Wachtwoord vergeten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dirk Renes

Dirk Renes

29/11/2011 14:34:32
Quote Anchor link
Ik wil bij mijn login script ook de mogelijkheid hebben dat mensen hun wachtwoord kunnen opvragen als zij die vergeten zijn. Ik heb heb mijn wachtwoorden beveiligd met de functie salt, alleen hoe kan ik nu het beste van de persoon die zijn wachtwoord kwijt is hem via een email zijn gegevens sturen inclusief het decrypten van zijn wachtwoord.

Het moet zoals hieronder vermeld:
Ik heb er toch voor gekozen om het via een link te doen, dus gebruikers voegen hun gebruikersnaam en email in en vervolgens krijgen ze een link die 24 uur actief is, vervolgens drukken ze op die link en krijgen ze een nieuw wachtwoord toegestuurd. hoe ga ik dit realiseren.
Gewijzigd op 01/12/2011 09:04:30 door Dirk Renes
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 14:33:56
 
Gerhard l

gerhard l

29/11/2011 14:38:03
Quote Anchor link
Je moet het wachtwoord niet decrypten...

Maak 2 extra velden aan bij je users of in een koppeltabel met bijv: veiligsheidscode en verloopdatum

Dan maak je een random code die zet je in de veiligheidscode veld, en bij verloopdatum zet je de tijd van nu + 24 uur. Dan stuur je de gebruiker een url met www.mijndomein.nl/?pagina=wwvergeten&randomcode=485743957439754 op die pagina maak je een formulier met 2 inputvelden voor het nieuwe wachtwoord, en als die overeenkomen met de random code uit je url dan wijzig je hem.

Succes
 
Dirk Renes

Dirk Renes

29/11/2011 14:41:29
Quote Anchor link
Oke, heb een voorbeeldje van een script zodat ik kan zien hoe ik het beste dat kan doen.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

29/11/2011 17:45:27
Quote Anchor link
Of je stelt een nieuw wachtwoord in als iemand zijn wachtwoord vergeten is en stuurt die naar het e-mail adres van de gebruiker?
 
PHP Scripter

PHP Scripter

29/11/2011 17:47:12
Quote Anchor link
Als de gebruiker zijn wachtwoord is vergeten dan laat ik de gebruiker een wachtwoord ontvangen met een random password.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/11/2011 17:50:56
Quote Anchor link
Of stuur een link waar de gebruiker zelf zijn wachtwoord kan instellen. Nog gebruiksvriendelijker.
 
Gerhard l

gerhard l

29/11/2011 18:10:46
Quote Anchor link
@hertog jan
Dan krijg je misschien wel gezeur dat mensen wachtwoorden van anderen gaan opvragen, en dan kan je als echte gebruiker niet meer inloggen.

@aar dat bedoel ik ook ;)
 
- Raoul -

- Raoul -

29/11/2011 18:20:00
Quote Anchor link
Je geeft best iedere gebruiker een hash, als ze hun wachtwoord willen veranderen stuur je gewoon een mailtje met bijvoorbeeld http://example.com/wwvergeten?user=1&hash=030490349039

Je kan de hash iedere keer dat de gebruiker inlogd veranderen met bv sha(time()); :P
 
Jens erd

Jens erd

29/11/2011 18:50:40
Quote Anchor link
Internet Verslaafde op 29/11/2011 18:20:00:
Je kan de hash iedere keer dat de gebruiker inlogd veranderen met bv sha(time()); :P


Dat kan, maar ik zou het niet doen. Ik zou vanaf buitenaf lukraak getallen kunnen generen, een hash eroverheen en met een beetje geluk ook nog raak schieten. beter dus even een Salt, Pepper of een berekening er op los laten.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

01/12/2011 09:04:04
Quote Anchor link
Ik wil het gaan doen zoals ik boven heb uitgelegd. maar hoe ga ik dat doen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/12/2011 09:39:26
Quote Anchor link
Je maakt eerst een formuliertje waar men zijn username en mailadres in moet vullen. Als deze gecontroleerd zijn, genereer je een hash, welke je in de database opslaat. Ook stuur je deze hash mee in een linkje die je naar de gebruiker mailt.

Als de hash-overeenkomt, dan laat je de gebruikers een nieuw password instellen, en als dat gebeurt is, dan verwijder je weer die hash uit je database (waarmee het linkje niet meer zal werken).

Et voila....
 
Dirk Renes

Dirk Renes

01/12/2011 09:51:14
Quote Anchor link
- Aar - op 01/12/2011 09:39:26:
Je maakt eerst een formuliertje waar men zijn username en mailadres in moet vullen. Als deze gecontroleerd zijn, genereer je een hash, welke je in de database opslaat. Ook stuur je deze hash mee in een linkje die je naar de gebruiker mailt.

Als de hash-overeenkomt, dan laat je de gebruikers een nieuw password instellen, en als dat gebeurt is, dan verwijder je weer die hash uit je database (waarmee het linkje niet meer zal werken).

Et voila....


Klikt simpel heb je een voorbeeldje van een scriptje dat ik me kan inbeelden met die link
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/12/2011 10:01:59
Quote Anchor link
wijzig_wachtwoord.php (aanroep met bijv. wijzig_wachtwoord?hash=7s67sd8af6sd8f6sd6s)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if(isset($_GET['hash'])) {
    // hier verder met een controle of de hash klopt.
    // in dat geval: toon het wachtwoord wijzig scherm.

} else {
    echo "Er is geen hash meegegeven in de URL";
}

?>


Natuurlijk kan je ook voor alles één wachtwoord-pagina aanmaken i.p.v. het script over meerdere bestanden te verdelen, zoiets als:
wachtwoord_wijzigen.php?actie=aanvragen
wachtwoord_wijzigen.php?actie=aanpassen

Het is net wat je wilt...
Gewijzigd op 01/12/2011 10:05:03 door - Ariën -
 
Dirk Renes

Dirk Renes

06/12/2011 13:53:16
Quote Anchor link
Ik wil email en gebruikersnaam controleren of ze bij elkaar horen hoe ga ik dat doen?
op dit moment heb ik dit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
<?php

ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);

include('inc/database.php');
function
createRandomPassword() {

    $chars = "abcdefghijkmnopqrstuvwxyz023456789?_%@";
    srand((double)microtime()*1000000);
    $i = 0;
    $pass = '' ;

    while ($i <= 7) {
        $num = rand() % 33;
        $tmp = substr($chars, $num, 1);
        $pass = $pass . $tmp;
        $i++;
    }


    return $pass;

}

$password = createrandompassword();



            
  if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
  


      $gebr =  $_POST['gebruikersnaam'];
    $email = $_POST['email'];
    $nWachtwoord = (addslashes(sha1($password)));
    
    
        
  if(empty($gebr) || empty($email))
        {

            echo 'U bent iets vergeten in te vullen';
            
        }
else {
            
                $query1="UPDATE gebruikers SET wachtwoord='$nWachtwoord' WHERE gebruikersnaam='$gebr'";
                mysql_query($query1);
                mysql_close();
                
                $email_ontvanger = $email;
                                
                $naam_verzender = 'Support ';
                $email_verzender = '[email protected]';
            
                $onderwerp = '';
                $bericht_verzender = 'Wachtwoord:&nbsp;'.$password;
            
            
                $headers = "From: ".$naam_verzender." <".$email_verzender.">\r\n";
                $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
                $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
                $headers .= "Return-Path: Mail-Error <[email protected]\r\n";
                $headers .= "Reply-To: ".$naam_verzender." <".$email_verzender.">\r\n";
            
                    
                    $bericht = 'Uw wachtwoord is gereset.<br>';
                    
                    
                    $bericht .= "<br>".$bericht_verzender."<br>";
                    $bericht .='
                    <br>
                    <br>
                    <a href="link">Log in</a>
                    <br>
                    <br>
                    Met vriendelijke groet,<br>
                     Support
                    '
;
            
                    $bericht = ($bericht);
                    mail($email_ontvanger, $onderwerp, $bericht, $headers);
                    echo "er is een E-mail met een nieuw wachtwoord naar u toegestuurd. ";
                    header('refresh:2; url=./login.php');    

    }
}

                
                
    
  
  ?>
Gewijzigd op 06/12/2011 13:55:45 door Dirk Renes
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/12/2011 14:09:30
Quote Anchor link
Waarom onnodig variabelen aanmaken (zowel bij $_POST als op regel 49-55?
empty (b)lijkt geen juiste manier om te kijken of een variabele is gevuld.
Waar om is je controle of gebruiker en mailadres overeenkomen?
Mis beveiliging bij je update-query.
Mis foutafhandeling bij je query
Na header wordt volgens mij exit; geadviseerd.
Gebruik je ook nog een salt?
 
Dirk Renes

Dirk Renes

06/12/2011 14:12:34
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 06/12/2011 14:09:30:

Waar om is je controle of gebruiker en mailadres overeenkomen?


Hier wil ik graag antwoord op hoe ik dit het beste kan implementeren in mijns script en hoe.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/12/2011 14:46:04
Quote Anchor link
Maak een select query waarin je de voorwaarden meegeeft.
Er zijn twee mogelijkheden: of bestaat of bestaat niet.
Als bestaat volgt er 1 rij, anders bestaat de combinatie niet.
Als niet bestaat --> melding 'uw gegevens zijn onbekend'.
Als bestaat --> link sturen.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

16/12/2011 14:31:41
Quote Anchor link
ik heb nu zoiets gemaakt alleen ik krijg een melding dat mijn gegevens niet overeenkomen als ze wel correct zijn. wie kan mij helpen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);

include('inc/database.php');
function
createRandomPassword() {

    $chars = "abcdefghijkmnopqrstuvwxyz023456789?_%@";
    srand((double)microtime()*1000000);
    $i = 0;
    $pass = '' ;

    while ($i <= 7) {
        $num = rand() % 33;
        $tmp = substr($chars, $num, 1);
        $pass = $pass . $tmp;
        $i++;
    }


    return $pass;

}

$password = createrandompassword();

            
  if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
  


      $gebr =  $_POST['gebruikersnaam'];
    $email = $_POST['email'];
    $nWachtwoord = (addslashes(sha1($password)));
    
    
    
      if(empty($gebr) || empty($email))
        {

            echo 'U bent iets vergeten in te vullen';
        
        }
    
    
            $check = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='$gebr' AND emailadres='$email'";
             $docheck = mysql_query($check) or die('FOUT: '.mysql_error());
    
                 if (mysql_num_rows($docheck) == 0) {
                
        
                        $query1="UPDATE gebruikers SET wachtwoord='$nWachtwoord' WHERE gebruikersnaam='$gebr'";
                        mysql_query($query1);
                        mysql_close();
                        
                        $email_ontvanger = $email;
                                        
                        $naam_verzender = '';
                        $email_verzender = '';
                    
                        $onderwerp = '';
                        $bericht_verzender = 'Wachtwoord:&nbsp;'.$password;
                    
                    
                        $headers = "From: ".$naam_verzender." <".$email_verzender.">\r\n";
                        $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
                        $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
                        $headers .= "Return-Path: Mail-Error <[email protected]>\r\n";
                        $headers .= "Reply-To: ".$naam_verzender." <".$email_verzender.">\r\n";
                    
                            
                            $bericht = 'Uw wachtwoord is gereset.<br>';
                            
                            
                            $bericht .= "<br>".$bericht_verzender."<br>";
                            $bericht .='
                            <br>
                            <br>

                            <br>
                            <br>
                            Met vriendelijke groet,<br>
                            
                            '
;
                    
                            $bericht = ($bericht);
                            mail($email_ontvanger, $onderwerp, $bericht, $headers);
                            echo "er is een E-mail met een nieuw wachtwoord naar u toegestuurd. ";
                            header('refresh:2; url=./login.php');    
                            exit;
                
                
                
            
        }

            else {
                echo 'U gegevens komen niet overeen met de gegevens in de database';
                
            }
        
  }

                
?>
Gewijzigd op 16/12/2011 15:10:31 door Dirk Renes
 
Erwin H

Erwin H

16/12/2011 14:50:14
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
 if(empty($gebr) || empty($email))
        {

            echo 'U bent iets vergeten in te vullen';
        
?>

Hier check je of de gegevens zijn ingevuld (waarbij je de POST variabele niet controleert of die bestaan dus je script zou al eerder over zijn nek kunnen zijn gegaan). Maar omdat er geen } achter staat, staat het hele volgende blok binnen het if statement. Dus je hele check op bestaande gegevens wordt alleen uitgevoerd als er gegevens ontbreken..... volgens mij klopt dat niet helemaal.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

16/12/2011 15:03:07
Quote Anchor link
Erwin H op 16/12/2011 14:50:14:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
 if(empty($gebr) || empty($email))
        {

            echo 'U bent iets vergeten in te vullen';
        
?>

Hier check je of de gegevens zijn ingevuld (waarbij je de POST variabele niet controleert of die bestaan dus je script zou al eerder over zijn nek kunnen zijn gegaan). Maar omdat er geen } achter staat, staat het hele volgende blok binnen het if statement. Dus je hele check op bestaande gegevens wordt alleen uitgevoerd als er gegevens ontbreken..... volgens mij klopt dat niet helemaal.


Dit probleem is nu opgelost, die if staat nu los. nu krijg ik dus als ik niks invul dat de gegevens niet overeenkomen of leeg zijn.
 
Erwin H

Erwin H

16/12/2011 15:07:49
Quote Anchor link
Hoe is die if structuur nu opgebouwd dan?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.