RFI BUG?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 16:59:00
Quote Anchor link
Beste mensen, ik heb te horen ekregen dat in een source van mij een RFI bug zit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?PHP
$page
    =    substr($_GET['page'],0,3);
$page1    =    substr($_GET['page'],0,7);

if( ($page == "../") OR ($page == "ima") OR ($page == "inc") OR ($_GET['page'] == "./") OR ($_GET['page'] == "../") OR ($page    ==    "../") OR ($page1    ==    "http://") OR ($_GET['page']    ==    "/etc/passwd") OR ($_GET['page']    ==    "style/style.css") ) {
    include("errors/error.php"); // Error
    } else {
if ( !empty ( $_GET['page'] ) AND isset ( $_GET['page'] ) ) {
  if ( file_exists ( $_GET['page'] ) ) {
        include $_GET['page']; // Page self
        } else {
        include("errors/error.php"); // Error
        }
    }
else {
      include("home.php"); // Index
//    }

    }
    }
}

?>


Is de code bij mij, ik werk verder op de site met mod_rewrite.

Wat is hier fout aan?

En wat kan je tegen RFI bugs doen, en wat is het precies?
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 05:05:50
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2007 17:04:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 16:59:
RFI bug

En wat mag dat zijn?
 
Marien xD

Marien xD

24/04/2007 17:05:00
Quote Anchor link
Ik gok op: Remote File Injection (maar zelf nog nooit gehoord..)
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:10:00
Quote Anchor link
ja inderdaad ik denk dat dat het is, maar ik weet zelf ook niet precies van hoe en wat het nu is daarom vraag ik het hier even.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Geef eens een link, denk wel dat ik de fout zie...
 
Benny Lava

Benny Lava

24/04/2007 17:27:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je hier geen switch bij, als je toch veel dingen wilt filteren?
Weet je ook zeker dat alleen die dingen geselecteerd worden.

Edit:

Typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Benny Lava
 
Marien xD

Marien xD

24/04/2007 17:32:00
Quote Anchor link
Ik gebruik voor grote vergelijkingen altijd: in_array(). dat werkt helemaal goud, gewoon een array vullen met informatie en die op deze manier vergelijken met de input...
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:35:00
Quote Anchor link
Inderdaad roep in deze pagina maar eens page=index.php op als dit script zich in index.php bevind... En daar heb je je oneindige loop. Dus even nog een or toevoegen met als page = index.php error weergeven...

Edit:
Typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:37:00
Quote Anchor link
Maar goed, het gaat mij om de RFI wat kan ik ertegen doen?
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:37:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 17:37:
Maar goed, het gaat mij om de RFI wat kan ik ertegen doen?


Nog een or toevoegen en daar index.php neerzetten

Edit:
Waar slaat dit op? if ( !empty ( $_GET['page'] ) AND isset ( $_GET['page'] ) ) { !empty is het zelfde als isset... Omdat die ! voor empty staat. Zo die !empty of isset kan je zelfs nog weghalen ook.


Edit:
SplaakgeGeblek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:40:00
Quote Anchor link
@mebus, or? Ik zal het zometeen eens testen, ze hebben weer de database gedropt.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:43:00
Quote Anchor link
Jammer genoeg geef je je website niet, dan kan ik het aantonen. Maareh, je kan ook externe websites includen, of 'terug' in de directory structuur en (afhankelijk van je besturingssysteem) allemaal files openen.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Zo pagina's die ge-include mogen worden in een array zetten en dan met in_array kijken of $_GET['page'] in die array staat...

Edit:
SplaakGeblek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:48:00
Quote Anchor link
Of standaard alles uit een bepaalde map halen, en een controle met is_file() erbij proppen.
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:52:00
Quote Anchor link
Dat heb ik ook, maar het komt denk ik door mod_rewrite ook.

Want alles wordt gecontroleerd of het is_file() maar dan als file_exisits(), of kan je met is_file beter beveiligen.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2007 17:55:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 17:40:
ze hebben weer de database gedropt.

Dat is weer een heel ander probleem: MySQL-Injection?
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:57:00
Quote Anchor link
:P nee daar heb ik geen last meer van, die worden onderschept.

http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_File_Inclusion

Is iets meer over RFI, hopelijk dat jullie een oplossing weten hiervoor?
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 18:00:00
Quote Anchor link
Er zijn voor jouw al meerdere oplossingen gegeven hoor... Of ben ik nouw scheel?
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 18:08:00
Quote Anchor link
Minn excuses, maar ik ben niet thuis hierin, dus het zou fijn zijn om gewoon antwoord te krijgen op de vraag die ik stel.

En als ik het niet gezien heb.... dan zou ik het zeer op prijs stellen dat iemand mij een goede uitleg geeft over dit gebeuren en hoe dit op te lossen?

Zit de oplossing in de link die ik gezet heb? Of heef tiemand hier de oplossing gegeven?

Het is de enigste bug nog op mijn site..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 18:17:00
Quote Anchor link
Dit is 1:

Quote:
Inderdaad roep in deze pagina maar eens page=index.php op als dit script zich in index.php bevind... En daar heb je je oneindige loop. Dus even nog een or toevoegen met als page = index.php error weergeven...


Dit is 2:

Quote:
Zo pagina's die ge-include mogen worden in een array zetten en dan met in_array kijken of $_GET['page'] in die array staat...


En dit is 3:

Quote:
Of standaard alles uit een bepaalde map halen, en een controle met is_file() erbij proppen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 18:22:00
Quote Anchor link
Mijn excuses voor als ik he tniet goed begrepen heb!

Erg bedankt voor de extra uitleg!

Ik zie inderdaad de loop

Met de is_file() moeten dan alle bestanden van de website in 1 map staan, of maakt het niet uit in welke map deze zich bevinden. Ik heb op de site een complete mappen structuur.

Ik denk dat de tweede een goede oplossing kan zijn, die fraai simpel te implementeren is.

Corrigeer mij aub als ik het fout heb gezien?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.