PHP-hulp praat topic

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 35 36 37 38 39 ... 51 52 53 volgende »

01/03/2011 20:18:28
Anchor link
Jordi kroon op 01/03/2011 20:11:34:
Ik weet niet waar 0x1F^0xFF voor staat ^ denk ik voor macht (klopt dit?) en die andere lijken wel hex

Oké, ik wil niet te veel verklappen. Maar dat klopt niet. Graag reageren via pm ;-)

PHP hulp

PHP hulp

13/06/2024 22:54:50

Jordi Kroon

Jordi Kroon

01/03/2011 20:20:20
Anchor link
ik sla dit rondje wel over :)

Chris -

Chris -

01/03/2011 20:29:51
Anchor link
Karl Karl op 01/03/2011 17:35:54:
..
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
for($i=-2,$x=-2;$i<0;++$i)
{

for($j=$i*$x;$j<=10-$x&&(0x1F^0xFF);$j++)
    {

echo 'binnen de loop' . PHP_EOL;
    }
}

?>

De vraag: Hoe vaak wordt 'binnen de loop' getoond?
..

Dat is een hele nette Karl ;-)

Stuur je zo mijn inzending via de PM..
Gewijzigd op 01/03/2011 20:30:14 door Chris -

01/03/2011 20:43:13
Anchor link
Chris Horeweg op 01/03/2011 20:29:51:
(...)
Stuur je zo mijn inzending via de PM..

Was goed.

Niels K

Niels K

01/03/2011 20:45:46
Anchor link
wie is de volgende?

Bram Boos

Bram Boos

01/03/2011 22:18:17
Anchor link
Niemand durft!

/me hoort Karls schurkenlach *MWHUAHAHAH*

=D

01/03/2011 22:34:38
Anchor link
Bram Boos op 01/03/2011 22:18:17:
Niemand durft!

/me hoort Karls schurkenlach *MWHUAHAHAH*

=D

Nog niet MWAHAHA

De oplossing:
Aangezien mijn opgave zo moeilijk wordt bevonden leg ik wel uit hoe die werkt. Je hebt twee loops, één van de twee loops is genest in de andere.
De buitenste loop begint op -2 en moet <0 blijven. Dat betekend dus dat de buitenste loop alleen draait voor -2 en -1.
De binneste loop is afhankelijk van de buitenste loop. De binneste loop begint op $i*$x. $x is in de buitenste loop gedefineerd als -2 (dit kan je ook mooi gebruiken voor als je teest count wilt hebben o.i.d.). Dat betekend dus dat bij $i = -2, $j = 4. De loop draait zolang $j<=10-$x&&(0x1F^0xFF) true is. Dat betekend dus dat $j kleiner of gelijk aan 10-$x moet zijn. $x staat vast op -2, dubbele min is plus, dus de loop moet tot en met 12 draaien. Het gedeelte van de and (&&(0x1F^0xFF)) is onzin. 0x1F is de hexadecimale notatie voor 31, 0xFF is de hexadecimale notatie voor 255. ^ is xOR, dat betekend dus alleen de bits die in één van de twee argumenten aan mag staan om een true voor die bit te krijgen. Effectief betekend dat, dat dit een soort van min is. Aangezien 0xFF groter is dan 0x1F komt er sowieso een positief getal uit, wat in php als true wordt gerekend.
Goed, $i was dus -2 en -2.
Bij $i = -2 is $j = 4 en loopt tot en met 12. Dat is dus 9 stappen (vier en twaalf tellen mee, het verschil tussen die twee is acht, plus één is negen).
Bij $i = -1 is $j = 2 en loopt tot en met 12. Dat is dus 11 stappen (twee en twaalf tellen mee, het verschil tussen die twee is tien, plus één is elf).
Dus er wordt 9+11=20 keer de zin 'binnen de loop' op het scherm geschreven.
Gewijzigd op 02/03/2011 10:02:58 door

Jordi Kroon

Jordi Kroon

02/03/2011 16:37:52
Anchor link
ik kwam totaan 12 verder was ik niet gekomen =D

Chris -

Chris -

02/03/2011 16:44:43
Anchor link
Karl, zoals ik al in de PM zei. Een hele nette opdracht :-) Kun je niet nog zo'n opdracht neerzetten? ;-)

02/03/2011 16:57:32
Anchor link
Chris Horeweg op 02/03/2011 16:44:43:
Karl, zoals ik al in de PM zei. Een hele nette opdracht :-) Kun je niet nog zo'n opdracht neerzetten? ;-)

Ik zal eens zien wat ik kan doen :-P

Bram Boos

Bram Boos

02/03/2011 17:01:24
Anchor link
/me hoort Karls hersens kraken, en zijn schurkenlach luider worden...

Jordi Kroon

Jordi Kroon

02/03/2011 18:08:31
Anchor link
/me denkt het ook te horen

02/03/2011 19:01:42
Anchor link
Bram Boos op 02/03/2011 17:01:24:
/me hoort Karls hersens kraken, en zijn schurkenlach luider worden...

Ach, de tijd die ik erover doe om iets te posten zegt niks over de moeilijkheidsgraad.

Niels K

Niels K

03/03/2011 09:01:44
Anchor link
Zwaar moeilijk was hij niet.. Gewoon ééntje waarbij je logisch moet nadenken en even een gedeelte in je geheugen houd of wat op papier schrijft om tot de oplossing te komen.. :)

Maar ben benieuwd naar de volgende

03/03/2011 20:08:44
Anchor link
Niels Kieviet op 03/03/2011 09:01:44:
Zwaar moeilijk was hij niet.. Gewoon ééntje waarbij je logisch moet nadenken en even een gedeelte in je geheugen houd of wat op papier schrijft om tot de oplossing te komen.. :)

Maar ben benieuwd naar de volgende

Precies.
Heb nog niet echt gedacht aan een volgende...

Jordi Kroon

Jordi Kroon

03/03/2011 22:47:02
Anchor link
Zozo weer een lange avond gehad.

Ik was een keer weze fitnesse met ieman(patrick) hij werd zomaar op zijn neus geslagen door een vreemde zonder een echte reden , neus gebroken. 112 gebeld en aangifte gedaan . De dader is getraceert en ze gaan hem vandaag of morgen aanhouden 2 uur verhoor gehad met de politie . ik word binnekort opgeroepen om naar het bureau te gaan voor getuigen verklaring . Zo dat was mijn avond
En wat hebben jullie vandasg gedaan? XD
Gewijzigd op 03/03/2011 23:15:32 door Jordi Kroon

Bram Boos

Bram Boos

03/03/2011 23:13:50
Anchor link
Uuh ik heb alleen maar zitten stressen om school.

[offtopic-in-een-offtopic-topic]
Ik ben dit weekend even afwezig... Tot maandag!
[/offtopic-in-een-offtopic-topic]

Wouter J

Wouter J

03/03/2011 23:16:34
Anchor link
Bram Boos op 03/03/2011 23:13:50:
[offtopic-in-een-offtopic-topic]

:D

@karl, kun jij misschien nu wel uitleggen wat ^ betekend? Want die uitleg op php.net begrijp ik niet echt...

Jordi Kroon

Jordi Kroon

03/03/2011 23:27:59
Anchor link
Zie zijn oplossing zichtbaar bij selectere
Gewijzigd op 03/03/2011 23:28:43 door Jordi Kroon

- SanThe -

- SanThe -

03/03/2011 23:45:23

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 35 36 37 38 39 ... 51 52 53 volgende »

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.