ZoekScript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 11:49:33
Quote Anchor link
Hallo PHPHulpers,

Ik ben bezig om een zoekscript te maken alleen het volgende probleem is dat ik maar op 1 veld kan zoeken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    $sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE voornaam LIKE '%".$zoekwoord."%'";


dit is mijn sql query.

wat ik wil is dat ik op voornaam of achternaam of voornaam+achternaam kan zoeken.
ik heb geen idee meer hoe ik dit moet maken.
Heb al rond gezocht op het internet maar niet iets bruikbaars kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven.

Groet,
Nick
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 05:40:29
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

27/10/2017 12:04:25
Quote Anchor link
Hetzelfde doen als je al deed in je eigen query, maar dan met het veld achternaam erbij.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE voornaam LIKE '%".$zoekwoord."%' OR achternaam LIKE '%".$zoekwoord."%'";
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 12:06:36
Quote Anchor link
Ja dat heb ik inderdaad ook al gedaan maar als je dan voornaam en achternaam invult dan krijg je geen result terug.

en als je dat achternaam doet wel en alleen voor naam ook inderdaad maar als je die 2 dingen samenvoegt doet ie het niet en dat wil ik weten hoe je dat op lost.

maar bedankt voor het mee denken !
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

27/10/2017 12:10:17
Quote Anchor link
Misschien dat je verder komt al zoek je op Google iets van: mysql full text search
Gewijzigd op 27/10/2017 12:10:31 door Marthijn Buijs
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 12:43:10
Quote Anchor link
Nope, hier kom ik ook niet mee verder helaas.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:10:36
Quote Anchor link
Heb je al dit artikel gelezen?
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/fulltext-index-in-mysql/546/

Dit geeft een heldere kijk op de werking van Fulltext Search.

Vertel anders even waar je op vastloopt.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

27/10/2017 13:21:46
Quote Anchor link
De vragensteller loopt vast op logica.

Als $zoekwoord een voornaam EN achternaam bevat, vind je niks op voornaam en niks op achternaam.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:27:17
Quote Anchor link
@Adoptive dat is inderdaad waar ik word niet veel wijzer van die full text search.

dan zou het zo iets moeten worden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE MATCH(voornaam,achternaam) AGAINST($zoekwoord)";


maar dan krijg ik mysqli_num_rows error...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:38:25
Quote Anchor link
Dat is niet echt heel duidelijk. Kan je wat concreter zijn? Want ik zie geen mysqli_num_rows in je code.

ip: Voer je query eerst een droog uit in je MySQL-client zoals phpMyAdmin
Gewijzigd op 27/10/2017 13:40:29 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:40:11
Quote Anchor link
dit is mijn hele code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<h1>Zoeken</h1>
            
            <form action="" method="POST">
            <span class="formInput">zoek:</span><input type="text" name="zoekwoord" />

            <input type="submit" name="searchBtn" value="zoek!" />
            </form>
<?php
error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_errors',1);
include('config.php');
$db = mysqli_connect(DB_SERVER,DB_USERNAME,DB_PASSWORD,DB_DATABASE);
    // Als een zoekwoord wordt ingegeven:
 
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
    
  
if($zoekwoord = mysqli_real_escape_string($db,$_POST['zoekwoord'])){
  
    
    print '<p style="float:right;">Resultaten voor <b>'.$zoekwoord.'</b></p><br />';
    print '<p style="float:left;"><h1>Resultaat:</h1></p>';
    
    // Zoekfunctie:
    $sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE MATCH(voornaam,achternaam) AGAINST($zoekwoord)";
   $result=mysqli_query($db,$sql);
  
  
    // Resultaten weergeven:  
   if(mysqli_num_rows($result)>=1){
    while($res = mysqli_fetch_assoc($result))
    {

    echo"<p>";
    echo $res['voornaam'];
    echo" ";
    echo $res['tussenvoegsel'];
    echo" ";
    echo $res['achternaam'];
    echo"</p>";
    
    echo $res['adres']; echo" ";echo $res['huisnummer'];
    echo"<br>";
    echo"-----------------------------------------------------";

  
   }
     }

   else{
       echo"Nothing to find!!";
   }
   }




else{
    echo"Wat jammer nou er is niks gevonden, hoe kan dat?";
    }}


    
  
  
  
    

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:41:30
Quote Anchor link
Zorg voor goede foutafhandeling, dan had je die mysql_num-rows() melding nooit kunnen krijgen. En voer je query ook eens droog uit, zoals ik in mijn edit van net beschreef.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($zoekwoord = mysqli_real_escape_string($db,$_POST['zoekwoord'])){

Dit klopt ook niet helemaal. mysqli_real_escape_string hoort in je query, en niet daarbuiten.
Ook raad ik aan je PHP-code bovenaan je HTML zetten. je wilt eerst de logisca uitvoeren, en dan pas de view.
Gewijzigd op 27/10/2017 13:45:07 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:44:39
Quote Anchor link
als ik hem droog invoer dan krijg ik die mysqli_num_rows error niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:46:29
Quote Anchor link
Zorg dan in ieder geval voor goede foutafhandeling. Dus controleer of $result===false is, en toon dan een mysqli_error($db);
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:52:14
Quote Anchor link
ja dat heb ik nu maar blijf die zelfde fout houden
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:54:10
Quote Anchor link
Als je het goed doet, maak je een statement;
Bij false toon je de mysql_error($db), en anders laat je de query netjes uitvoeren.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:58:54
Quote Anchor link
aaah ik krijg deze Unknown column 'test' in 'where clause'
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:08:55
Quote Anchor link
Single quotes gebruiken dus, anders denkt MySQL dat het om een veldnaam gaat.
Ik vermoed dat je dus op 'test' zocht.
Gewijzigd op 27/10/2017 14:09:14 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 14:10:52
Quote Anchor link
ja ik heb inderdaad op test gezocht want dat is de voornaam en nu moet ik bij zoeken intypen voornaam en dat is niet te bedoeling
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:11:51
Quote Anchor link
Enne, zet die mysqli_real_escape_string() op de goede plek. Het hoort NIET in een if-controle.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 14:16:44
Quote Anchor link
ja dat ga ik doen.

maar het klopt nog steeds niet.

bij inputveld moet je nu dus blijkbaar voornaam in typen in plaats van de naam zelf is toch beetje raar.

ik heb geen idee meer

Toevoeging op 27/10/2017 14:49:42:

Aah probleem solved.
ik moest in de database de engine typ ofzo aanpassen en hij pakte elke keer de add fulltext niet.

Heb de hele database opnieuw gemaakt ennu werkt het :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:52:28
Quote Anchor link
Een hele database opnieuw maken is ietwat overdreven. Het is een kwestie van je indexes goed instellen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.