Multiple Pages (Guestbook)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »
Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 08:57:00
Quote Anchor link
Ik wil in mijn gastenboek meerdere pagina's maken, en 10 posts per pagina laten weergeven. Ik heb al een klein idee hoe dit zal moeten (om uit te zoeken hoeveel hij er weer moet geven tenminste) maar heb nog geen idee hoe ik het script automatisch pagina's moet laten aanmaken zodat je een url krijgt als .php?page=1 of iets dergelijks.

Ik weer dat me vraag een beetje wazig is, ik heb geen flauw idee hoe ik het fatsoenlijk moet uitleggen :P

Mijn code kun je vinden op: http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/1446/

// poNji
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 03:36:08
 
Thijs Damen

Thijs Damen

09/10/2008 09:10:00
Quote Anchor link
je zit al in de goede richting.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
if ($HTTP_POST_VARS['page']) {
  $page = $HTTP_POST_VARS['page'];
}
else {
  $page = '1'; //default de eerste 10 berichten laten zien.
}

//je code tot aan je mysql command

//oude code:$query = "SELECT * FROM `messages` ORDER BY `Date` DESC";

//dit zou het kunnen worden.
$limit = $page * 10;
$offset = $limit - 9;

$query = "SELECT * FROM `messages` ORDER BY `Date` DESC LIMIT ".$offset.", ".$limit;
//ik weet niet zeker of ik hier een goeie regel schrijf btw;) kun je ff uittesten.
//Et voila, je hebt de eerste 10 berichten in dit geval.
//De mysql command zou worden: SELECT * FROM `messages` ORDER BY `Date` DESC LIMIT 1,10
//voor page=2 krijg je: 2x10 = 20, limit = 20, limit - 9 = 11. LIMIT 11,20; voila, page 2;)


Ik beloof je niet dat dit werkt, ook zit er een paar haken en ogen aan. geen controlere of er uberhaupt meerdere pagina's zijn. maar hiermee moet je een stap in de goeie richting kunnen zetten.

Thijs




edit: ps. ik zie net een ander topic hierover die het misschien wat... gedetailleerder uitlegt. lees dit: http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=56668&lasttopic=1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs Damen
 
Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 09:15:00
Quote Anchor link
Dat zit aardig in de buurt van wat ik nu heb geknutseld. Ik heb nu (nog niet getest):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

...

$rowsPerPage = 10;
$pageNum = 1;

if(isset($_GET['page']))
{

   $pageNum = $_GET['page'];
}


$offset = ($pageNum - 1) * $rowsPerPage;

...


$query = "SELECT * FROM `messages` ORDER BY `Date` DESC LIMIT $offset, $rowsPerPage";

...


?>


Nu wel getest, en het werkt. Nu moet ik enkel nog de linkjes naar de verschillende pagina's (automatisch) genereren.
 
Thijs Damen

Thijs Damen

09/10/2008 09:30:00
Quote Anchor link
dat is niet moeilijk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$nextpage = $pageNum + 1;
$previousPage = $pageNum -1;

echo "<a href='http://mijnlinkje.nl/test.php?page=".$nextpage."'>".$nextpage."</a>";


verder controleer wel even het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
if ($pageNum != 1) {
  $previousPage = $pageNum -1;
}
else {
  $previouspage = niet laten zien want pagina 0 kan niet;))
}


en natuurlijk:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$result = mysql_query("SELECT * FROM `messages`");
$num_rows = mysql_num_rows($result);

if ($num_rows <= $pageNum * 10) {
  //geen volgende pagina
}
else {
  echo "<a href='http://mijnlinkje.nl/test.php?page=".$nextpage."'>".$nextpage."</a>";

}


ik hoop dat je het nog snapt:)
 
Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 09:51:00
Quote Anchor link
Haha ja ik snap wel (deels) wat je hier doet. Ik heb het nu zelf op een andere manier, namelijk:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

if ($pageNum == 1) {
   echo "<font> FIRST PREV </font>";
}
else {
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=1'><font>FIRST</font></a> ";
   $prevpage = $pageNum - 1;
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=$prevpage'><font>PREV</font></a> ";
}


echo "<font> ( Page ".$pageNum." of * ) </font>";

if ($pageNum == $lastpage) {
   echo "<font> NEXT LAST </font>";
}
else {
   $nextpage = $pageNum + 1;
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=$nextpage'><font>NEXT</font></a> ";
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=$lastpage'><font>LAST</font></a> ";
}


?>

(Niet letten op de Font opmaak, persoonlijke voorkeur :p)

Alleen heb ik nu voor $lastpage nog geen waarde. Ik heb wel de manier met mysql_fetch_row() gevonden, maar wil graag mysqli blijven gebruiken in me code. Weet je toevallig hoe ik dat met mysqli kan doen? Met mysql_fetch_row() ging het alsvolgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

$query
= "SELECT count(*) FROM table WHERE ...";
$result = mysql_query($query, $db) or trigger_error("SQL", E_USER_ERROR);
$query_data = mysql_fetch_row($result);
$numrows = $query_data[0];

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jasper Geelen
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

09/10/2008 09:56:00
Quote Anchor link
poNji schreef op 09.10.2008 09:51:
(Niet letten op de Font opmaak, persoonlijke voorkeur :p)

moet je zelf weten maar doe je opmaak waar het hoord in je css,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
 
Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 09:58:00
Quote Anchor link
Ik weet het, ben nogal slordig qua opmaak hehe ^^

Ik merkte het ook met die link idd, bleek dat er nog een foutje zat in de variabele, stond nog $pageno, terwijl de variabel bij mij $pageNum heet, dus dat werkte niet helemaal. Als het goed is klopt het nu wel.

Edit:

opmaak staat nu in de CSS. Overigens vind ik opmaak momenteel wat minder belangrijk aangezien ik aan het leren scripten ben, niet leren opmaken :p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jasper Geelen
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

09/10/2008 10:02:00
Quote Anchor link
nou leer het dan goed Opmaak hoort dus Niet in je script.
 
Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 10:05:00
Quote Anchor link
Staat het nu ook niet meer, nou liever antwoord op mijn vraag ipv het af te kraken ;)
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

09/10/2008 10:13:00
Quote Anchor link
klik hoop dat je hier wat aan hebt

het is overigens geen afzijken. je zelf goed programmeren aan leren van af het begin zal snel zijn vruchten afwerpen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
 
Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Hmm, heb het (deels) werkend. Echter heb ik nu 11 Rows in me db staan, en dat deelt ie dus nu met $rowsPerPage (wat 10 is), uitkomst: 1.1... Dus als ik nu op het knopje "LAST" klik, komt ie uit op pagina 1.1, enig idee wat ik hierin moet veranderen om hem gewoon te laten gaan naar pagina 2?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?php

...

$query = "SELECT count(*) FROM messages";
$result = $mysqli->query($query);
$queryData = mysqli_fetch_row($result);
$numRows = $queryData[0];

$rowsPerPage = 10;
$pageNum = 1;
$lastPage = $numRows / $rowsPerPage;
$prevPage = $pageNum - 1;
$nextPage = $pageNum + 1;

if(isset($_GET["page"])) {
    $pageNum = $_GET["page"];
}


$offset = ($pageNum - 1) * $rowsPerPage;

...


if ($pageNum == 1) {
   echo "<font> FIRST PREV </font>";
}
else {
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=1'><font>FIRST</font></a> ";
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=".$prevPage."'><font>PREV</font></a> ";
}


echo "<font> ( Page ".$pageNum." of * ) </font>";

if ($pageNum == $lastPage) {
   echo "<font> NEXT LAST </font>";
}
else {
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=".$nextPage."'><font>NEXT</font></a> ";
   echo " <a href='{$_SERVER['PHP_SELF']}?page=".$lastPage."'><font>LAST</font></a> ";
}


?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jasper Geelen
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

09/10/2008 10:31:00
Quote Anchor link
klik :)
 
Jasper Geelen

Jasper Geelen

09/10/2008 10:32:00
Quote Anchor link
Hehe had het al gevonden ja, toch bedankt! :)

Edit:

Alles werkt! Tnx voor de hulp :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jasper Geelen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.