PHP-hulp praat topic

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 34 35 36 37 38 ... 51 52 53 volgende »

Chris -

Chris -

01/03/2011 09:29:46
Anchor link
Niels Kieviet op 25/02/2011 19:20:37:
PHP Jasper op 25/02/2011 14:16:29:
Uhm, ik kijk niet veel tv ;) vooral films..

edit: even een artikeltje schrijven voor Nederlands.. :)

Eddie Wallie @ de slimste mens van de wereld FTW

@Chris.

Lol, dat is toch een gemene.. Eerst dacht ik, ik laat andere mensen antwoorden.. Maar laat ik zelf mijn mening neergooien.

Naar mijn weten komt er __blaat uit.

Klopt. {var} zet var om in de waarde van var. Als je niet goed oplet, lees je het verkeerd en geef je een verkeerd antwoord ;-)

Jouw beurt dus!
Gewijzigd op 01/03/2011 09:31:16 door Chris -

PHP hulp

PHP hulp

18/05/2025 18:11:33

Niels K

Niels K

01/03/2011 14:30:21
Anchor link
Haha precies :-)

Goed, dan hierso: Wat komt hier uit: (hele simpele, maar er kwam even niets anders in mij op)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$string
= 'abcdef';
if( strpos($string, 'a') ) {
    echo 'letter a gevonden';
}
else {
    echo 'letter niet gevonden';
}

Chris -

Chris -

01/03/2011 15:50:33
Anchor link
Simpele inderdaad. Verstuur per PM het antwoord ;-)

01/03/2011 16:01:52
Anchor link
Niels Kieviet op 01/03/2011 14:30:21:
Haha precies :-)

Goed, dan hierso: Wat komt hier uit: (hele simpele, maar er kwam even niets anders in mij op)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$string
= 'abcdef';
if( strpos($string, 'a') ) {
    echo 'letter a gevonden';
}
else {
    echo 'letter niet gevonden';
}

?>

Wel een mooi voorbeeld
Gewijzigd op 01/03/2011 16:43:46 door

Niels K

Niels K

01/03/2011 16:42:06
Anchor link
Tnx =)

Karl, nu ben jij aan de beurt vind je niet?

01/03/2011 16:44:01
Anchor link
Niels Kieviet op 01/03/2011 16:42:06:
Tnx =)

Karl, nu ben jij aan de beurt vind je niet?

Jah, zal wel iets opzoeken.

Niels K

Niels K

01/03/2011 16:45:09
Anchor link
We wachten af :=)

Chris -

Chris -

01/03/2011 16:47:59
Anchor link
Ik ben ook erg benieuwd. Karl kennende zal het een instinker zijn ;-)

Niels K

Niels K

01/03/2011 16:50:58
Anchor link
Een sarcastische .. =)

Bram Boos

Bram Boos

01/03/2011 17:05:08
Anchor link
Pff. ik hoor nu al een half uur: al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek. Een ogenblik geduld aub. Ben ik blij dat ik hands-free kan bellen.

01/03/2011 17:35:54
Anchor link
Oké, hier is er één. Niet zo heel ingewikkeld, maar van dat je goed moet kijken wat er gebeurd.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
for($i=-2,$x=-2;$i<0;++$i)
{

for($j=$i*$x;$j<=10-$x&&(0x1F^0xFF);$j++)
    {

echo 'binnen de loop' . PHP_EOL;
    }
}

?>

De vraag: Hoe vaak wordt 'binnen de loop' getoond?
Antwoorden kunnen naar mij via PM (of andere manier) worden gestuurd. Dan maak ik t.z.t. bekend wie het als eerste goed had en wie hoeveel pogingen nodig had.
Natuurlijk geldt deze regel nog steeds: Het moet met de hand (dus zonder de code uit te voeren) worden bedacht.

Niels Kieviet op 01/03/2011 17:40:00:
+ Graag uitleggen wat '&&(0x1F^0xFF);' in de tweede for loop doet / voor zin heeft.

Owja, tabellen werken niet
Niels - 1 poging @ 17:40 1-3-11
Bram - 1 mislukte poging
Chris Horeweg - 1 poging @ 20:39 1-3-11
Gewijzigd op 01/03/2011 20:41:45 door

Niels K

Niels K

01/03/2011 17:40:00
Anchor link
Ik had hem in 1 keer goed :=)

EDIT

+ Graag uitleggen wat '&&(0x1F^0xFF);' in de tweede for loop doet / voor zin heeft.
Gewijzigd op 01/03/2011 17:43:47 door Niels K

Bram Boos

Bram Boos

01/03/2011 17:44:19
Anchor link
:o
Deze is niet groot maar wel pittig. Ik ga gewoon een gokje wagen.

Trouwens, heeft iemand toevallig 10 euro Paypal tegoed over? Ik betaal wel wat extra via de bank.

Niels K

Niels K

01/03/2011 17:46:20
Anchor link
Geen paypal account hiersow.

01/03/2011 18:34:04
Anchor link
Bram Boos op 01/03/2011 17:44:19:
Trouwens, heeft iemand toevallig 10 euro Paypal tegoed over? Ik betaal wel wat extra via de bank.

Misschien...

Jordi Kroon

Jordi Kroon

01/03/2011 19:42:43
Anchor link
Ik weet niet hoe het komt maar ik heb iets met dit liedjexDxD
Achja ik ben altijd al wat van disney geweest

-liedje-

Jasper DS

Jasper DS

01/03/2011 19:49:17
Anchor link
leuk liedje (voor de disney fans) :)

Jordi Kroon

Jordi Kroon

01/03/2011 19:50:15
Anchor link
haha :P af en toe is het wel mij zie je niet met disney shirtjes enz lopen
Meer de liedjes zijn leuk
Gewijzigd op 01/03/2011 19:50:45 door Jordi Kroon

01/03/2011 20:05:43
Anchor link
Jullie proberen niet?

Jordi Kroon

Jordi Kroon

01/03/2011 20:11:34
Anchor link
Ik weet niet waar 0x1F^0xFF voor staat ^ denk ik voor macht (klopt dit?) en die andere lijken wel hex

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 34 35 36 37 38 ... 51 52 53 volgende »

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.