validatie kleuren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 20:09:07
Quote Anchor link
Hallo :)

Ik werk al tijden met het simpelste php formulier wat je je kunt voorstellen voor een contact script. Ik kan zelf namelijk geen php schrijven (ben eigenlijk een designer) Maar nu wenst iemand een rode validatie van me en ik weet niet hoe ik deze in mijn script moet verwerken. Ik kan online al vrij weinig vinden. De ene roept php, de ander jave en nog anderen css. Css lijkt me nog het meest onlogisch... dat heeft niks te maken met valideren....

IK hoop dat iemand me hier kan helpen mijn bestaande script aan te passen.

http://www.desmepol.nl/monster_php.php
dit is mijn php

http://www.desmepol.nl/monster.html
dit is mijn html

Het idee is dat de error pagina overbodig word en dat de vakjes rood worden als ze leeg zijn.
Let alsjeblief niet op de mega troep die die site is. Ik heb hem niet gemaakt. Ik moet alleen
de php terug werkend maken.

Vriendelijk bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 08:51:19
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2013 20:11:17
Quote Anchor link
Je snapt dat PHP niet zomaar te zien is via de browser, en dus niet zomaar voor ons ;-)?

Anyway, de beste manier is om CSS te gebruiken, en dan een class aan te maken waarmee je de background-color van een textbox aanpast naar de rode kleur. Indien de validatie fout is dan geef je de class 'fout' mee, zo niet, dan geef je de class 'goed' mee.

Is dit wat je zoekt?
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 20:15:14
Quote Anchor link
oopsie hahaa

Ik bedoel inderdaad het tekstvlak aanpassen.
Maar als ik heel eerlijk ben weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen :(


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
<?php
$EmailFrom
= Trim(stripslashes($_POST['EmailFrom']));
$EmailTo = "[email protected]";
$Subject = "......Monster aanvraag NL";
$plastyn1 = Trim(stripslashes($_POST['plastyn35']));
$plastyn2 = Trim(stripslashes($_POST['plastyn40']));
$plastyn3 = Trim(stripslashes($_POST['plastynsp']));
$bnaam = Trim(stripslashes($_POST['naam1']));
$vnaam = Trim(stripslashes($_POST['naam2']));
$adres = Trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = Trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = Trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = Trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = Trim(stripslashes($_POST['telefoon']));


//
$validationOK=true;
if (Trim($EmailFrom)=="") $validationOK=false;
if (Trim($bnaam)=="") $validationOK=false;
if (Trim($vnaam)=="") $validationOK=false;
if (Trim($adres)=="") $validationOK=false;
if (Trim($postcode)=="") $validationOK=false;
if (Trim($plaats)=="") $validationOK=false;
if (Trim($land)=="") $validationOK=false;
if (Trim($telefoon)=="") $validationOK=false;
if (!$validationOK) {
  print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=error_nl.html\">";
  exit;
}


$Body = "";
$Body .= "De aanvraag van een Plastyn monster. ";
$Body .= "\n\n";
$Body .= "Soort Plastyn Monster: (on betekend monster gewenst) ";
$Body .= "\n";
$Body .= "Plastyn 35%: ";
$Body .= "\n";
$Body .= $plastyn1;
$Body .= "\n\n";
$Body .= "Plastyn 40%: ";
$Body .= "\n";
$Body .= $plastyn2;
$Body .= "\n\n";
$Body .= "Plastyn SP: ";
$Body .= "\n";
$Body .= $plastyn3;
$Body .= "\n\n";


$Body .= "";
$Body .= "Gegevens aanvrager: ";
$Body .= "\n";
$Body .= $EmailFrom;
$Body .= "\n\n";
$Body .= $bnaam;
$Body .= "\n";
$Body .= $vnaam;
$Body .= "\n";
$Body .= $adres;
$Body .= "\n";
$Body .= $postcode;
$Body .= "\n";
$Body .= $plaats;
$Body .= "\n";
$Body .= $land;
$Body .= "\n\n";
$Body .= $telefoon;
$Body .= "\n";


$success = mail($EmailTo, $Subject, $Body, "From: <$EmailFrom>");

if ($success){
  print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=ok_nl.html\">";
}

else{
  print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=error_nl.html\">";
}

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2013 20:45:06
Quote Anchor link
Je zou op lijn 19 e.v. een variabele mee kunnen geven met $class='rood';

Waarbij je dan in je formulier $class echo'ed in je CSS class.
Gewijzigd op 25/01/2013 20:47:29 door - Ariën -
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 20:46:53
Quote Anchor link
ja dit is alles, de html linkt naar deze en dat werkt voor mij.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2013 20:48:10
Quote Anchor link
Okee, maar goed, de oplossing hierboven zou moeten volstaan.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een totale herbouw van het script.
 
- SanThe -

- SanThe -

25/01/2013 20:53:56
Quote Anchor link
Je controleert eigenlijk helemaal niks en dat gooi je direct in een email met ook nog onjuiste headers.

Zeer spammers gevoelig.

http://phpwiki.santhe.nl/index.php/De_juiste_mailheaders
Gewijzigd op 25/01/2013 20:54:35 door - SanThe -
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

25/01/2013 21:49:08
Quote Anchor link
Ik ben het mer Aar eens dat je het script net zo goed even opnieuw kunt maken.
Je gebruikt meta tags om de pagina te herladen, dat kun je beter niet doen.
Je zet op regel 73 een variabele tussen quotes, deze variabele is nu dus geen variabele maar de tekst "$EmailFrom"

En je kopieert alle $_POST variabele, en daardoor gebruik je onnodig veel werkgeheugen.
Een variabele hoef je niet per-see te kopieren om er een functie op uit te voeren.
(en print() is ook uit de mode...)
Gewijzigd op 25/01/2013 21:52:04 door Mark Hogeveen
 
- SanThe -

- SanThe -

25/01/2013 21:57:25
Quote Anchor link
Harry hogeveen op 25/01/2013 21:49:08:
... deze variabele is nu dus geen variabele maar de tekst "$EmailFrom"


Dit is niet waar.
Dat zou zo zijn als er 'enkele' quotes omheen staan.
Nu staan er "dubbele" omheen.
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 21:57:33
Quote Anchor link
ik kan het script niet even openieuw maken....,

zoals ik al eerder aangaf, ik ben een designer, geen programmeur.
Ik snap al maar amper wat er in dat formulier staat. Ik heb het
gedownload en aangepast aan wat er in mijn html staat.

Ik weet dat het werkt, dat is het...

Toevoeging op 25/01/2013 21:59:17:

Maar als ik geen (even) oplossing heb, dan moeten ze maar
iemand anders vragen om dat te maken. Ik probeer daar ook
alleen maar te helpen :P :(
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

25/01/2013 22:18:01
Quote Anchor link
- San The-
Ojaa, dat is waar ook.

Bubblegum,
Als je alleen maar de input wilt controleren, en dan wilt mailen naar het ingevulde emailadres, dan maak ik het even voor je.
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 22:20:41
Quote Anchor link
hallo harry,
Indien mogelijk, wil ik in plaats van de error pagina,
een rood tekstvakje als deze niet is ingevuld. Maar als
ik daar echt een ander script voor nodig heb, dan hebben
zij daar een andere vrijwilliger voor nodig hihi.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

25/01/2013 22:37:51
Quote Anchor link
Dat wordt moeilijk, dan moet je echt de PHP code in hetzelfde bestand zetten als het formulier.

Hier in elk geval de code die ik wat heb aangepast, ik heb ook controles erin gezet voor lege velden, en emailadres controle.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
<?php
$EmailFrom
= trim(stripslashes($_POST['EmailFrom']));
$EmailTo = "[email protected]";
$Subject = "......Monster aanvraag NL";
$plastyn1 = trim(stripslashes($_POST['plastyn35']));
$plastyn2 = trim(stripslashes($_POST['plastyn40']));
$plastyn3 = trim(stripslashes($_POST['plastynsp']));
$bnaam = trim(stripslashes($_POST['naam1']));
$vnaam = trim(stripslashes($_POST['naam2']));
$adres = trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = trim(stripslashes($_POST['telefoon']));

$fouten = array();

if(!empty($EmailFrom)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailFrom) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de afzender is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen emailadres van de afzender ingevuld";
}

if(!empty($EmailTo)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailTo) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de ontvanger is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Het emailadres van de ontvanger is niet ingevuld";
}

if(!empty($Subject)) {
    if(strlen() < 3) {
        $fouten[] = "Het onderwerp is te kort";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen onderwerp ingevuld";
}


if(empty($bnaam)) {
$fouten[] = "Er is een veld niet ingevuld"; // Aanpassen naar eigen melding
}
if(empty($vnaam)) {
$fouten[] = "Er is een veld niet ingevuld"; // Aanpassen naar eigen melding
}
if(!empty($adres)) {
    if(strlen($adres) < 3) {
        $fouten[] = "Het ingevulde adres is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen adres ingevuld";
}

if(!empty($postcode)) {
    if(strlen($postcode) < 3) { // Lengte aanpassen
        $fouten[] = "De postcode is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen postcode ingevuld";
}

if(empty($plaats)) {
$fouten[] = "Er is geen plaats ingevuld";
}

if(empty($land)) {
$fouten[] = "Er is geen land ingevuld";
}

if(empty($telefoon)) {
$fouten[] = "Er is geen telefoonnummer ingevuld";
}


if(count($fouten)) > 0) {
    echo '<p>De volgende fouten zijn gevonden</p>';
    echo '<ul>';
    for($i = 0; $i < count($fouten); $i++) {
        echo '<li>'.$fouten[$i].'</li>';
    }

    echo '</ul>';
    
}
else {
    $Body = "";
    $Body .= "De aanvraag van een Plastyn monster. ";
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Soort Plastyn Monster: (on betekend monster gewenst) ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= "Plastyn 35%: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn1;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Plastyn 40%: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn2;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Plastyn SP: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn3;
    $Body .= "\n\n";


    $Body .= "";
    $Body .= "Gegevens aanvrager: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $EmailFrom;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= $bnaam;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $vnaam;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $adres;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $postcode;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plaats;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $land;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= $telefoon;
    $Body .= "\n";


    $success = mail($EmailTo, $Subject, $Body, "From: <$EmailFrom>");

    if($success){
      header('Location: ok_nl.html');
    }

    else{
      header('Location: error_nl.html');
    }
}

?>
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 22:50:00
Quote Anchor link
WOW super :D Dat ziet er uit als iets wat ik nog wel een beetje kan lezen :)

heb even een testje geuplaod en dan krijg ik

Parse error: syntax error, unexpected '{' in /public/sites/www.des.shivadesigning.nl/cmonster_php.php on line 19
 
Reshad F

Reshad F

25/01/2013 23:29:19
Quote Anchor link
Post even wat je hebt staan tussen regel 10 en 25. Ik denk dat er een { teveel of te weinig staat
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 23:32:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$adres = trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = trim(stripslashes($_POST['telefoon']));

$fouten = array();

if(!empty($EmailFrom)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailFrom) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de afzender is niet juist";
    }
} else {
$fouten[] = "Er is geen emailadres van de afzender ingevuld";
}


regel 19 is 10 in deze opsomming
Echt mega super thx dat je me wilt helpen.
Gewijzigd op 25/01/2013 23:32:43 door Bubblegum NL
 
Reshad F

Reshad F

25/01/2013 23:39:16
Quote Anchor link
volgens mij is de reguliere expressie niet goed.. maar ik kan het natuurlijk mis hebben. probeer dit stukje wat je gepost hebt is te vervangen door dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
[code]<?php
$adres
= trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = trim(stripslashes($_POST['telefoon']));

$fouten = array();

if(!empty($EmailFrom)) {
    if(!preg_match("^[\w-\.]+@([\w-]+\.)+[\w-]{2,4}$", $EmailFrom) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de afzender is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen emailadres van de afzender ingevuld";
}

?>
 
Bubblegum NL

Bubblegum NL

25/01/2013 23:45:52
Quote Anchor link
Ik was haakjes aan t tellen en ik heb een ) extra gezet achter $EmailFrom)
maar nu verplaatst de error zich hahahhaa

nu zit hij in regel 56

Ik zal dus eventjes goed gaan lezen morgen :$
Maar zo eerst naar bed denk ik.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

26/01/2013 12:54:10
Quote Anchor link
Op regel 19 was er idd een haakje te weinig. Dat heb je nu opgelost door er een haakje bij te zetten.
Maar welke melding geeft hij over regel 56?

Edit:

Hier is de foutloze code (getest)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
<?php
$EmailFrom
= trim(stripslashes($_POST['EmailFrom']));
$EmailTo = "[email protected]";
$Subject = "......Monster aanvraag NL";
$plastyn1 = trim(stripslashes($_POST['plastyn35']));
$plastyn2 = trim(stripslashes($_POST['plastyn40']));
$plastyn3 = trim(stripslashes($_POST['plastynsp']));
$bnaam = trim(stripslashes($_POST['naam1']));
$vnaam = trim(stripslashes($_POST['naam2']));
$adres = trim(stripslashes($_POST['straat']));
$postcode = trim(stripslashes($_POST['postcode']));
$plaats = trim(stripslashes($_POST['plaats']));
$land = trim(stripslashes($_POST['land']));
$telefoon = trim(stripslashes($_POST['telefoon']));

$fouten = array();

if(!empty($EmailFrom)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailFrom)) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de afzender is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen emailadres van de afzender ingevuld";
}

if(!empty($EmailTo)) {
    if(!preg_match("/^[A-Za-z0-9._\-]+\@[A-Za-z0-9._\-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/", $EmailTo)) {
    $fouten[] = "Het ingevulde emailadres van de ontvanger is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Het emailadres van de ontvanger is niet ingevuld";
}

if(!empty($Subject)) {
    if(strlen($subject) < 3) {
        $fouten[] = "Het onderwerp is te kort";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen onderwerp ingevuld";
}


if(empty($bnaam)) {
$fouten[] = "Er is een veld niet ingevuld"; // Aanpassen naar eigen melding
}
if(empty($vnaam)) {
$fouten[] = "Er is een veld niet ingevuld"; // Aanpassen naar eigen melding
}
if(!empty($adres)) {
    if(strlen($adres) < 3) {
        $fouten[] = "Het ingevulde adres is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen adres ingevuld";
}

if(!empty($postcode)) {
    if(strlen($postcode) < 3) { // Lengte aanpassen
        $fouten[] = "De postcode is niet juist";
    }
}
else {
$fouten[] = "Er is geen postcode ingevuld";
}

if(empty($plaats)) {
$fouten[] = "Er is geen plaats ingevuld";
}

if(empty($land)) {
$fouten[] = "Er is geen land ingevuld";
}

if(empty($telefoon)) {
$fouten[] = "Er is geen telefoonnummer ingevuld";
}


if(count($fouten) > 0) {
    echo '<p>De volgende fouten zijn gevonden</p>';
    echo '<ul>';
    for($i = 0; $i < count($fouten); $i++) {
        echo '<li>'.$fouten[$i].'</li>';
    }

    echo '</ul>';
    
}
else {
    $Body = "";
    $Body .= "De aanvraag van een Plastyn monster. ";
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Soort Plastyn Monster: (on betekend monster gewenst) ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= "Plastyn 35%: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn1;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Plastyn 40%: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn2;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= "Plastyn SP: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plastyn3;
    $Body .= "\n\n";


    $Body .= "";
    $Body .= "Gegevens aanvrager: ";
    $Body .= "\n";
    $Body .= $EmailFrom;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= $bnaam;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $vnaam;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $adres;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $postcode;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $plaats;
    $Body .= "\n";
    $Body .= $land;
    $Body .= "\n\n";
    $Body .= $telefoon;
    $Body .= "\n";


    $success = mail($EmailTo, $Subject, $Body, "From: <$EmailFrom>");

    if($success){
      header('Location: ok_nl.html');
    }

    else{
      header('Location: error_nl.html');
    }
}

?>
Gewijzigd op 26/01/2013 12:58:06 door Mark Hogeveen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.