zin korter maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Aoi

Aoi

06/06/2007 11:22:00
Quote Anchor link
ey mensen ik ben totaal de functie kwijt om een zin korter te maken.
Haal een tekst uit mijn database laat het terugkomen in een lijst maar wil niet alle tekst laten zien. Bijvoorbeeld:

Pietje haalde jaap op van school en gingen daarna naar de stad.

in..

Pietje haalde jaap op van school en .....

Wat was die functie ookalweer?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 05:52:36
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:29:00
Quote Anchor link
ben ik ook benieuwd naar of kan dit gewoon met

Varchar (50) bijv.
 
Aoi

Aoi

06/06/2007 11:30:00
Quote Anchor link
ja dat kan wel zo maar ik wil het zeg maar als een soort preview gebruiken.
Ik weet dat er een functie voor is dat je aangeeft hoeveel tekens hij moet laten zien.
als je varchar 50 doet dan slaat hij gewoon niet meer tekens op in de database.
 
Alfred -

Alfred -

06/06/2007 11:31:00
Quote Anchor link
substr();
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

06/06/2007 11:32:00
Quote Anchor link
of vanuit je query.. substring
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:36:00
Quote Anchor link
@ rafael

dus bijv.

substr(aantal woorden);
 
Aoi

Aoi

06/06/2007 11:37:00
Quote Anchor link
substr("aaapje, 0 ,2");
zal dit laten zien

aa
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:40:00
Quote Anchor link
doet substr() dan eigenlijk het zelfde als je varchar() alleen kan er bij varchar niet meer letters bij en subtract haalt het eraf.

heb je niet iets dan met woorden of zo
 
Aoi

Aoi

06/06/2007 11:43:00
Quote Anchor link
als ik het wist zou ik dat wel gebruiken..
ik probeer nu alleen nog waar ik de zin afkap een paar puntjes te zetten maar hoe ik dat moet doen weet ik nog niet.
Ik denk dat het niet zo netjes is als ik gewoon achter de variabele een paar puntjes zet. of is dit de enigste manier?
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:46:00
Quote Anchor link
je werkt tog met data base al je nu gewoon een extra toevoegt

zeg maar

titel
dan je intro zin
dan je content
hoef je ook neit moeilijk te doen :P zo heb ik het nu opgelost werkt perfect
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 11:47:00
Quote Anchor link
zie www.soos1965.nl
er zitten nog wat foutjes in niet op letten aub
 
Aoi

Aoi

06/06/2007 11:55:00
Quote Anchor link
zie:
http://www.dagopstap.nl/rent/games.php?game=1

mijn eindproject op school we moeten kunnen PHPen terwijl we het amper krijgen maar goed.
We werken ook meer met netwerk beheer.
Dus let niet wat er staat etc..
Je ziet bij description dat het wel mooier is als hij het afhandeld met puntjes.
Of moet ik zo'n lijst met spellen zowiezo anders neerzetten? Ik vind het zo wel mooi passen bij de website.
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 12:13:00
Quote Anchor link
ziet er wel goed uit hoor voor bij registreren gewoon alles is verplicht :P

maar die lijst met spellen is goed hoor

komt er nog veel bij de producten bij of niet
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 12:13:00
Quote Anchor link
maar hoe heb je het nou opgelost zoals ik zei of niet
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 12:17:00
Quote Anchor link
ik ben ff eten
 
Aoi

Aoi

06/06/2007 12:19:00
Quote Anchor link
ik heb het nog niet opgelost.
ik heb gewoon paar puntjes achter de variabelen gezet. vind het zelf niet erg mooi gescript zo dus.
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

06/06/2007 12:20:00
Quote Anchor link
maar je werkt wel met een db
??
 
Aoi

Aoi

06/06/2007 12:29:00
Quote Anchor link
ja uit de database haal ik een lap tekst.
die zet ik daar neer maar omdat het een lijst is kort ik de zin af
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/06/2007 12:48:00
Quote Anchor link
In zou het direct goed uit je database halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT
    titel,
    CONCAT(SUBSTRING(omschrijving, 1, 10), '...') AS korte_omschrijving
FROM
    spellen

Op deze manier worden de eerste 10 tekens van de omschrijving met daarachter ... uit de database opgehaald.
 
Aoi

Aoi

06/06/2007 12:55:00
Quote Anchor link
@Blanche

T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING deze error krijg ik op de lijn dat ik het heb gezet het ziet er nu zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
      $description
= concat(substr($row['gamedescription'], 0, 50)"...");
?>
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/06/2007 12:56:00
Quote Anchor link
Eh, dit is ook wel een SQL query en geen PHP!

Kortom, je gaat dus niet meer met PHP de tekst aanpassen, maar dit doe je direct bij het ophalen uit de database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.