Mod af?
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »
Zullen oude topics nog op een of andere manier bereikbaar blijven? Sommige topics zijn best aardig reference materiaal, misschien moeten we er een paar opslaan voor later, read-only.
Ja daar dacht ik ook aan. De script/tutoriallib blijft toch wel bestaan? Anders moet heel google ook weer geupdated worden. Haal iig een bezem er door heen;)
Dat bezemmen is makkelijker gezegd dan gedaan. Een tijd geleden zijn er een aantal mods nog mee bezig geweest de scripts door te nemen, te testen op fouten en eventueel een beetje te verbeteren, maar dat kost enorm veel tijd.
Misschien kunnen we dat vóór 6 januari nog een beetje crowdsourcen. Bookmarklet aanklikken als je dit ene script of die ene tutorial of dat ene topic van enig waarde acht. Ik (of iemand anders als die zich geroepen voelt) houd op m'n server bij welke pagina's dit zijn en maak ze "offline" beschikbaar en als dat nodig is doorzoekbaar.
Zou daar vraag naar zijn? Zo ja, dan maak ik morgen nog een scriptje daarvoor.
Misschien kunnen we dat vóór 6 januari nog een beetje crowdsourcen. Bookmarklet aanklikken als je dit ene script of die ene tutorial of dat ene topic van enig waarde acht. Ik (of iemand anders als die zich geroepen voelt) houd op m'n server bij welke pagina's dit zijn en maak ze "offline" beschikbaar en als dat nodig is doorzoekbaar.
Zou daar vraag naar zijn? Zo ja, dan maak ik morgen nog een scriptje daarvoor.
Hmm.. pro of geen pro...
Jammer dat alle post word gereset
Kunnen we niet gewoon doen
Dat mensen zn naam + Post kunnen opgeven
En dat ze die bij het Nieuwe PHPhulp weer terug krijgen..
Ik was best wel blij met mn 70Post ofsooiets xD
Kunnen we niet gewoon doen
Dat mensen zn naam + Post kunnen opgeven
En dat ze die bij het Nieuwe PHPhulp weer terug krijgen..
Ik was best wel blij met mn 70Post ofsooiets xD
@Jelmer: Jouw posts over OO-zaken zijn bijvoorbeeld erg interessant. Als je nou eens een script maakt dat alle topics opslaat waarin jij een reactie hebt gegeven, langer dan 200 tekens? ;-)
Om alle topics te verwijderen zou beetje zonde zijn imo.
Ik zou het persoonlijk ook erg vinden als alle topics zouden verdwijnen. Valt er niet een migratie scriptje in elkaar te draaien Bas?
Er zit veel nuttigs tussen al het onnuttige...maar om nou bij 0 te beginnen... dat klinkt mij las een dood steek voor phphulp. Ik heb er voorlopig wel wat te zoeken door mensen te helpen.Maar ik denk dat er veel meer mensen zijn die wat hebben aan oudere topics. En trouwens wij ook, het is erg effectief om te verwijzen naar eerdere topics waar een bepaalde probleem stelling al eerder is behandeld/opgelost.
En techniek mag in mijn ogen nooit een drempel zijn voor dit soort problemen, die kunnen prima opgelost worden.
Er zit veel nuttigs tussen al het onnuttige...maar om nou bij 0 te beginnen... dat klinkt mij las een dood steek voor phphulp. Ik heb er voorlopig wel wat te zoeken door mensen te helpen.Maar ik denk dat er veel meer mensen zijn die wat hebben aan oudere topics. En trouwens wij ook, het is erg effectief om te verwijzen naar eerdere topics waar een bepaalde probleem stelling al eerder is behandeld/opgelost.
En techniek mag in mijn ogen nooit een drempel zijn voor dit soort problemen, die kunnen prima opgelost worden.
Alles word gereset? Damns... word even dus wat oude posts opslaan op me pctje... :oP
Alle oude posts verwijderen zou een van de domste handelingen zijn.
Ja zeker, ik gebruik veel post om wat te leren..
Ik denk dat de oude PHPHulp database niet zomaar word weggegooid.
DROP DATABASE phphulpoud;
Is zo gebeurt hoor ;) maar het zou zeer zeker wel jammer zijn. Een eventuele read only versie zou een goede oplossing zijn als het niet over te zetten is (waar ik eigenlijk wel op hoop)
Is zo gebeurt hoor ;) maar het zou zeer zeker wel jammer zijn. Een eventuele read only versie zou een goede oplossing zijn als het niet over te zetten is (waar ik eigenlijk wel op hoop)
Ben het eens met TJVB. Een read-only versie zou al top zijn! Ik heb er al zoveel van geleerd van de posts, en het heeft me al zovaak uit problemen geholpen, en met mij nog veel anderen denk ik...
Ik wil wel een botje maken die alle topics even opzoekt en netjes alle berichten opslaat, read-only. Ik kan het alleen niet zelf hosten. Wel kan ik er een duidelijkere layout van maken.
Edit: is al geregeld, ik maak een botje dat alle berichten opslaat en het wordt voor mij gehost!
Edit: is al geregeld, ik maak een botje dat alle berichten opslaat en het wordt voor mij gehost!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
'Tommy:
Ik wil wel een botje maken die alle topics even opzoekt en netjes alle berichten opslaat, read-only. Ik kan het alleen niet zelf hosten. Wel kan ik er een duidelijkere layout van maken.
Alle berichten?
Dat zijn er dan wel veel. Als je al naar de url kijkt zijn er theoretisch 69658 topics.... (Verwijderde topics en de topics van 'Meld dit script / tutorial / boek' kan je niet opslaan.
Volgens mij is het de beste oplossing als Bas gewoon er voor zorgt dat de post gemigreerd worden.
Ik heb toch niets te doen en dan hoeft Bas geen apart archief te gaan bouwen.
Veel succes, misschien kan je dan ook in een keer een nieuwe community opzetten, met de gestolen inhoud van phphulp.
Dudes, het is toch van de zotten dat een lid een bot moet gaan bouwen, omdat de beheerder niet even een migratiescriptje (in elkaar) kan draaien? We zijn allemaal PHP'ers en we weten allemaal dat dat misschien even prutsen is met relaties in de database e.d., maar dat kan niet moeilijk zijn. Kortom: houd op met zeuren en wacht even totdat Bas zelf komt zeggen dat hij dat gaat doen. Hij heeft ook wel wat anders te doen in zijn kerstvakantie dan dit soort discussies volgen. Hij heeft alleen gezegd dat de postcount weer op 0 gaat. Who gives a shit?
Just my two cents...
Just my two cents...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Gast, ik ben net 10 minuten bezig en ik heb alle topics al in m'n db zitten. Over een half uurtje heb ik alle berichten er ook bij zitten. Het is alleen dat deze bak niet veel kracht heeft anders had ik het al lang klaar! Was ik nou bezig met een simpele layout om het uit te lezen.
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »