optel formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Samet

samet

07/10/2005 10:17:00
Quote Anchor link
ik heb een formulier waarbij ik een script nodig heb die de veldjes automatisch optelt.
kan iemand mij hiermee helpen...
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 21:53:01
 
Erik Rijk

Erik Rijk

07/10/2005 10:32:00
Quote Anchor link
hoe bedoel je?
 
Samet

samet

07/10/2005 10:46:00
Quote Anchor link
het ziet er zo ongeveer uit:

naam prijs aantal kosten

artikel 1: €1,30 ---2--- €2,60
artikel 2: €1,00 ---1--- €1,00
artikel 3: €1,00 ---4--- €4,00
artikel 4: €1,00 ---2--- €2,00

totaal: €9,60


dus als je invult hoeveel je van een artikel wilt dat het dan automatisch optelt hoeduur dat is en aan het einde het totale bedrag uitrekend
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/10/2005 11:10:00
Quote Anchor link
Als je wilt dat het totaal uitgerekend wordt zodra een veld verandert, zul je dat client-side moeten doen, dus met JavaScript.

Als je het met PHP doet, kan dat pas nadat het formulier verzonden is, en dan is het eenvoudig een kwestie van alle kosten-velden bij elkaar optellen.

Je moet dus eerst beslissen welke methode je voorkeur heeft.
 
Samet

samet

07/10/2005 11:16:00
Quote Anchor link
dan lijkt javascript mij een beter idee enig idee hoe dat gaat?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/10/2005 11:30:00
Quote Anchor link
Ik zal een voorbeeldpagina maken.
 
Samet

samet

07/10/2005 11:37:00
Quote Anchor link
bedankt:)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/10/2005 12:13:00
Quote Anchor link
Op deze pagina staat een voorbeeld. Geef even een seintje als er dingen onduidelijk zijn. Veel code spreekt voor zich, maar ik weet niet hoe ver je bent met JavaScript ;-)
 
Jelmer -

Jelmer -

07/10/2005 12:30:00
Quote Anchor link
Zou je in plaats van eval() niet beter parseInt() kunnen gebruiken?
(just wondering ;) )
 
Samet

samet

07/10/2005 12:59:00
Quote Anchor link
sooooooooooooo bedankt maaaannnnn
echt vet precies wat ik zocht

hartelijk bedankt
 
Samet

samet

07/10/2005 13:09:00
Quote Anchor link
ik heb nog een probleem,

hij berekend het totale bedrag wel alleen berekend hij niet de prijs van dat artikel . dus als je invoert dat je 3 van 1,30 wil dan staat er nog steeds 2,60.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/10/2005 14:07:00
Quote Anchor link
@Jelmer:
ja, of misschien beter parseFloat?

@samet:
ga ik straks nog even naar kijken. Ik heb eerst een andere klus. Check die pagina vanavond nog maar eens.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/10/2005 14:23:00
Quote Anchor link
Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan!

aanpassingen aan het script:

1) subtotalen worden nu correct berekend
2) parseInt () en parseFloat (), in plaats van eval (), zoals Jelmer voorstelde
3) getallen rechts laten uitlijnen dmv toepassing multiple classes in CSS
4) tabvolgorde van velden "aantal" aangepast, zodat iemand gewoon met de tab-toets door de aantallen heen kan gaan

Edit: Een mogelijke uitbreiding zou zijn, dat het script zelf kijkt hoeveel rijen er in de tabel staan. Nu is het een statisch script dat uitgaat van vier rijen.
Gewijzigd op 07/10/2005 14:25:00 door Jan Koehoorn
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

07/10/2005 19:34:00
Quote Anchor link
Volgens mij kan dit toch ook gewoon in php?
Is er een reden om dit zo op te lossen?

Groet, lissy
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/10/2005 19:39:00
Quote Anchor link
lissy:
Volgens mij kan dit toch ook gewoon in php?
Is er een reden om dit zo op te lossen?

Groet, lissy


Hoi Lissy,

jazeker is er een reden om het zo te doen, en een heel goeie! Met JavaScript kun je de velden aanpassen zonder dat de pagina opnieuw hoeft in te laden. Alles gebeurt op de computer van de bezoeker van de site, vandaar de term client-side.

Als je het in PHP zou doen, zou het zo gaan:

1) de bezoeker haalt de pagina op
2) de bezoeker verandert iets in een van de velden en de informatie wordt naar de server gestuurd
3) PHP verwerkt de pagina en rekent alle waarden uit
4) de pagina wordt teruggestuurd naar de client en het scherm wordt opnieuw geladen

punt 2 t/m 4 worden elke keer doorlopen als de bezoeker een veldje verandert. Dus als hij bij elk van de vier artikelen het aantal verandert, moet de pagina 4 keer opnieuw ingeladen worden.

Dat is dus nogal wat traffic en met JavaScript is dat niet nodig.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/10/2005 20:48:00
Quote Anchor link
Jij bent echt te goed voor deze wereld Jan...
Voor bijna iedere vraag maak je een voorbeeldscript :-)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/10/2005 21:18:00
Quote Anchor link
Hoi Willem-Jan,

dankjewel!

Ik vind programmeren te gek en dingen uitleggen vind ik ook heel leuk. En ik kan me de tijd nog goed herinneren dat ik zelf heb leren programmeren en toen was ik ook altijd blij als iemand de moeite nam om het uit te leggen.
 
- SanThe -

- SanThe -

07/10/2005 21:33:00
Quote Anchor link
@Willem-Jan: Ik ben het helemaal met je eens....

@Jan: Ja, het kan soms heel donker zijn.... Ik ben het ook roerend met jou eens.

PS Saaie post eigenlijk van mij.;-)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/10/2005 21:54:00
Quote Anchor link
@ SanThe: cker niet saai!
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

08/10/2005 09:56:00
Quote Anchor link
Jan:
Als je het in PHP zou doen, zou het zo gaan:

1) de bezoeker haalt de pagina op
2) de bezoeker verandert iets in een van de velden en de informatie wordt naar de server gestuurd
3) PHP verwerkt de pagina en rekent alle waarden uit
4) de pagina wordt teruggestuurd naar de client en het scherm wordt opnieuw geladen

punt 2 t/m 4 worden elke keer doorlopen als de bezoeker een veldje verandert. Dus als hij bij elk van de vier artikelen het aantal verandert, moet de pagina 4 keer opnieuw ingeladen worden.

Dat is dus nogal wat traffic en met JavaScript is dat niet nodig.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het doet.

Je kan het ook zonder al die formulier velden doen... Geef gewoon in tekst een omschrijving, in een formulierveld het aantal, en weer in tekst een door PHP uitgerekend totaal.

Vervolgens geef je de gebruiker de mogelijkheid om alle velden te veranderen (de aantallen dus) en zet je onderop een knop 'Ververs'.

Dan ga je naar een andere pagina waar je de vars (makkelijkste zijn dan sessie vars) opnieuw neergooit en dan laat je het hele boeltje weer zien.

(in de sessie vars zit dan alleen het productnummer en het aantal ofzo, de rest kan je altijd uit de DB blijven halen).

Maar het is maar net hoe je het fijnste vindt...

Elwin
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/10/2005 10:30:00
Quote Anchor link
Klopt, dat kan ook. Maar dan moet iemand toch het hele formulier invullen en een submit doen om het resultaat te kunnen bekijken.

Deze oplossing werkt gebruiksvriendelijker, want zodra iemand één getalletje verandert, krijgt hij het resultaat gepresenteerd.
 

Pagina: 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.