vreemde mysql resultaat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

12/07/2023 17:25:07
Quote Anchor link
Heb hier een mysql (mariadb 10.1) query

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
"select *,prt.id as prid from prijzen_temp pt, producten prt where prt.site_id != 0 AND prt.site_id IS NOT NULL AND prt.cat_id IS NOT NULL AND prt.ean = pt.ean  AND pt.ean != 0


Als ik dit in phpmyadmin draai, dan krijg ik het totaal van alle producten in de producten database.

Ik krijg dan

Quote:
619690 total, 0 in query, Query took 0.0256 seconds.


0 in query.
Maar als ik dit via php draai, dan krijg ik 31 resultaten

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
                    $o = mysqli_query($DBD->conn(),"select *,prt.id as prid from prijzen_temp pt, producten prt where prt.site_id != 0 AND prt.site_id IS NOT NULL AND prt.cat_id IS NOT NULL AND prt.ean = pt.ean  AND pt.ean != 0") or die (mysqli_error($DBD->conn()));
                    
                    while ($t = mysqli_fetch_array($o))
                    {
                        $tel++;
                        echo $tel.'--+--';

}



Hoe kan dit verschillend zijn?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:18:10
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2023 17:43:02
Quote Anchor link
Weet je wat het is Daniel?

Ik zou je best willen helpen. Maar jij geeft nooit antwoord. Je stelt een vraag, mensen gaan daarop reageren en proberen je te helpen ... en wat doet Daniel? Niks. Die vindt het wel prachtig. Hij krijgt z'n antwoorden, maar even laten weten of het gelukt is ... vergeet het maar. Een bedankje? Nee hoor, Daniel zwijgt.

Kijk, hier heb je zo'n voorbeeldje. Allemaal mensen die reageren en Daniel ... die gelooft het wel. Lekker makkelijk. Oh, en hier nog een voorbeeldje.

Nee hoor Daniel. Ik ga je vandaag niet helpen. Ik kan m'n tijd beter besteden aan mensen die dat echt waarderen.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/07/2023 08:42:10
Quote Anchor link
Ik waardeer het zeer veel. Heb het soms idd te druk met allerleij dingen die er nu aan de hand zijn, dat ik het weleens vergeet.

Niet met kwade bedoelingen. Waardeer alle hulp.

Weet zo'n query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT pt.ean,pp.ean FROM producten pp, prijzen_temp pt WHERE pt.ean = pp.ean


Krijg alle resultaten in phpmysql te zien van de table producten:

Quote:
Showing rows 0 - 24 (613940 total, 0 in query, Query took 0.0004 seconds.)


Dat zijn er exact: "613940"

Snap het niet, want in prijzen_temp zijn het er maar 9576.

De ean velden in beiden zijn bigint(13).
Bij producten is de ean uniek, bij prijzen temp niet.

Ik snap het niet, maar dit is mij nog nooit overkomen.
Ik hoop dat er nog advies gegeven kan worden en zal de volgende keer met een duidelijke feedback komen, zodat anderen ook geholpen kunnen worden.

MVG

Daniel.
Gewijzigd op 14/07/2023 09:19:00 door Daniel van Seggelen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/07/2023 08:52:25
Quote Anchor link
Het enige wat ik me zou kunnen indenken, is een PEBCAK-probleem waarbij je in twee verschillende databases kijkt.

PhpMyAdmin doet immers hetzelfde als het andere.

Misschien wijkt het aantal af omdat de tabel corrupt is?
Gewijzigd op 14/07/2023 08:53:17 door - Ariën -
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/07/2023 09:02:11
Quote Anchor link
Nee, ik kijk niet in 2 verschillende databases, het is exact dezelfde database met 2 verschillende tabellen

Toevoeging op 14/07/2023 09:07:43:

UPDATE dit geeft hetzelfde resultaat:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT pp.ean, pt.ean AS ean FROM producten pp LEFT JOIN prijzen_temp pt ON pp.ean = pt.ean;


Quote:
Showing rows 0 - 24 (613940 total, 0 in query, Query took 0.0005 seconds.)


Waarom laat hij 613940 zien, terwijl er 0 query resultaat is? Normaal hoor ik dan gewoom empty results te zien en geen resultaat.

Heel vreemd dit.
zal proberen bigint te wijzigen naar varchar,


Toevoeging op 14/07/2023 09:16:10:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT pt.ean,prt.ean,prt.id as prid FROM producten prt, prijzen_temp pt WHERE prt.cat_id IS NOT NULL AND pt.ean = prt.ean;


Quote:
Showing rows 0 - 24 (613940 total, 0 in query, Query took 0.0005 seconds.)


Die doet het niet,maar dit werkt beter

DIt werkt wel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM `prijzen_temp` WHERE ean in (select ean from producten WHERE cat_id is NOT NULL);


maar ik heb ook de product is in de producten table nodig.
Snap niet waar dit nu fout gaat.


Toevoeging op 14/07/2023 09:24:56:

Quote:
.........route=/table/sql&db=databasenaam&table=producten
Your SQL query has been executed successfully.

EXPLAIN SELECT pt.ean,prt.ean,prt.id as prid,prt.cat_id FROM producten prt, prijzen_temp pt WHERE prt.cat_id IS NOT NULL AND pt.ean = prt.ean;



1 SIMPLE prt range ean,cat_id cat_id 5 NULL 843 Using index condition; Using where
1 SIMPLE pt ref ean ean 8 databasenaam.prt.ean 1 Using index


Dit is de explanation, maar word er niet wijzer uit.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/07/2023 11:23:41
Quote Anchor link
En een ANALYZE TABLE query?
Gewijzigd op 14/07/2023 11:24:41 door - Ariën -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

14/07/2023 11:57:54
Quote Anchor link
Door deze komma selecteer je uit twee (deel)verzamelingen, wat vermoedelijk onvoorspelbare resultaten geeft:

from prijzen_temp pt, producten prt

Waarom gebruik je geen duidelijke JOIN?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

14/07/2023 13:25:21
Quote Anchor link
ANALYZE en OPMTIMIZE table, geven status ok door.

deze deelverzamelingen werken bij andere resultaten in al die tijd dat ik mysql gebruik wel zonder fouten.
met een JOIN krijg ik dezelfde resultaat.

Toevoeging op 15/07/2023 04:49:06:

Beste,

Ik heb uiteindelijk Analyze table Documentation
Check table Documentation
Checksum table Documentation
Flush the table (FLUSH) Documentation
Optimize table Documentation
Repair table Documentation

En nu klijkt het te werken met de eerste query.
 
Ivo P

Ivo P

17/07/2023 10:05:56
Quote Anchor link
als jij query's in 1 lange regel schrijft als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
select *,prt.id as prid from prijzen_temp pt, producten prt where prt.site_id != 0 AND prt.site_id IS NOT NULL AND prt.cat_id IS NOT NULL AND prt.ean = pt.ean  AND pt.ean != 0


dan snap ik dat het overzicht kwijt raakt.
Je mag best af en toe op die grote enterknop drukken hoor:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT  *,prt.id as prid
FROM prijzen_temp pt, producten prt
WHERE
       prt.site_id != 0
   AND prt.site_id IS NOT NULL
   AND prt.cat_id IS NOT NULL
   AND prt.ean = pt.ean  
   AND pt.ean != 0


opvallende zaken:

1) Je gebruikt een join middels een komma tussen de tabelnamen, terwijl dat met "JOIN" of "INNER JOIN" op de plek van de komma een stuk duidelijker was.

2) dan zou de regel AND prt.ean = pt.ean als ON prt.ean = pt.ean achter de JOIN staan. Dat is duidelijker dan verstopt in een lange regel met andere where-clauses

3) vraag: kan pt.ean of prt.ean 0 zijn?



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT  *,prt.id as prid
FROM prijzen_temp pt
JOIN producten prt ON prt.ean = pt.ean
WHERE
       prt.site_id != 0
   AND prt.site_id IS NOT NULL
   AND prt.cat_id IS NOT NULL
   AND pt.ean != 0


Ik heb een vermoeden dat je query niet anders wordt als de voorwaarden in WHERE weggelaten worden, of alleen bestaan uit WHERE prt.site_id > 0
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

18/07/2023 05:04:46
Quote Anchor link
Een pt.ean kan geen 0 zijn, dus die lijkt dan weggehaald te kunnen?
Verder de site_id, cat_id kunnen wel null zijn.
 
Jan R

Jan R

18/07/2023 09:09:41
Quote Anchor link
off-topic
Ivo P op 17/07/2023 10:05:56:
Je mag best af en toe op die grote enterknop drukken hoor:


Bij mij is het een klein knopje :)
 
Ivo P

Ivo P

18/07/2023 09:43:11
Quote Anchor link
Jan R op 18/07/2023 09:09:41:
Bij mij is het een klein knopje :)

Dat wil ik echt niet. Ik koop altijd een ISO toetsenbord. Dat ANSI formaat met de smalle enter kan ik niet goed mee overweg (mede door een kromme pink na een val ooit).
 
Dylancharlton charlton

Dylancharlton charlton

28/07/2023 14:20:31
Quote Anchor link
Edit:
Spam...
Gewijzigd op 28/07/2023 15:32:43 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.