ZoekScript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 11:49:33
Quote Anchor link
Hallo PHPHulpers,

Ik ben bezig om een zoekscript te maken alleen het volgende probleem is dat ik maar op 1 veld kan zoeken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    $sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE voornaam LIKE '%".$zoekwoord."%'";


dit is mijn sql query.

wat ik wil is dat ik op voornaam of achternaam of voornaam+achternaam kan zoeken.
ik heb geen idee meer hoe ik dit moet maken.
Heb al rond gezocht op het internet maar niet iets bruikbaars kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven.

Groet,
Nick
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 03:21:31
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

27/10/2017 12:04:25
Quote Anchor link
Hetzelfde doen als je al deed in je eigen query, maar dan met het veld achternaam erbij.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE voornaam LIKE '%".$zoekwoord."%' OR achternaam LIKE '%".$zoekwoord."%'";
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 12:06:36
Quote Anchor link
Ja dat heb ik inderdaad ook al gedaan maar als je dan voornaam en achternaam invult dan krijg je geen result terug.

en als je dat achternaam doet wel en alleen voor naam ook inderdaad maar als je die 2 dingen samenvoegt doet ie het niet en dat wil ik weten hoe je dat op lost.

maar bedankt voor het mee denken !
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

27/10/2017 12:10:17
Quote Anchor link
Misschien dat je verder komt al zoek je op Google iets van: mysql full text search
Gewijzigd op 27/10/2017 12:10:31 door Marthijn Buijs
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 12:43:10
Quote Anchor link
Nope, hier kom ik ook niet mee verder helaas.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:10:36
Quote Anchor link
Heb je al dit artikel gelezen?
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/fulltext-index-in-mysql/546/

Dit geeft een heldere kijk op de werking van Fulltext Search.

Vertel anders even waar je op vastloopt.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

27/10/2017 13:21:46
Quote Anchor link
De vragensteller loopt vast op logica.

Als $zoekwoord een voornaam EN achternaam bevat, vind je niks op voornaam en niks op achternaam.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:27:17
Quote Anchor link
@Adoptive dat is inderdaad waar ik word niet veel wijzer van die full text search.

dan zou het zo iets moeten worden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE MATCH(voornaam,achternaam) AGAINST($zoekwoord)";


maar dan krijg ik mysqli_num_rows error...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:38:25
Quote Anchor link
Dat is niet echt heel duidelijk. Kan je wat concreter zijn? Want ik zie geen mysqli_num_rows in je code.

ip: Voer je query eerst een droog uit in je MySQL-client zoals phpMyAdmin
Gewijzigd op 27/10/2017 13:40:29 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:40:11
Quote Anchor link
dit is mijn hele code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<h1>Zoeken</h1>
            
            <form action="" method="POST">
            <span class="formInput">zoek:</span><input type="text" name="zoekwoord" />

            <input type="submit" name="searchBtn" value="zoek!" />
            </form>
<?php
error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_errors',1);
include('config.php');
$db = mysqli_connect(DB_SERVER,DB_USERNAME,DB_PASSWORD,DB_DATABASE);
    // Als een zoekwoord wordt ingegeven:
 
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
    
  
if($zoekwoord = mysqli_real_escape_string($db,$_POST['zoekwoord'])){
  
    
    print '<p style="float:right;">Resultaten voor <b>'.$zoekwoord.'</b></p><br />';
    print '<p style="float:left;"><h1>Resultaat:</h1></p>';
    
    // Zoekfunctie:
    $sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE MATCH(voornaam,achternaam) AGAINST($zoekwoord)";
   $result=mysqli_query($db,$sql);
  
  
    // Resultaten weergeven:  
   if(mysqli_num_rows($result)>=1){
    while($res = mysqli_fetch_assoc($result))
    {

    echo"<p>";
    echo $res['voornaam'];
    echo" ";
    echo $res['tussenvoegsel'];
    echo" ";
    echo $res['achternaam'];
    echo"</p>";
    
    echo $res['adres']; echo" ";echo $res['huisnummer'];
    echo"<br>";
    echo"-----------------------------------------------------";

  
   }
     }

   else{
       echo"Nothing to find!!";
   }
   }




else{
    echo"Wat jammer nou er is niks gevonden, hoe kan dat?";
    }}


    
  
  
  
    

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:41:30
Quote Anchor link
Zorg voor goede foutafhandeling, dan had je die mysql_num-rows() melding nooit kunnen krijgen. En voer je query ook eens droog uit, zoals ik in mijn edit van net beschreef.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($zoekwoord = mysqli_real_escape_string($db,$_POST['zoekwoord'])){

Dit klopt ook niet helemaal. mysqli_real_escape_string hoort in je query, en niet daarbuiten.
Ook raad ik aan je PHP-code bovenaan je HTML zetten. je wilt eerst de logisca uitvoeren, en dan pas de view.
Gewijzigd op 27/10/2017 13:45:07 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:44:39
Quote Anchor link
als ik hem droog invoer dan krijg ik die mysqli_num_rows error niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:46:29
Quote Anchor link
Zorg dan in ieder geval voor goede foutafhandeling. Dus controleer of $result===false is, en toon dan een mysqli_error($db);
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:52:14
Quote Anchor link
ja dat heb ik nu maar blijf die zelfde fout houden
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:54:10
Quote Anchor link
Als je het goed doet, maak je een statement;
Bij false toon je de mysql_error($db), en anders laat je de query netjes uitvoeren.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:58:54
Quote Anchor link
aaah ik krijg deze Unknown column 'test' in 'where clause'
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:08:55
Quote Anchor link
Single quotes gebruiken dus, anders denkt MySQL dat het om een veldnaam gaat.
Ik vermoed dat je dus op 'test' zocht.
Gewijzigd op 27/10/2017 14:09:14 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 14:10:52
Quote Anchor link
ja ik heb inderdaad op test gezocht want dat is de voornaam en nu moet ik bij zoeken intypen voornaam en dat is niet te bedoeling
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:11:51
Quote Anchor link
Enne, zet die mysqli_real_escape_string() op de goede plek. Het hoort NIET in een if-controle.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 14:16:44
Quote Anchor link
ja dat ga ik doen.

maar het klopt nog steeds niet.

bij inputveld moet je nu dus blijkbaar voornaam in typen in plaats van de naam zelf is toch beetje raar.

ik heb geen idee meer

Toevoeging op 27/10/2017 14:49:42:

Aah probleem solved.
ik moest in de database de engine typ ofzo aanpassen en hij pakte elke keer de add fulltext niet.

Heb de hele database opnieuw gemaakt ennu werkt het :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:52:28
Quote Anchor link
Een hele database opnieuw maken is ietwat overdreven. Het is een kwestie van je indexes goed instellen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.