Help! browers gooien alles door elkaar...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 19:52:18
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

ik ben een site aan het maken voor een kapsalon,
in google chrome werkt ALLES
in firefox staan de menu knoppen over de inhoud heen,
en in IE en Firefox staat het plaatje van de slideshow honderden pixels naar rechts..
(dus buiten het kader van de slideshow)
en in IE staan een aantal dingen wat naar rechts verplaatst...
(de slideshow (waar je komt bij het 3de tabblad) is nog 100% standaard, ik wil eerst alles goed hebben voordat ik verderga ;)!)

ik begin binnenkort een site met logo-ontwerp enzo,
daar host ik nu even die kappers-site,,

www.peak121.com

ik hoop dat iemand me kan helpen!
Gewijzigd op 21/12/2010 19:54:40 door Jason van der Zeeuw
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 08:17:21
 

21/12/2010 19:56:58
Quote Anchor link
Leer html:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.peak121.com%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Edit:
Serieus, dat het nog goed werkte in Chrome zegt meer wat over die browser dan hoe goed je bent. Dit kan voor geen meter:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script type="text/javascript" src="jquery-1.2.6.pack.js"></script>

<script type="text/javascript" src="simplegallery.js">

/***********************************************
* Simple Controls Gallery- (c) Dynamic Drive DHTML code library (www.dynamicdrive.com)
* This notice MUST stay intact for legal use
* Visit Dynamic Drive at http://www.dynamicdrive.com/ for this script and 100s more
***********************************************/

</script>

<script type="text/javascript">
<!-- bagger weg (Karl) -->

</script>

<div class="bannerslide">
<div id="simplegallery1"></div>
</div><!--
To change this template, choose Tools | Templates
and open the template in the editor.
-->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
<link href="style.css" re(...)

En je hebt jQuery, waarom maak je dan niet wat goed, waarom moet je dan zo'n stom slecht bagger script van dynamichuppeldepup gebruiken?
Gewijzigd op 21/12/2010 20:01:04 door
 
Stefan groot

stefan groot

21/12/2010 20:04:50
Quote Anchor link
Als ik jou was zou ik een beetje html leren daar schiet je al veel mee op.
En daarna een mooi css je zodat alles precies goed staat.
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 20:16:27
Quote Anchor link
@ karl karl,

duidelijk,
dat komt door mijn
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include... ?>

enzo :) stom van me inderdaad,,
ik heb die bagger eruit gehaalt,
maar hoe zou ik alles in elke browser goed kunnen krijgen?
alles in divjes zetten?
 
Milo S

Milo S

21/12/2010 20:34:45
Quote Anchor link
Door correcte html en css te gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <!-- Pagina titel -->
        <title>Website titel</title>
        
        <!--  Meta- tags  -->
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        
        <!--  Stylepagina's  -->
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="inc/css/default.css" />
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="inc/css/menu.css" />
    </head>

    <body>
    
    
    </body>
</html>


Een menu maak je met de ul, li tags van html in combinatie met wat css.
Overigens is je tekst amper te lezen
Gewijzigd op 21/12/2010 20:37:18 door Milo S
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 20:36:35
Quote Anchor link
gewoon een appart css bestand aanmaken voor elk losse 'onderdeel' ?
 
Milo S

Milo S

21/12/2010 20:38:24
Quote Anchor link
Nee dat hoeft niet, kan wel, laad tijd word dan wel langer. Ik pak altijd menu apart, dit is persoonlijke voorkeur, menu kan soms nogal lang worden.
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 20:42:34
Quote Anchor link
oke goeie tip :)!

ik snap ook wel dat sommige browsers sommige dingen anders zien, of anders neerzetten,
maar hoe kan ik het beste zorgen dat het niet het ene 20px naar rechts gaat en het andere blijft staan... enzovoorts..?
 
Milo S

Milo S

21/12/2010 20:47:48
Quote Anchor link
Door het allemaal html en css valide te houden. Dan heb je hoogstens een paar bugfixes nodig in IE6.

Berichten doe je in een textarea, niet in een vergrootte input. Dus doe een formulier zo, en gooi er css op los:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<form action="" method="post">
    <label>Naam</label>
    <input name="naam" type="text" />
    
    <label>Bericht</label>
    <textarea name="bericht"></textarea>
    
    <input type="submit" value="Verzenden" />
</form>
Gewijzigd op 21/12/2010 20:51:55 door Milo S
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 20:52:55
Quote Anchor link
daar zocht ik al naar ja :$ haha bedankt!
ik doe nu net 3 maanden de opleiding informatica,
dus ik ben nog behoorlijk in de leer ;)!

bedankt tot zover :)! ik zal je op de hoogte houden als iets is gelukt..!

Toevoeging op 21/12/2010 20:54:27:

om alles html en css valide te houden gewoon W3validator.org?
 
Milo S

Milo S

21/12/2010 21:10:42
Quote Anchor link
Okee, tja nooit een opleiding gevolgt...

Ja dat kan je gebruiken, maar goed html leren is beter dan steeds kijken of het wel klopt... Als je nu gewoon goed je koppie gebruikt is er niks aan de hand.
 
Stefan groot

stefan groot

21/12/2010 21:21:37
Quote Anchor link
4e jaar vwo?
Ik gebruik om css bestandjes te maken stylesheet pro die werkt heel makkelijk en hoef je niet steeds alles te google
 
Wouter J

Wouter J

21/12/2010 22:12:46
Quote Anchor link
Na een tijdje (pak hem beet 1 maand) ken je alles van CSS/HTML wel. Dan kan je zoiets gewoon uit het hoofd opschrijven.
Alleen dan begint het echte werk: Cross-browser en alle andere bugs.
Ik heb een idee (nog nooit zo'n opleiding gevolgd) dat je dit soort dingen te weinig leert. Ik ben dan ook van mening dat een forum volgen een veel betere school is dan een opleiding.

Misschien is dit in PHP niet zo, maar met CSS/HTML leer je toch het meeste van praktisch bezig zijn. Zien wat de code doet en nadenken hoe je het moet oplossen.

Maar goed we gaan nu even heel erg off-topic. Een goede site om juiste HTML/CSS te leren is: http://www.sceneone.nl/ en http://www.mijnhomepage.nl/.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.