Communicatie websites onderling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robert-Jan

Robert-Jan

16/07/2007 20:18:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik wil meerdere databases(+/- 20) maken met één (hoofd) database. Hoe kan ik de databases onderling laten communiceren?

Het gaat betreft +/- 20 Mysql databases. Ik heb de beschikking over crontab jobs.

Alsvast bedankt

Robert-Jan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 03:34:48
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

16/07/2007 20:21:00
Quote Anchor link
Robert-Jan schreef op 16.07.2007 20:18:
Beste mensen,

Ik wil meerdere databases(+/- 20) maken met één (hoofd) database. Hoe kan ik de databases onderling laten communiceren?

Alsvast bedankt

Robert-Jan


Ja dit is heel goed mogelijk zelf dit gebeurt zelfs heel vaak binnen bedrijfen om zo de beveiliging beter te regelen en eventuele fouten beter te isoleren....

Maar welke database type wil je hiervoor gaan gebruiken ?
 
Frank -

Frank -

16/07/2007 20:24:00
Quote Anchor link
Is het niet handiger om gewoon meerdere SCHEMAs aan te maken? Althans, dit zou in PostgreSQL een eenvoudige (vrijwel standaard) oplossing zijn. Je maakt dan een soort van database in een database aan.

Zie de handeiding voor meer informatie.

Let op: Het is wel een beetje misbruik maken van de SCHEMAs, ze zijn meer bedoelt om netjes objecten te beheren in de database. PostgreSQL is dan ook object georienteerd.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

16/07/2007 20:28:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 16.07.2007 20:24:
Is het niet handiger om gewoon meerdere SCHEMAs aan te maken? Althans, dit zou in PostgreSQL een eenvoudige (vrijwel standaard) oplossing zijn. Je maakt dan een soort van database in een database aan.

Zie de handeiding voor meer informatie.

Let op: Het is wel een beetje misbruik maken van de SCHEMAs, ze zijn meer bedoelt om netjes objecten te beheren in de database. PostgreSQL is dan ook object georienteerd.


@pgFrank:

Misbruik maken van SCHEMAs is vragen om lekken en zwakheden in je beveiliging dat lijkt mij een feit...

het hangt ervanaf welke soort database je gebruikt want met somige databases is het makkelijker om dit te realiseren dan met anderen want niet iedere database heeft dezelfde functionaliteiten als de ander...
 
Frank -

Frank -

16/07/2007 20:36:00
Quote Anchor link
@Marco: In pgSQL zijn de rechten uitstekend per gebruiker of gebruikersgroep te regelen. Dat mag het probleem niet zijn. Het zou mij zelfs niet verbazen dat je op deze manier de beveiliging béter kunt regelen, je hoeft het niet voor iedere database apart op te zetten en bij te houden, het staat allemaal op 1 locatie in 1 database. Wel zo overzichtelijk en fouten zijn snel en eenvoudig te verhelpen.

Ook in Oracle en DB2 kun je met SCHEMA's uit de voeten, geen enkel probleem. MySQL ondersteunt het echter niet, dan zul je (bij mijn weten) vanuit jouw applicatie een verbinding met een andere database moeten opstarten en zo via de applicatie de databases met elkaar laten kletsen.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

16/07/2007 20:40:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 16.07.2007 20:36:
@Marco: In pgSQL zijn de rechten uitstekend per gebruiker of gebruikersgroep te regelen. Dat mag het probleem niet zijn. Het zou mij zelfs niet verbazen dat je op deze manier de beveiliging béter kunt regelen, je hoeft het niet voor iedere database apart op te zetten en bij te houden, het staat allemaal op 1 locatie in 1 database. Wel zo overzichtelijk en fouten zijn snel en eenvoudig te verhelpen.

Ook in Oracle en DB2 kun je met SCHEMA's uit de voeten, geen enkel probleem. MySQL ondersteunt het echter niet, dan zul je (bij mijn weten) vanuit jouw applicatie een verbinding met een andere database moeten opstarten en zo via de applicatie de databases met elkaar laten kletsen.


Over databases gesproken trouwens Oracle verliest heel snel grond nu en zkkr met de komst van SQL Server 2008 van Microsoft....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco PHPJunky
 
Frank -

Frank -

16/07/2007 20:46:00
Quote Anchor link
@Marco: Open zelf even een topic wanneer je een discussie wilt voeren over jouw eigen onderwerp. Wel zo netjes.
 
Robert-Jan

Robert-Jan

16/07/2007 21:30:00
Quote Anchor link
Marco schreef op 16.07.2007 20:21:
Robert-Jan schreef op 16.07.2007 20:18:
Beste mensen,

Ik wil meerdere databases(+/- 20) maken met één (hoofd) database. Hoe kan ik de databases onderling laten communiceren?

Alsvast bedankt

Robert-Jan


Ja dit is heel goed mogelijk zelf dit gebeurt zelfs heel vaak binnen bedrijfen om zo de beveiliging beter te regelen en eventuele fouten beter te isoleren....

Maar welke database type wil je hiervoor gaan gebruiken ?


Ik wil MYSQL gaan gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan
 
Robert-Jan

Robert-Jan

16/07/2007 23:51:00
Quote Anchor link
Ik sprak net iemand die zei dat het te doen is met crontab jobs en xlm te genereren. Echter iedereen kan dan de xml uitlezen en ik heb geen zin om persoonsgegevens op straat te gooien.

Heeft iemand nog een ander idee ?
 
Frank -

Frank -

17/07/2007 01:14:00
Quote Anchor link
cronjobs en xml? Dat lijkt mij meer op het (met regelmaat) overpompen van gegevens uit database nummer 1 naar nummer 2 en heeft niets te maken met onderlinge communicatie. Althans niet in de zin van directe communicatie. Hierdoor loop je ook het risico van corrupte databases of data, houd dat even goed in de gaten.
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 01:33:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 17.07.2007 01:14:
cronjobs en xml? Dat lijkt mij meer op het (met regelmaat) overpompen van gegevens uit database nummer 1 naar nummer 2 en heeft niets te maken met onderlinge communicatie. Althans niet in de zin van directe communicatie. Hierdoor loop je ook het risico van corrupte databases of data, houd dat even goed in de gaten.


Een hele goede tip. Maar hoe zou ik de databases anders direct met elkaar kunnen laten communiceren ?
 
Kalle P

Kalle P

17/07/2007 03:55:00
Quote Anchor link
een phpscript.





gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap ik ben moe.

@frank
ik vernam uit betrouwbare bron dat je nederland weereens zou aandoen...
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 10:55:00
Quote Anchor link
Kalle schreef op 17.07.2007 03:55:
een phpscript.





gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap ik ben moe.

@frank
ik vernam uit betrouwbare bron dat je nederland weereens zou aandoen...


Lekker kort door de bocht, hier heb ik ook niks aan....
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/07/2007 10:58:00
Quote Anchor link
Lees over MySQL Cluster:

http://www.mysql.com/products/database/cluster/

Maar ik vraag me heel erg af welk doel je precies wilt bereiken...misschien zijn er wel andere oplossingen?
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 11:26:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 10:58:
Lees over MySQL Cluster:

http://www.mysql.com/products/database/cluster/

Maar ik vraag me heel erg af welk doel je precies wilt bereiken...misschien zijn er wel andere oplossingen?


Als ik 2 websites heb met gegevens, met 2 verschillende databases. Dan wil ik er voor zorgen dat gegevens van database 1 naar database 2 gaan en andersom.
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/07/2007 11:44:00
Quote Anchor link
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 12:05:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 11:44:
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 12:05:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 11:44:
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 12:06:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 11:44:
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...


Ik heb één database met 10 onderdelen, en 1 website met b.v. maar 1 onderdeel.
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/07/2007 12:27:00
Quote Anchor link
Hmm, misschien moet je e.e.a. maar even onderbouwen met een voorbeeld, maar ik begrijp het niet precies :)

Volgens mij ben je toch klaar als je 1 centrale databaseserver inricht? Meerdere websites verbinden met die server, selecteren hun database/systeem en doen hun ding?
 
Robert-Jan

Robert-Jan

17/07/2007 12:31:00
Quote Anchor link
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 12:27:
Hmm, misschien moet je e.e.a. maar even onderbouwen met een voorbeeld, maar ik begrijp het niet precies :)

Volgens mij ben je toch klaar als je 1 centrale databaseserver inricht? Meerdere websites verbinden met die server, selecteren hun database/systeem en doen hun ding?


Stel ik heb 1 hoofdwebsite en 10 subwebsites. Stel dat ik 10 onderwerpen heb, krijgt elke subwebsite 1 onderdeel en de hoofdwebsite alle 10 de onderwerpen. Stel dat er op de hoofdwebsite iets veranderd, dan moet dit ook op de subwebsite veranderen en andersom.

Ik wil namelijk echt apparte websites met hun apparte website die onderling data uitwisselen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.