While vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

- Raoul -

- Raoul -

27/06/2010 18:46:24
Quote Anchor link
Hallo,

ik heb een siteeditor gemaakt waarmee je klik + sleep doet en als ie op opslaan klikt dat alles word opgeslagen.

Nu mijn vraag is: pageid nummer 1 gaat. Maar vanaf ik een page vanaf nummer 5 wil opslaan werkt ie plots niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
                      <?PHP

// Session starten
session_start();

// Errors? Meld ze!

error_reporting(E_ALL);

// Connect file includen

include_once('connect.php');

// Verbinding gemaakt, sessie gestart nu kijken of er iets gepost is.

// Oja, en ook nog een optel var


$i = 1;
$p = $_POST['pageid'];

while(isset($_POST['outputtop'.$i], $_POST['outputleft'.$i], $_POST['id'.$i])){

// Yeaaah ! Er is iets gepost! Nu ff alles opslaan.

mysql_query("UPDATE beta_editor SET position_left='".$_POST['outputleft'.$i]."' WHERE elid='".$_POST['id'.$i]."'") or die (mysql_error());

mysql_query("UPDATE beta_editor SET top='".$_POST['outputtop'.$i]."' WHERE elid='".$_POST['id'.$i]."'") or die (mysql_error());

echo "Element ".$_POST['id'.$i]." is opgeslagen.<br />";

}



?>
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:57:34
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

27/06/2010 18:50:29
Quote Anchor link
En nu met de juiste controles en validaties en bescherming tegen sql injectie
en fatsoenlijk foutafhandelijk kan ook geen kwaad.

Hoeveel bezoekjes breng jij per dag aan het kerkhof

die while loop klopt van geen kant en leer eens met array te werken
Gewijzigd op 27/06/2010 18:52:21 door Noppes Homeland
 
- Raoul -

- Raoul -

27/06/2010 18:53:19
Quote Anchor link
Nou, ik ben pas beginner en ik kan zeker niet zo goed phpen zoals jij.
Maar kraak me aub niet af ;)
 
Piet Verhagen

Piet Verhagen

27/06/2010 19:03:24
Quote Anchor link
Je moet nog doen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$i++;

in de while
Gewijzigd op 27/06/2010 19:03:45 door Piet Verhagen
 
- Raoul -

- Raoul -

27/06/2010 19:05:21
Quote Anchor link
Piet:
ik heb het gedaan.
Hij slaat nog steeds alleen page id 1 op.
Vreemd...


Ik denk dat er iets mis is met de $i
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

27/06/2010 19:27:14
Quote Anchor link
Er zijn toch genoeg tuts en topics te vinden waarin redelijkwijs getoond word:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
ini_set('display_errors',1);
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

if (   $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'
    && isset($_POST['outputtop']) && trim($_POST['outputtop']) != ''
    && isset($_POST['outputleft']) && trim($_POST['outputleft']) != ''
    && isset($_POST['id']) && ctype_digit($_POST['id'])
) {


    $sql = "UPDATE beta_editor
            SET    left = '"
.mysql_real_escape_string($_POST['outputleft'])."'
            ,      top  = '"
.mysql_real_escape_string($_POST['outputtop'])."'
            WHERE  elid = "
.mysql_real_escape_string($_POST['id']);

    if (!$result = mysql_query($sql)) {
       echo mysql_error().'<br />'.$sql;
    }
}

else {
   echo 'Helaas er is bij het bezorgen van de post wat fout gegaan!';
}

?>


Let wel dit is 1 enkele verwerking

"Nou, ik ben pas beginner "
En wat wil je daarmee zeggen? Als je eerst wat rondneust op php.net en forums als deze, dan hoef je dit soort vragen niet meer te stellen er zijn er velen voor jou geweest met het zelfde probleem

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/
http://wiki.phpfreakz.nl

"Maar kraak me aub niet af ;)"
Ik schrijf wat ik wil schrijven, dus hoe jij mijn woorden leest dan wel opvat is geheel aan jou.
 
Sander de Vos

Sander de Vos

27/06/2010 19:34:06
Quote Anchor link
http://docs.google.com/fileview?id=0B_2VqW180llxM2Q5Njc3YmEtNGEwZS00ZDI1LTljOTQtMGUyNDcwYzM0ZjZl&hl=en

Gemaakt toen ik niks te doen had. Info van W3SCHOOLS, aangepast, geüpdatet en layout veranderd. Vrij te gebruiken!
 
Piet Verhagen

Piet Verhagen

27/06/2010 19:36:12
Quote Anchor link
Raoul Van den Berge op 27/06/2010 19:05:21:
Piet:
ik heb het gedaan.
Hij slaat nog steeds alleen page id 1 op.
Vreemd...


Ik denk dat er iets mis is met de $i

Wat is nu je huidige script? Want lijkt me dat je die $i++; dan toch ergens verkeerd hebt neergezet.
 
- Raoul -

- Raoul -

27/06/2010 19:39:29
Quote Anchor link
Probleem opgelost.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

27/06/2010 19:43:41
Quote Anchor link
Je doet er verstandiger aan om niet

while (isset($_POST['...'],$_POST['...'],....) {

te doen!

Als je meerdere records in 1 keer wilt verwerken dan dien je te zorgen dat je form array element bevat

<input name="id[]"
<input name="outputtop[]"
<input name="outputleft[]"

dat is dan veel makkelijker te verwerken dan dat je het nu hebt!
 
- Raoul -

- Raoul -

28/06/2010 17:47:58
Quote Anchor link
Heb nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

foreach ($top as $_POST['outputtop[0]']){
        echo "Top dinges: ".$top."<br />";
}

?>


Kan ik het zo doen?
Gewijzigd op 28/06/2010 18:07:18 door - Raoul -
 
Mark L

Mark L

28/06/2010 18:25:03
Quote Anchor link
Volgens mij snap je nog niet heel veel van arrays (en ook niet van de foreach-loop).

Een array is een verzameling variabelen. De $_POST-variabelen vormen dus een array:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$_POST = array(
 'outputtop' => array(
   0 => 'text',
   1 => 'output'),
 'outputmiddle' => true

)


De $_POST variabele kent bij bovenstaand voorbeeld twee waarden: $_POST['outputtop'] en $_POST['outputmiddle']. De outputtop-waarde is echter ook weer een array, bestaande uit $_POST['outputtop'][0] EN $_POST['outputtop'][1].
Dit is trouwens het voorbeeld, de array kan zo lang worden als je zelf wilt; 10, 20, 100, 1000 etc. etc.

Nu is er de foreach-loop. Deze loopt een array door. Dus als je bijvoorbeeld hebt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
foreach ($_POST as $key => $value) {
  echo $key . ' heeft de waarde ' . $value . '<br />';
}

?>


Dan komt hieruit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
outputtop heeft de waarde Array
outputmiddle heeft de waarde 1


de waarde van outputtop is een array, waardoor deze - mits ge-echo'd - veranderd in de string Array. De waardes blijven uiteraard in de array zitten, maar je kunt ze niet direct naar de browser sturen. Hier komt de functie print_r(); van pas, maar nu dwaal ik af.

de $key variabele is niet noodzakelijk bij een foreach-loop. Dan zou de foreach-loop worden: foreach ($_POST as $value) {

Jouw foreach-loop is precies andersom. Ook word $_POST['outputtop[0]'] normaal zo geschreven: $_POST['outputtop'][0]. Geen idee of PHP het op jouw manier aanneemt, maar ikzelf zou het niet aannemen. Dit kun je uiteraard zelf wel even testen, of hij het aanneemt. Voor jouw loop is dit trouwens niet eens nodig ;) Want je wilt dat hij door de $_POST['outputtop']-waarden loopt.

Hierbij hoop ik dat je genoeg informatie hebt. Zo niet; W3Schools heeft een tutorial over arrays en er zullen vast wel meer te vinden zijn op internet.
Succes!

P.S. een vraag als 'kan ik het zo doen' is nogal laf. Je kunt het namelijk zelf testen. Je computer/server zal er niet van crashen ofzo hoor. Je kunt beter vragen HOE het moet, of gewoon naar een tutorial erover zoeken. Tutorials rule!
Gewijzigd op 28/06/2010 18:26:32 door Mark L
 
- Raoul -

- Raoul -

28/06/2010 18:45:52
Quote Anchor link
Bedankt voor de goeie uitleg Mark! Ik zal 's kijken op W3Schools.
Ik heb nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
foreach ($_POST['outputtop'][0] => $value as $top){
        echo "Top dinges: ".$value."<br />";

}

Maar ik krijg error:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Parse error: syntax error, unexpected T_DOUBLE_ARROW in /home/raoul/domains/raoul.v3host.be/public_html/editor_save.php on line 10


:S
Gewijzigd op 28/06/2010 18:53:19 door - Raoul -
 
Mark L

Mark L

28/06/2010 19:01:37
Quote Anchor link
Kijk nog eens goed naar mijn voorbeeld.
 
- Raoul -

- Raoul -

28/06/2010 19:04:54
Quote Anchor link
mark ik krijg nu wel alle waardes maar ik moet ze 1 voor 1 checken
ik wil bv 2 for eachen voor de top en een left.
en als ik ze in 1 foreach moet doen , moet ik dan

if ($_POST == "outputtop") ofzo doen?
Gewijzigd op 28/06/2010 19:06:03 door - Raoul -
 
Mark L

Mark L

28/06/2010 19:07:51
Quote Anchor link
Ik snap dr echt niets van :|
 
- Raoul -

- Raoul -

28/06/2010 19:10:32
Quote Anchor link
met dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

session_start();
error_reporting(E_ALL);

include_once('connect.php');



foreach ($_POST as $key => $value) {
        echo "Top dinges: ".$value."<br />";

}




?>


krijg ik alle waardes
ik wil elke for each apart

dus bv

foreach($_POST['outputtop']) voor de top
foreach($_POST['outputleft']) voor left

maar ik weet niet hoe ik dat kan doen
snap je het nu ?
 
Mark L

Mark L

28/06/2010 19:13:40
Quote Anchor link
Drie keer raden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
foreach ($_POST['outputtop'] as $key => $value) {
        echo "Top dinges: ".$value."<br />";
}

foreach ($_POST['outputleft'] as $key => $value) {
        echo "Left dinges: ".$value."<br />";
}

?>


Zo simpel is het.
 
- Raoul -

- Raoul -

28/06/2010 19:16:20
Quote Anchor link
En als ik dat doe krijg ik dit :-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
Notice: Undefined index: outputtop in /home/raoul/domains/raoul.v3host.be/public_html/editor_save.php on line 10

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/raoul/domains/raoul.v3host.be/public_html/editor_save.php on line 10

Notice: Undefined index: outputleft in /home/raoul/domains/raoul.v3host.be/public_html/editor_save.php on line 13

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/raoul/domains/raoul.v3host.be/public_html/editor_save.php on line 13


Dat komt omdat er geen <input name="outputtop"> bestaat.
Ik moet dus iets achter die foreach($_POST['outputtop'] krijgen
Gewijzigd op 28/06/2010 19:20:40 door - Raoul -
 
- SanThe -

- SanThe -

28/06/2010 19:21:20
Quote Anchor link
Zoiets?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
foreach ($_POST as $key1 => $value1)
{

     foreach ($value1 as $key2 => $value2)
     {

          echo "Top dinges: ".$value2."<br />";
     }
}

?>
 
- Raoul -

- Raoul -

28/06/2010 19:22:41
Quote Anchor link
Werkt ook niet ik krijg de error:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/raoul/domains/raoul.v3host.be/public_html/editor_save.php on line 12
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.