beveiliging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »

Jaap V

Jaap V

11/12/2009 14:33:00
Quote Anchor link
Ik heb nu een site voor mijn stagebedrijf helemaal klaar,

hier staan in de database veel klnt gegevens,
deze moet dus goed beveiligd worden...
waar kan i kdaarmee beginnen?

ik heb al gewoon een login systeem... en een safe.php script
die kijkt of en cookie is aangemaakt en anders wordt je terug gestuurd naar login pagina
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 22:36:16
 
Milo

Milo

11/12/2009 14:39:00
Quote Anchor link
als je het script geeft, dan kunnen we ook je script na kijken, zo komen we natuurlijk niet echt verder...
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 14:45:00
Quote Anchor link
dat klopt,
dit is mijn safe.php:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?

if(isset($_SESSION['user_id'])) {
 // Inloggen correct, updaten laatst actief in db
 $sql = "UPDATE gebruikers SET lastactive=NOW() WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
 mysql_query($sql);
}
else{
 if(isset($_COOKIE['user_id'])) {
  $sql = "SELECT wachtwoord,status FROM gebruikers WHERE id='".$_COOKIE['user_id']."'";
  $query = mysql_query($sql);
  $rij = mysql_fetch_object($query);
  $dbpass = htmlspecialchars($rij->wachtwoord);
  $dbstatus = htmlspecialchars($rij->status);
  if($dbpass == $_COOKIE['user_password']) {
   $_SESSION['user_id'] = $_COOKIE['user_id'];
   $_SESSION['user_status'] = $dbstatus;
  }
else{
   setcookie("user_id", "", time() - 3600);
   setcookie("user_password", "", time() - 3600);
   echo "Cookies incorrect. Cookies verwijderd.";
   header("Location: inloggen.php");
  }
 }
else{
  header("Location: inloggen.php");
 }
}

?>
 
Milo

Milo

11/12/2009 14:53:00
Quote Anchor link
Gadver...
Je hebt totaal geen witregel en de tabs zijn ook niet echt heel duidelijk 2 spaties?

en mysql_real_escape_string() is misschien ook wel een goede ;)

Gr,
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/12/2009 14:54:00
Quote Anchor link
NOOIT passworden opslaan in een cookie. Deze zijn eenvoudig te onderscheppen, en je speelt met vuur bovendien.

Verder raad ik aan om mysql_fetch_assoc (array's) te gebruiken i.p.v. het trage mysql_fetch_object.

Ook raad aan ik aan om zeker geen statussen in een sessie of een cookie te plaatsen, maar deze uit de database op te halen.

Verder zie ik geen foutafhandeling. Want wat als display_errors uit staat en je query mislukt door een typfout ofzo?
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:03:00
Quote Anchor link
kan ik gewoon die mysql_fetch_object veranderen door mysql_fetch_assoc,
en het blijft werken?

en hoe kan ik mijn website wel goed beveiligen dan?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/12/2009 15:04:00
Quote Anchor link
Niet veilig:
-> Je zet zomaar het wachtwoord (of die nu gehashed is of niet) in een cookie.
Dit moet je nooit doen, niets waar ook maar in de verte het username of password uit te halen is in je cookie opslaan. Genereer bijvoorbeeld aan de hand van microtime() en informatie over de computer van de bezoeker/ het ip een hash (sha1 bijvoorbeeld) en sla die op in je cookie. Dit is een unieke code die je kan gebruiken om usergegevens op te vragen.
Het is dan voor iemand niet zomaar mogelijk de gebruikersnaam/ wachtwoord te bepalen door te decoderen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/12/2009 15:06:00
Quote Anchor link
Incarnez schreef op 11.12.2009 15:03:
kan ik gewoon die mysql_fetch_object veranderen door mysql_fetch_assoc,
en het blijft werken?


Ja, moet je wel met array's werken.
$show->bericht wordt dan $show['bericht']
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:08:00
Quote Anchor link
ik had deze beveiliging geloof ik gewoon van phphulp.nl

maar dat lost het natuurlijk niet op,
ik wilhet graag ged beveiligen..

maar ik moet dus uit het inloggen.php uithalen dat hij wachtwoord opslaat in cookie...

username mag dus wel?
en wat moet ik er nog meer in opslaan dan?
en wat is er nog meer belangrijk?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/12/2009 15:26:00
Quote Anchor link
liever een userid met een willekeurig aangemaakt hash, welke je vergelijkt met wat er in een database staat.

Zie ook eens de werking van mijn script anders: http://multisess.clayweb.nl
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:30:00
Quote Anchor link
ik heb het bij 1 pagina angepast,
maar krijg nu deze error?

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in Z:\UsbWebserver goedteeee\UsbWebserver\Root\website\categorie\add_cat1.php on line 20


dit was na de mysql_fetch_object verandering...

en hoe maak/controleer ik een hash?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jaap V
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

11/12/2009 15:32:00
Quote Anchor link
Kijk, ik snap dat je voor een bedrijf een site maakt, en belangrijke gegevens moet beveiligen, maar je kan niet scripten? Of, wel scripten maar, dit niet. Is het dan niet beter om gewoon eerst ergens een tutorial te lezen ofzo?
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:36:00
Quote Anchor link
Hee wesley,

ik maak een website voor een bedrijf war ik stage loop,
dit is dus mijn stage opdracht
website is ondertussen klaar...
en resultaat is wel aardig...

maar omdat ik nog weinig ervaring mee heb,
en hier om HULP vraag,
omdat ik niet weet waar te beginne...
valt het tutorial lezen ook nietmee
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

11/12/2009 15:40:00
Quote Anchor link
I know. Ik vind het ook goed van je hoor. Je leert het beste door te doen. Maar dit zei ik omdat, "zoals jij het omschreef" het om een belangrijke website gaat. daarom.
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:44:00
Quote Anchor link
het gaat ook om een belangrijke website,
het is een website die hier enkel en alleen gebruikt wordt en toegankelijk moet zijn voor het personeel hier (5 man)...
hierin staan logboeken met dingen die ze gedaan hebben,
en alle klant gegevens...

nogal logisch dat dit goed beveiligd moet worden...
maar omdat ik daar nog geen kaas van gegeten heb,
vraag ik hier juist om uitleg...

ik merk dat een wachtwoord in cookie opslaan niet zon goede zet is geweest...
kan ik dit gemakelijk veranderen in een willekeurige hash?
en dien ik deze weer op te slaan in database?

hoe gaat dit allemaal?

greets
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

11/12/2009 15:48:00
Quote Anchor link
passwords staan in de database. als je een cookie systeem wilt bouwen, zonder cookies, gebruik je database. Doe exact hetzelfde. Sla een ip adres op, een vervaldatum, wachtwoord en username. En check bij het bezoeken van de website of dat ip adres een "DB cookie" heeft, en of de username en pass kloppen.
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 15:54:00
Quote Anchor link
makelijker gezecht dan gedaan :P

dit hoor ik op te slaan bij het inloggen?
en dan met de check kijken ofdat het nog allemaal klopt?

hoe kan ik dit controleren?

met if vervaldatum < date(now)
sesion DIE ofzo?

ik snap het niet echt?
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

11/12/2009 15:59:00
Quote Anchor link
lol...

oke, je hebt een gebruiker, die logt in, ik neem aan dat je dan ergens in de database kijkt, of de username en password kloppen? *beveilig ook dit goed!*
nou, als de gebruiker dan heeft aangevinkt *onthoud mij*

insert into phpcookies (ipaddress, user, password, expire) values (logisch toch?)

dan de volgende keer, dat de gebruiker op de index.php komt, word deze rechtstreeks ingelogd. Dat doe je door te checken of ip adress in de db staat

select * from phpcookies where ipaddress = $bezoekerIp

als dit meer als 0 records oplevert,

if(mysql_num_rows(mysql_query("select * from phpcookies where ipaddress = $bezoekerIp") > 0)

Bestaat er een phpcookie. dan ga je met die gegevens checken, *net als bij het inloggen* of de username en password kloppen.
 
Bart niethenk

bart niethenk

11/12/2009 15:59:00
Quote Anchor link
sla je ook het ip op in de DB ?
ook wel handig om daar een check voor te maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($ip != $ipUitDb) {
die('na ah');
}
else {
echo 'aah daar heb je'. $gebruiker;
}

?>



edit wesley is me .00001 seconde voor -.-
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bart niethenk
 
Jaap V

Jaap V

11/12/2009 16:03:00
Quote Anchor link
ik snap er echt niets van :P

ik ga maandag verder ermee,
dan ga ik wel even tutorials zoeken op het internet...

jullie leggen het goed uit,
maar ik begin wel bij het begin :)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

11/12/2009 16:06:00
Quote Anchor link
Zoek eens wat tutorials over Sessies, database (en misschien nog een basis php tutorial) op. Ik denk dat het doorwerken daarvan je misschien een dag kost maar je veel tijd scheelt.
 

Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.