08/01/2013 20:37:28
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
session_start();

$user = $_POST['user'];

$session = new Session();
$session->setKey('user');
$session->ssetValue($user);

$manager = new SessionManager();
$manager->save($session);
?>


Zoiets. De SessionManager is gewoon een extra abstractielaag. De Sessie class is in feite niets meer dan een object met een key en een value. Misschien kan je beter klein beginnen, ik raad je aan deze tutorial(s) eens door te nemen: https://webdevils.nl/articles/2-oop-gastenboek-deel-1-introductie/
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.