afkeur wel/niet weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »
Rolllluf

rolllluf

26/04/2007 11:24:00
Quote Anchor link
Ik wil met dit stukje script hetvolgende bereiken. het moet zo zijn dat bij een bepaalde oplossing een afkeur reactie wordt weergegeven.

Ik heb er een plaatje bij
www.violanzzj.nl/tbp/afkeur.jpg

Hier zien jullie 2 regels in het donker met afkeur1 en hg2. Dit zijn 2 aparte afkeur redenen.Het moet dus eigenlijk zo staan
#1 -> afkeur 1
#2 -> hg2
#3 -> afkeur = 0 (want deze is niet afgekeurd).

De goede afkeur rede moet onder de goede oplossing komt. Ik heb nu 2 keer rede van afkeur gegeven en ze worden beiden bij alle 3 mijn oplossingen weergegeven, terwijl hij in princiepe alleen bij #1 en bij #2 een afkeur rede moet geven.

Hoop dat ik zo jullie voldoende info heb gegeven!!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$afkeur
= mysql_query ("
SELECT smt_oplossing.afkeur AS a, id_afk, smt_afkeur.afkeur AS afk, nr, prob_id
FROM smt_afkeur, smt_oplossing
WHERE smt_oplossing.prob_id = smt_afkeur.nr"
)or die(mysql_error());

while ($af = mysql_fetch_array($afkeur))
 {

  $a = $af['a'];
  $afk = $af['afk'];
  $prob_id = $af['prob_id'];
  $nr = $af['nr'];

           if ($a == '1')
              {

                 echo"<tr><td><h2>$afk $prob_id</h2></td></tr>";
                 }

                 else
                 {
                 echo"<tr><td><h2>afkeur = 0</h2></td></tr>";
                 }
              }

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 05:11:50
 
Joren de Wit

Joren de Wit

26/04/2007 12:17:00
Quote Anchor link
Hoe ziet je datamodel eruit, want uit je query kan ik dat niet helemaal opmaken.

Het zal waarschijnlijk liggen aan de manier waarop je de gegevens ophaalt en vervolgens weergeeft.
 
Rolllluf

rolllluf

26/04/2007 13:02:00
Quote Anchor link
Hieronder heb ik met btje knippen en plakken mijn structuur aangegeven.

stm_afkeur.nr moet hetzelfde zijn als smt_oplossing.prob.id, want die is uniek dus is het smt_afkeur.nr ook uniek als het goed is.

smt_oplossing.id komt overeen met smt_probleem.id .


-- Tabel structuur voor tabel `smt_afkeur`

`nr` int(11) NOT NULL,
`afkeur` text NOT NULL,
`id_afk` int(11) NOT NULL auto_increment,
`afk` int(2) NOT NULL default '1',
PRIMARY KEY (`id_afk`)
)


-- Tabel structuur voor tabel `smt_oplossing`
--

`id` int(10) NOT NULL,
`prob_id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`oplossing` text NOT NULL,
`afkeur` int(11) NOT NULL,
PRIMARY KEY (`prob_id`)



-- Tabel structuur voor tabel `smt_probleem`
--


`id` int(10) NOT NULL auto_increment,
`machine` varchar(32) NOT NULL,
`onderwerp` varchar(50) NOT NULL,
`opgelost` int(1) NOT NULL,
`probleem` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
)
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

26/04/2007 13:13:00
Quote Anchor link
henk schreef op 26.04.2007 12:07:
wel!


Graag inhoud geven aan je bericht, niet zomaar een bericht plaatsen.

rolllluf schreef op 26.04.2007 12:10:
henk schreef op 26.04.2007 12:07:
wel!


wtf heb ik nu aan dat antwoord


Je kan ook anders reageren maar het is verstandiger om daar niet op te reageren gezien het geen toegevoegde waarde heeft tot deze Topic.

Beide oorspronkelijke berichten zijn bij deze verwijderd!
 
Joren de Wit

Joren de Wit

26/04/2007 13:15:00
Quote Anchor link
`prob_id` int(11) NOT NULL auto_increment

Dit gaat natuurlijk hardstikke fout. Het lijkt me dat prob_id een foreign key is op de smt_probleem tabel en dus verwijst naar het id uit die tabel. Dan kun je dus nooit een auto_increment op die kolom hebben!

Verder heb je in je tabel smt_oplossing een kolom afkeur staan waarin je, neem ik aan, het id_afk uit de smt_afkeur tabel opslaat? Maar hoezo heb je dan ook nog een kolom nr in die tabel die naar prob_id verwijst?

Ik denk dat je eerst nog even goed moet kijken naar je datamodel en eerst eens verder moet gaan normaliseren.
 
Rolllluf

rolllluf

27/04/2007 09:48:00
Quote Anchor link
@blanche
-----------------
Dit gaat natuurlijk hardstikke fout. Het lijkt me dat prob_id een foreign key is op de smt_probleem tabel en dus verwijst naar het id uit die tabel. Dan kun je dus nooit een auto_increment op die kolom hebben!
------------------
Dit kan geen foreign key zijn, want een probleem kan vaker worden afgewezen. (stukje verder op staat verdere uitleg)


Verder heb je in je tabel smt_oplossing een kolom afkeur staan waarin je, neem ik aan, het id_afk uit de smt_afkeur tabel opslaat? Maar hoezo heb je dan ook nog een kolom nr in die tabel die naar prob_id verwijst?
------------------
de kolom afkeur gebruik ik om aan te geven of een probleem is afgewezen of niet. Daar zit dan een unieke id_afk aan vast die ik wil koppelen aan "nr" in de kolom smt_afkeur, en die dan vervolgens op het scherm weergeven. De kolom id_afk in smt_afkeur is gewoon om elke afkeur een eigen unieke ID mee te geven, maar eigenlijk is deze overbodig.




nog een extra uitleg ...

smt staat voor de afdeling waavoor het gebruikt wordt. Dus ik heb deze zelfde tabellen nog een keer voor de afdeling test en voor de afdeling meganisch.

verder denk ik dat het voor zich wijst maar toch nog een kleine uitleg.

smt_probleem bevat in totaal 6 kolommen, waarvan onder andere "id" en "probleem". In "id" word een unieke waarde gegeven, die refereerd naar het "probleem". Dit lijkt me nog logisch

smt_oplossing bevat ook ongeveer 6 kolommen. er zijn er maar 3 voor ons van belang namelijk; "prob_id" / "id" / "oplossing".
"prob_id" is weer de unieke waarde die refereerd naar de oplossing. "id" refereert naar het "id" van de tabel smt_probleem. Het "id" kan vaker voorkomen, omdat bij een afwijzing opnieuw een "oplossing" moet worden ingevoerd.

smt_afkeur bevat ook ongeveer 6 kolommen. ik heb er 2 uitgeligt. "id_afk" en "nr". "id_afk" is weer de unieke waarde en "nr" zou moeten refereren naar "prob_id" uit de tabeln smt_oplossing. zo krijg je altijd 1 waarde uit je tabel als het goed is...

Wat wij nu hebben in onze query is de output van de afkeur die bij een bepaald "id" horen uit de tabel smt_oplossing. Dan zitten we op de helft volgens mij, want als we nu nog kunnen aangeven dat hij ook nog moet kijken naar wel "prob_id" het is dan zijn we eruit volgens mij...


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?
$query
= "
SELECT smt_oplossing.afkeur AS a, id_afk, smt_afkeur.afkeur AS afk, nr, prob_id
FROM smt_afkeur, smt_oplossing
WHERE smt_oplossing.prob_id = smt_afkeur.nr"
;

$sql = mysql_query("$query");
while ($fill = mysql_fetch_array($sql))
        {

        $a = $fill['a'];
        $afkeuring = $fill['afk'];
        $probleem_id = $fill['prob_id'];
        $nummer = $fill['nr'];

        if ($a == 1)
                {

                echo $afkeuring.$probleem_id."<BR><BR>";
                }

        else
                {
                echo "afkeuring = 0 <BR><BR>";
                }
        }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door rolllluf
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.