array_key_exists

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:09:30
Quote Anchor link
Hallo,

Hoe kan ik het beste controleren of een array meerdere keys bevat?

Stel we hebben een array:

$array = ['fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan'];

Nu wil ik controleren of de key 'fruit' en 'planeet' aanwezig zijn in de array.

Wat is dan de handigste manier? Een foreach loop met array_key_exists? Of is er wellicht een betere manier?
Gewijzigd op 11/02/2013 16:45:20 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 08:40:36
 
Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 16:22:40
Quote Anchor link
Kan op deze manier (van http://www.w3schools.com/php/func_array_key_exists.asp):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$a
=array("a"=>"Dog","b"=>"Cat");
if (array_key_exists("a",$a))
  {

  echo "Key exists!";
  }

else
  {
  echo "Key does not exist!";
  }

?>


De foreach loop hoeft dus niet...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:26:11
Quote Anchor link
Beste Ramon, ik denk dat je de vraag niet helemaal begrijpt.

Ik wil controleren op MEERDERE keys, en niet op maar 1 key.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

11/02/2013 16:33:30
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:39:38
Quote Anchor link
Mebus Hackintosh op 11/02/2013 16:33:30:

Hoe gaat mij dat helpen?
 
- Raoul -

- Raoul -

11/02/2013 16:41:48
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

$array
= ['foo', 'bar'];

if (count($array) > 1) {
  echo 'Meer dan 1.';
}


?>


Bedoel je dat?
 
Eddy E

Eddy E

11/02/2013 16:42:53
Quote Anchor link
Kijk eens naar array(), array_keys(), array_intersect().

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$array
= array('fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');
$zoek = array("fruit", "banaan");

// lang
$keys = array_keys($array);
$gevonden = array_intersect($array, $zoek);
print_r($gevonden);

// kort
print_r(array_intersect(array_keys($array), $zoek));
?>
 
Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 16:43:32
Quote Anchor link
Oh, inderdaad. Heb eroverheen gelezen.
Was ook op het verkeerde been gezet vanwege fruit en banaan. Ik heb in je voorbeeld voor de keys fruit en planeet gekozen. Denk dat dit beter is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

function array_keys_exist($keys,$array) {
    if (count (array_intersect($keys,array_keys($array))) == count($keys)) {
        return true;
    }

    else
    {
        return false;
    }
}


$array = ['fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan'];

$keys = array('fruit','planeet');

echo array_keys_exist($keys,$array);   // output 1, true


$keys = array('fruithap','planeet');

echo array_keys_exist($keys,$array);   // output 0, false


?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:44:47
Quote Anchor link
Haha, nee dat bedoel ik niet.

Stel we hebben een array:

$array = ['fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan'];

Nu wil ik controleren of de key 'fruit' en 'planeet' aanwezig zijn in de array.

Ik wil dus controleren of MEERDERE keys aanwezig zijn in de array.

(Edit, zie dat ik een foutje heb gemaakt in de openingspost. Excuses.)

Toevoeging op 11/02/2013 16:47:13:

@Ramon, dat is inderdaad het idee...

Alleen hoe jij het nu doet is vrij complex... dan zou ik net zo goed een foreach loop met array_key_exists kunnen doen lijkt me???
 
Wouter J

Wouter J

11/02/2013 16:47:30
Quote Anchor link
Ozzie, dat is toch precies wat eddy's code doet?

Edit:
Nee, toch niet, een andere mogelijkheid:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$array
= array('fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');
$zoek = array("fruit", "planeet");

function
array_keys_exists(array $keys, array $search)
{

    return count($keys) === count(array_intersect_key($search, array_flip($keys)));
}


echo '<pre>';
var_dump(array_keys_exists($zoek, $array));
?>

Gewijzigd op 11/02/2013 16:55:02 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:55:54
Quote Anchor link
Nee, die van Eddy doet niet wat ik wil. Die van Ramon wel... maar die is wellicht te complex?

Dan zou ik ook zoiets kunnen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
foreach ($find as $value) {
  if (!array_key_exists($value, $array)) {
    return false;
  }

  return true;
}

?>


Ik zoek de methode die het meest efficiënt is. Stel dat de array 100 waardes bevat, dan vind ik het niet zo lekker om 100 loops te moeten uitvoeren. Wellicht is de oplossing van Ramon dan beter?

Toevoeging op 11/02/2013 16:56:54:

@Wouter: Oh, wacht ff... jij hebt jouw bericht ge-edit zie ik... momentje

Toevoeging op 11/02/2013 16:58:23:

Euh... kun je even uitleggen wat jij precies doet Wouter??

Toevoeging op 11/02/2013 16:59:16:

Zo te zien werkt het :-)))
 
Wouter J

Wouter J

11/02/2013 17:00:48
Quote Anchor link
Quote:
Wellicht is de oplossing van Ramon dan beter?

zoals wel vaker het antwoord is: brenchmarken in jou omgeving

Quote:
Euh... kun je even uitleggen wat jij precies doet Wouter??

Ik neem aan dat je dit bedoeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
return count($keys) === count(array_intersect_key($search, array_flip($keys)));
?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
count($keys)               het totaal aantal keys dat we zoeken
===
count(                     het totaal aantal keys dat we vinden
    array_intersect_key(   deze retourneerd de items waarbij de keys overeenkomen tussen de 2 arrays
        $search,           de array waarin we zoeken
        array_flip($keys)  deze zet onze array om, zodat de values keys worden
    )
)
Gewijzigd op 11/02/2013 17:13:28 door Wouter J
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:04:43
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
isset( $fruit['banaan'], $fruit['appel'] );
?>

Of het sneller is weet ik niet, zeker niet in het geval van 100 checks (maar je kan met isset dus meerdere tegelijk checken).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:07:28
Quote Anchor link
Klopt Erwin, maar isset geeft false terug op null waardes terwijl de key wel bestaat.

@Wouter, zal ik idd even gaan doen. Thanks.
 
Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 17:08:11
Quote Anchor link
@Erwin H:

Zit je alleen met een false return in onderstaand geval:

$array = array('fruit' => NULL, 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');

De key 'fruit' bestaat in array_key_exists, maar niet in isset()...
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:15:30
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 11/02/2013 17:07:28:
Klopt Erwin, maar isset geeft false terug op null waardes terwijl de key wel bestaat.

Klopt, maar is het dusdanig belangrijk dat je null waardes als bestaand wilt zien? Dat kom ik niet vaak tegen. Null is in feite dat het niet bestaat namelijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:16:42
Quote Anchor link
Klopt, maar de int 0 wordt ook als null waarde gezien. Ik wil echt op de key controleren.
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:20:07
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 11/02/2013 17:16:42:
Klopt, maar de int 0 wordt ook als null waarde gezien. Ik wil echt op de key controleren.

Dat is niet waar voor isset, 0 en false worden gewoon als waarde gezien en leveren true op.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$fruit
= array( 'appel' => 0 );
isset( $fruit['appel'] ); //geeft true
?>
Gewijzigd op 11/02/2013 17:20:24 door Erwin H
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:24:13
Quote Anchor link
Ah oke, mij mistake dan... maar het gaat me erom of de key wel of niet aanwezig is en niet om wat erin zit. De boolean false levert bijv. wel een false op. Stel ik stel een of andere setting in op false, bijv. caching, dan lijkt het alsof de setting niet bestaat.
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:26:45
Quote Anchor link
Nee, weer incorrect. Boolean false als waarde levert ook true op bij isset. En in jouw geval, als je het over instellingen hebt zou ik dus null (geen waarde, geen instelling) dus als niet bestaand beschouwen....

Doe wat je wil hoor, maar zorg wel dat je je keuzes maakt op echte feiten ;-)

Edit; check wat dit oplevert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$arr
= array( 0 => 0, 1 => false, 2 => '', 3 => array() );
echo ( isset( $arr[0], $arr[1], $arr[2], $arr[3] ) )? 'bestaat': 'bestaat niet';
?>
Gewijzigd op 11/02/2013 17:30:31 door Erwin H
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:30:34
Quote Anchor link
Erwin H op 11/02/2013 17:26:45:
Nee, weer incorrect. Boolean false als waarde levert ook true op bij isset.

Crap... en het is pas maandag :D

Ik ga de isset optie ook meenemen in de benchmark!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.