Mysqli error
Nou, nou... als je een meisje was zou ik denken dat je ongesteld was. Lees dit hele topic eens door en ga je vervolgens even schamen om deze uitspraak:
"En als het dan zo moeilijk is om normaal andwoord te geven en hulp te bieden mag je dat ook zeggen hoor geen enkel probleem zoek ik gewoon een ander forum waar de kwaliteit beter is.."
Tel daarna tot 10 en dan mag je weer terugkomen, oké. Er proberen een heleboel mensen jou te helpen en zo'n opmerking is dan echt niet op z'n plaats.
"En als het dan zo moeilijk is om normaal andwoord te geven en hulp te bieden mag je dat ook zeggen hoor geen enkel probleem zoek ik gewoon een ander forum waar de kwaliteit beter is.."
Tel daarna tot 10 en dan mag je weer terugkomen, oké. Er proberen een heleboel mensen jou te helpen en zo'n opmerking is dan echt niet op z'n plaats.
@Ozzie graag ontopic blijven.
@Mike, ik heb topic even doorgelezen en er wordt een aantal keren aangegeven dat $mysqli niet gedeclareerd is. Waarschijnlijk gaat de include van config dus niet goed. Zet je error reporting aan en kijk of je foutmeldingen krijgt.
@Mike, ik heb topic even doorgelezen en er wordt een aantal keren aangegeven dat $mysqli niet gedeclareerd is. Waarschijnlijk gaat de include van config dus niet goed. Zet je error reporting aan en kijk of je foutmeldingen krijgt.
@Bas, thanks voor je comment , de include gaat idd mis enkelt weet ik niet hoe ik hem er beter in krijg .
Heb nu als test bestand alles in 1 gooit en dit werk idd perfect en sneller zoals ik had verwacht, nu is dus enkelt het probleem dat ik de config er goed moet in krijgen in mijn index..
Heb nu als test bestand alles in 1 gooit en dit werk idd perfect en sneller zoals ik had verwacht, nu is dus enkelt het probleem dat ik de config er goed moet in krijgen in mijn index..
Mike de jong op 14/08/2011 18:31:59:
Het is toch niet zo moeilijk om mij ipv te verwijzen naar een dom engels forum phpnet , of enkelt maar kritiek te leveren te helpen ?
tot op heden is php.net nog geen forum..
om de config in te laden kan je ook het volgende doen
of
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// als _config.php in document_root staat
include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/_config.php';
// als het in een subje staat van document root
include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/mijnietgezien/_config.php';
// als het buiten de document root staat, maak dan gebruik van __autoload
// of zorg er voor dat het include_path goed ingesteld staat
?>
// als _config.php in document_root staat
include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/_config.php';
// als het in een subje staat van document root
include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/mijnietgezien/_config.php';
// als het buiten de document root staat, maak dan gebruik van __autoload
// of zorg er voor dat het include_path goed ingesteld staat
?>
uiteraard zijn includes onafhankelijk van wat er van buiten aan input word gegeven.
je kan ook nog de benodigde correcte checks uitvoeren.
Het is idd nu werkzaam beginsel.
Is het wel normaal dat laadtijd zelfde blijft mysql vs mysqli ?
Gr Mike
Is het wel normaal dat laadtijd zelfde blijft mysql vs mysqli ?
Gr Mike
Ja, wat had je anders verwacht?
Oh en uh, ik sta op dit moment achter, voor en naast je, dus sla er maar op los.
Oh en uh, ik sta op dit moment achter, voor en naast je, dus sla er maar op los.
wat ik had verwacht ? dat het op z'n minst iets sneller zou werken al mysql zoals word beweerd..
Dat zijn fabeltjes
mysqli procedureel georienteerd zal 1 miljoenste seconde aan tijd kunnen opleveren
mysqli object georienteerd zal 1 miljoenste seconde aan extra tijd kunnen nemen
Performance winst kan je bereiken door:
1. geoptimaliseerde database
2. op correcte manier geoptimaliseerde sql-statements (om het maar in het algemeen te omschrijven)
Dan laat ik nog buiten beschouwing:
- hardware
- os
- dedicated omgeving of shared omgeving
mysqli procedureel georienteerd zal 1 miljoenste seconde aan tijd kunnen opleveren
mysqli object georienteerd zal 1 miljoenste seconde aan extra tijd kunnen nemen
Performance winst kan je bereiken door:
1. geoptimaliseerde database
2. op correcte manier geoptimaliseerde sql-statements (om het maar in het algemeen te omschrijven)
Dan laat ik nog buiten beschouwing:
- hardware
- os
- dedicated omgeving of shared omgeving
Gewijzigd op 14/08/2011 21:49:41 door Noppes Homeland
Helaas erg zonde..
dan wordt het toch maar snel alles ombouwen en ook de database aanpassen van myisam naar ...
Bedankt.
Gr Mike
Toevoeging op 14/08/2011 22:45:27:
Ik had nog wel 1 vraag wat ik ook niet echt kan vinden
Deze sql is geen gemakkelijke en nergens kan ik het vinden weet iemand hoe ik deze in mysqli style ( Object georienteerde interface )
dan wordt het toch maar snel alles ombouwen en ook de database aanpassen van myisam naar ...
Bedankt.
Gr Mike
Toevoeging op 14/08/2011 22:45:27:
Mike de jong op 14/08/2011 22:11:51:
Helaas erg zonde..
Bedankt.
Gr Mike
Bedankt.
Gr Mike
Ik had nog wel 1 vraag wat ik ook niet echt kan vinden
Code (php)
1
2
3
2
3
<?
$info['veld'] = ( mysql_num_rows(mysql_query('SELECT user_id FROM veld WHERE user_id=' . $info['id'])) == 1 ) ? 'Ja' : 'Nee' ;
?>
$info['veld'] = ( mysql_num_rows(mysql_query('SELECT user_id FROM veld WHERE user_id=' . $info['id'])) == 1 ) ? 'Ja' : 'Nee' ;
?>
Deze sql is geen gemakkelijke en nergens kan ik het vinden weet iemand hoe ik deze in mysqli style ( Object georienteerde interface )
Gewijzigd op 14/08/2011 22:45:55 door Mike de jong