zin korter maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Aoi

Aoi

06/06/2007 11:22:00
Quote Anchor link
ey mensen ik ben totaal de functie kwijt om een zin korter te maken.
Haal een tekst uit mijn database laat het terugkomen in een lijst maar wil niet alle tekst laten zien. Bijvoorbeeld:

Pietje haalde jaap op van school en gingen daarna naar de stad.

in..

Pietje haalde jaap op van school en .....

Wat was die functie ookalweer?

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 07:04:43

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:29:00
Quote Anchor link
ben ik ook benieuwd naar of kan dit gewoon met

Varchar (50) bijv.

Aoi

Aoi

06/06/2007 11:30:00
Quote Anchor link
ja dat kan wel zo maar ik wil het zeg maar als een soort preview gebruiken.
Ik weet dat er een functie voor is dat je aangeeft hoeveel tekens hij moet laten zien.
als je varchar 50 doet dan slaat hij gewoon niet meer tekens op in de database.

Alfred -

Alfred -

06/06/2007 11:31:00
Quote Anchor link
substr();

Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

06/06/2007 11:32:00
Quote Anchor link
of vanuit je query.. substring

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:36:00
Quote Anchor link
@ rafael

dus bijv.

substr(aantal woorden);

Aoi

Aoi

06/06/2007 11:37:00
Quote Anchor link
substr("aaapje, 0 ,2");
zal dit laten zien

aa

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:40:00
Quote Anchor link
doet substr() dan eigenlijk het zelfde als je varchar() alleen kan er bij varchar niet meer letters bij en subtract haalt het eraf.

heb je niet iets dan met woorden of zo

Aoi

Aoi

06/06/2007 11:43:00
Quote Anchor link
als ik het wist zou ik dat wel gebruiken..
ik probeer nu alleen nog waar ik de zin afkap een paar puntjes te zetten maar hoe ik dat moet doen weet ik nog niet.
Ik denk dat het niet zo netjes is als ik gewoon achter de variabele een paar puntjes zet. of is dit de enigste manier?

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:46:00
Quote Anchor link
je werkt tog met data base al je nu gewoon een extra toevoegt

zeg maar

titel
dan je intro zin
dan je content
hoef je ook neit moeilijk te doen :P zo heb ik het nu opgelost werkt perfect

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:47:00
Quote Anchor link
zie www.soos1965.nl
er zitten nog wat foutjes in niet op letten aub

Aoi

Aoi

06/06/2007 11:55:00
Quote Anchor link
zie:
http://www.dagopstap.nl/rent/games.php?game=1

mijn eindproject op school we moeten kunnen PHPen terwijl we het amper krijgen maar goed.
We werken ook meer met netwerk beheer.
Dus let niet wat er staat etc..
Je ziet bij description dat het wel mooier is als hij het afhandeld met puntjes.
Of moet ik zo'n lijst met spellen zowiezo anders neerzetten? Ik vind het zo wel mooi passen bij de website.

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 12:13:00
Quote Anchor link
ziet er wel goed uit hoor voor bij registreren gewoon alles is verplicht :P

maar die lijst met spellen is goed hoor

komt er nog veel bij de producten bij of niet

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 12:13:00
Quote Anchor link
maar hoe heb je het nou opgelost zoals ik zei of niet

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 12:17:00
Quote Anchor link
ik ben ff eten

Aoi

Aoi

06/06/2007 12:19:00
Quote Anchor link
ik heb het nog niet opgelost.
ik heb gewoon paar puntjes achter de variabelen gezet. vind het zelf niet erg mooi gescript zo dus.

Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 12:20:00
Quote Anchor link
maar je werkt wel met een db
??

Aoi

Aoi

06/06/2007 12:29:00
Quote Anchor link
ja uit de database haal ik een lap tekst.
die zet ik daar neer maar omdat het een lijst is kort ik de zin af

Joren de Wit

Joren de Wit

06/06/2007 12:48:00
Quote Anchor link
In zou het direct goed uit je database halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT
    titel,
    CONCAT(SUBSTRING(omschrijving, 1, 10), '...') AS korte_omschrijving
FROM
    spellen

Op deze manier worden de eerste 10 tekens van de omschrijving met daarachter ... uit de database opgehaald.

Aoi

Aoi

06/06/2007 12:55:00
Quote Anchor link
@Blanche

T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING deze error krijg ik op de lijn dat ik het heb gezet het ziet er nu zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
      $description
= concat(substr($row['gamedescription'], 0, 50)"...");
?>

Joren de Wit

Joren de Wit

06/06/2007 12:56:00
Quote Anchor link
Eh, dit is ook wel een SQL query en geen PHP!

Kortom, je gaat dus niet meer met PHP de tekst aanpassen, maar dit doe je direct bij het ophalen uit de database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.