beveiliging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »

Jaap V

Jaap V

11/12/2009 14:33:00
Quote Anchor link
Ik heb nu een site voor mijn stagebedrijf helemaal klaar,

hier staan in de database veel klnt gegevens,
deze moet dus goed beveiligd worden...
waar kan i kdaarmee beginnen?

ik heb al gewoon een login systeem... en een safe.php script
die kijkt of en cookie is aangemaakt en anders wordt je terug gestuurd naar login pagina
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 23:54:22
 
Milo

Milo

11/12/2009 14:39:00
Quote Anchor link
als je het script geeft, dan kunnen we ook je script na kijken, zo komen we natuurlijk niet echt verder...
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 14:45:00
Quote Anchor link
dat klopt,
dit is mijn safe.php:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?

if(isset($_SESSION['user_id'])) {
 // Inloggen correct, updaten laatst actief in db
 $sql = "UPDATE gebruikers SET lastactive=NOW() WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
 mysql_query($sql);
}
else{
 if(isset($_COOKIE['user_id'])) {
  $sql = "SELECT wachtwoord,status FROM gebruikers WHERE id='".$_COOKIE['user_id']."'";
  $query = mysql_query($sql);
  $rij = mysql_fetch_object($query);
  $dbpass = htmlspecialchars($rij->wachtwoord);
  $dbstatus = htmlspecialchars($rij->status);
  if($dbpass == $_COOKIE['user_password']) {
   $_SESSION['user_id'] = $_COOKIE['user_id'];
   $_SESSION['user_status'] = $dbstatus;
  }
else{
   setcookie("user_id", "", time() - 3600);
   setcookie("user_password", "", time() - 3600);
   echo "Cookies incorrect. Cookies verwijderd.";
   header("Location: inloggen.php");
  }
 }
else{
  header("Location: inloggen.php");
 }
}

?>
 
Milo

Milo

11/12/2009 14:53:00
Quote Anchor link
Gadver...
Je hebt totaal geen witregel en de tabs zijn ook niet echt heel duidelijk 2 spaties?

en mysql_real_escape_string() is misschien ook wel een goede ;)

Gr,
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/12/2009 14:54:00
Quote Anchor link
NOOIT passworden opslaan in een cookie. Deze zijn eenvoudig te onderscheppen, en je speelt met vuur bovendien.

Verder raad ik aan om mysql_fetch_assoc (array's) te gebruiken i.p.v. het trage mysql_fetch_object.

Ook raad aan ik aan om zeker geen statussen in een sessie of een cookie te plaatsen, maar deze uit de database op te halen.

Verder zie ik geen foutafhandeling. Want wat als display_errors uit staat en je query mislukt door een typfout ofzo?
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:03:00
Quote Anchor link
kan ik gewoon die mysql_fetch_object veranderen door mysql_fetch_assoc,
en het blijft werken?

en hoe kan ik mijn website wel goed beveiligen dan?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/12/2009 15:04:00
Quote Anchor link
Niet veilig:
-> Je zet zomaar het wachtwoord (of die nu gehashed is of niet) in een cookie.
Dit moet je nooit doen, niets waar ook maar in de verte het username of password uit te halen is in je cookie opslaan. Genereer bijvoorbeeld aan de hand van microtime() en informatie over de computer van de bezoeker/ het ip een hash (sha1 bijvoorbeeld) en sla die op in je cookie. Dit is een unieke code die je kan gebruiken om usergegevens op te vragen.
Het is dan voor iemand niet zomaar mogelijk de gebruikersnaam/ wachtwoord te bepalen door te decoderen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/12/2009 15:06:00
Quote Anchor link
Incarnez schreef op 11.12.2009 15:03:
kan ik gewoon die mysql_fetch_object veranderen door mysql_fetch_assoc,
en het blijft werken?


Ja, moet je wel met array's werken.
$show->bericht wordt dan $show['bericht']
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:08:00
Quote Anchor link
ik had deze beveiliging geloof ik gewoon van phphulp.nl

maar dat lost het natuurlijk niet op,
ik wilhet graag ged beveiligen..

maar ik moet dus uit het inloggen.php uithalen dat hij wachtwoord opslaat in cookie...

username mag dus wel?
en wat moet ik er nog meer in opslaan dan?
en wat is er nog meer belangrijk?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/12/2009 15:26:00
Quote Anchor link
liever een userid met een willekeurig aangemaakt hash, welke je vergelijkt met wat er in een database staat.

Zie ook eens de werking van mijn script anders: http://multisess.clayweb.nl
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:30:00
Quote Anchor link
ik heb het bij 1 pagina angepast,
maar krijg nu deze error?

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in Z:\UsbWebserver goedteeee\UsbWebserver\Root\website\categorie\add_cat1.php on line 20


dit was na de mysql_fetch_object verandering...

en hoe maak/controleer ik een hash?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jaap V
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

11/12/2009 15:32:00
Quote Anchor link
Kijk, ik snap dat je voor een bedrijf een site maakt, en belangrijke gegevens moet beveiligen, maar je kan niet scripten? Of, wel scripten maar, dit niet. Is het dan niet beter om gewoon eerst ergens een tutorial te lezen ofzo?
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:36:00
Quote Anchor link
Hee wesley,

ik maak een website voor een bedrijf war ik stage loop,
dit is dus mijn stage opdracht
website is ondertussen klaar...
en resultaat is wel aardig...

maar omdat ik nog weinig ervaring mee heb,
en hier om HULP vraag,
omdat ik niet weet waar te beginne...
valt het tutorial lezen ook nietmee
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

11/12/2009 15:40:00
Quote Anchor link
I know. Ik vind het ook goed van je hoor. Je leert het beste door te doen. Maar dit zei ik omdat, "zoals jij het omschreef" het om een belangrijke website gaat. daarom.
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:44:00
Quote Anchor link
het gaat ook om een belangrijke website,
het is een website die hier enkel en alleen gebruikt wordt en toegankelijk moet zijn voor het personeel hier (5 man)...
hierin staan logboeken met dingen die ze gedaan hebben,
en alle klant gegevens...

nogal logisch dat dit goed beveiligd moet worden...
maar omdat ik daar nog geen kaas van gegeten heb,
vraag ik hier juist om uitleg...

ik merk dat een wachtwoord in cookie opslaan niet zon goede zet is geweest...
kan ik dit gemakelijk veranderen in een willekeurige hash?
en dien ik deze weer op te slaan in database?

hoe gaat dit allemaal?

greets
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

11/12/2009 15:48:00
Quote Anchor link
passwords staan in de database. als je een cookie systeem wilt bouwen, zonder cookies, gebruik je database. Doe exact hetzelfde. Sla een ip adres op, een vervaldatum, wachtwoord en username. En check bij het bezoeken van de website of dat ip adres een "DB cookie" heeft, en of de username en pass kloppen.
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:54:00
Quote Anchor link
makelijker gezecht dan gedaan :P

dit hoor ik op te slaan bij het inloggen?
en dan met de check kijken ofdat het nog allemaal klopt?

hoe kan ik dit controleren?

met if vervaldatum < date(now)
sesion DIE ofzo?

ik snap het niet echt?
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

11/12/2009 15:59:00
Quote Anchor link
lol...

oke, je hebt een gebruiker, die logt in, ik neem aan dat je dan ergens in de database kijkt, of de username en password kloppen? *beveilig ook dit goed!*
nou, als de gebruiker dan heeft aangevinkt *onthoud mij*

insert into phpcookies (ipaddress, user, password, expire) values (logisch toch?)

dan de volgende keer, dat de gebruiker op de index.php komt, word deze rechtstreeks ingelogd. Dat doe je door te checken of ip adress in de db staat

select * from phpcookies where ipaddress = $bezoekerIp

als dit meer als 0 records oplevert,

if(mysql_num_rows(mysql_query("select * from phpcookies where ipaddress = $bezoekerIp") > 0)

Bestaat er een phpcookie. dan ga je met die gegevens checken, *net als bij het inloggen* of de username en password kloppen.
 
Bart niethenk

bart niethenk

11/12/2009 15:59:00
Quote Anchor link
sla je ook het ip op in de DB ?
ook wel handig om daar een check voor te maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($ip != $ipUitDb) {
die('na ah');
}
else {
echo 'aah daar heb je'. $gebruiker;
}

?>



edit wesley is me .00001 seconde voor -.-
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bart niethenk
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 16:03:00
Quote Anchor link
ik snap er echt niets van :P

ik ga maandag verder ermee,
dan ga ik wel even tutorials zoeken op het internet...

jullie leggen het goed uit,
maar ik begin wel bij het begin :)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

11/12/2009 16:06:00
Quote Anchor link
Zoek eens wat tutorials over Sessies, database (en misschien nog een basis php tutorial) op. Ik denk dat het doorwerken daarvan je misschien een dag kost maar je veel tijd scheelt.
 

Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.