Ledensysteem help!
ik will geen sql gebruiken!!!
hoevaak heb ik het wel niet gezegt
moderator sluit dit topic maar al die mensen zanikken toch over SQL leren :S
hoevaak heb ik het wel niet gezegt
moderator sluit dit topic maar al die mensen zanikken toch over SQL leren :S
trouwes... Coekies of zoiets werken zonder sql...
Offtopic:
@menno: :) ik hoop niet ALLES want dan is men paswoord niet meer veilig ;)
@menno: :) ik hoop niet ALLES want dan is men paswoord niet meer veilig ;)
cookies werken idd met javascript
'jasper:
Maar dat is dan ook maar een onderdeel van je loginsysteem. Als zou ik je aanraden om met sessies te werken.trouwes... Coekies of zoiets werken zonder sql...
Waar je een database of txt bestanden voor gebruikt is om de gegevens van je gebruikers in op te slaan. Dus in ieder geval een gebruikersnaam en wachtwoord. Tijdens het inloggen controleer je dan of de ingevulde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord ook in jouw opgeslagen gegevens voorkomt. Als dat zo is, gebruik je sessie of cookies om het inloggen van een gebruiker te voltrekken.
edit:
Quote:
cookies werken idd met javascript
Cookies werken net zo goed met php als met javascript. Voordeel van php is dat alle verwerking serverside gebeurt en dat je dus niet in de problemen komt als een gebruiker javascript uit heeft geschakeld.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
vind ik vaak ook alles wat simpel is is onveilig
welke mensen op een klein basischooltje houd zich bezig met zulke hackdinger :S
antwoord NIEMAND!
welke mensen op een klein basischooltje houd zich bezig met zulke hackdinger :S
antwoord NIEMAND!
'Blanche:
Waar je een database of txt bestanden voor gebruikt is om de gegevens van je gebruikers in op te slaan. Dus in ieder geval een gebruikersnaam en wachtwoord. Tijdens het inloggen controleer je dan of de ingevulde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord ook in jouw opgeslagen gegevens voorkomt. Als dat zo is, gebruik je sessie of cookies om het inloggen van een gebruiker te voltrekken.
'jasper:
Maar dat is dan ook maar een onderdeel van je loginsysteem. Als zou ik je aanraden om met sessies te werken.trouwes... Coekies of zoiets werken zonder sql...
kijk zoiets zocht ik nouw
maar sessies werken toch ook met SQL?
en is een .sql bestand ook met phpmyadmin?
Sessies en cookies hebben vrij weinig te maken met een database of data in txt bestandjes, dat zijn twee aparte dingen. En natuurlijk zijn deze twee aparte dingen wel prima met elkaar te combineren...
In een .sql bestandje hebt je vaak een aantal queries staan die in een SQL database uitgevoerd kunnen worden. Echter dit gebruik je bijna nooit in een webpage. Hooguit om voor de eerste keer een website op te zetten of te restoren van een backup.
edit:
edit2:
Jasper, gebruik de edit knop als je nog iets wilt toevoegen. Typ niet voor elke zin een nieuw bericht. Dat valt onder bumpen en bij herhalen wordt je topic daardoor gesloten...
In een .sql bestandje hebt je vaak een aantal queries staan die in een SQL database uitgevoerd kunnen worden. Echter dit gebruik je bijna nooit in een webpage. Hooguit om voor de eerste keer een website op te zetten of te restoren van een backup.
edit:
Quote:
Maar wie zegt dat alleen mensen van jouw kleine basisschool jouw site bezoeken! Het is toegankelijk voor iedereen!welke mensen op een klein basischooltje houd zich bezig met zulke hackdinger :S
edit2:
Jasper, gebruik de edit knop als je nog iets wilt toevoegen. Typ niet voor elke zin een nieuw bericht. Dat valt onder bumpen en bij herhalen wordt je topic daardoor gesloten...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
hmmm die koocies en die Sessies klinken best goed...
waar kan ik ze leren?
waar kan ik ze leren?
:O bedankt :)
ff vertalen met Altavista babblefish :P
ff vertalen met Altavista babblefish :P
Geen hackers op een basisschool hè, kom je achter...
een basisschool met 75 kinderen zowat :S
kun je koekies kombineren met sessies?
en opslaan in een .dat bestand?
ff tusse haakjes...
ik ben ff bezig met een snel nieuwsbriefsysteem :$
voor admin panel is dit een goede logincode?
ik ben ff bezig met een snel nieuwsbriefsysteem :$
voor admin panel is dit een goede logincode?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?PHP
$user = "Naam";
$pass = "wachtwoord";
$pass = "wachtwoord";
$error = "verkeerd wachtwoord of gebruiker";
$name = basename ($PHP_SELF);
if ( (!isset($PHP_AUTH_USER)) || ! (($PHP_AUTH_USER == $user) && ( $PHP_AUTH_PW == "$pass" )) ) {
header("WWW-Authenticate: Basic entrer=\"Form2txt admin\"");
header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
echo "$error";
exit;
}
?>
$user = "Naam";
$pass = "wachtwoord";
$pass = "wachtwoord";
$error = "verkeerd wachtwoord of gebruiker";
$name = basename ($PHP_SELF);
if ( (!isset($PHP_AUTH_USER)) || ! (($PHP_AUTH_USER == $user) && ( $PHP_AUTH_PW == "$pass" )) ) {
header("WWW-Authenticate: Basic entrer=\"Form2txt admin\"");
header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
echo "$error";
exit;
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jasper Zegikniet
wij helpen je met je systeem en bieden je iets beters aan dan wat je wilt? Waarom ga je dat niet leren. Je bent toch wel een erg slechte programmeur om niet open te staan voor betere dingen.
weet ik maar ik doe meestal meer dingen dan 1 :$
ik weet het een slechte instelling maar dan loop ik te klooien met welke ik moet beginnen en welke erna :P
dus daarom heb ik wat minder tijd :P
klinkt onnozel ik weet het...
ik weet het een slechte instelling maar dan loop ik te klooien met welke ik moet beginnen en welke erna :P
dus daarom heb ik wat minder tijd :P
klinkt onnozel ik weet het...