Connectie maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 6 volgende »

Jerry php

Jerry php

18/10/2011 20:32:37
Quote Anchor link
Ik ben een poging aan het doen om een connectie te maken met mijn database, maar ik weet niet welke naam ik moet pakken. Ik weet de username en het wachtwoord, maar ik weet wat ik bij localhost moet plaatsen, want ik gebruik geen localhost (denk ik)
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 07:11:03
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 20:54:48
Quote Anchor link
--sarcasme--
Wacht even, ik zoek het even op in het databasenamen-boek. Daar staan de datbasenamen van iedereen in....
--/sarcasme--

Denk eens even na Jerry, wij weten niet je mobiele nummer, niet je pincode, niet de cupmaat van je moeder, niet waar je woont, en ook niet je database naam.
Dat zijn allemaal unieke gegevens, die per persoon verschillen.
 
Jerry php

Jerry php

18/10/2011 20:56:29
Quote Anchor link
Ja maar ik heb al verschillende dingen geprobeert, bijvoorbeeld dj-jeremy:2222, maar hij maakt allemaal geen verbinding, terwijl ik wel in mijn database kan via phpmyadmin
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

18/10/2011 21:03:16
Quote Anchor link
naar welk adres ga je als je naar je phpmyadmin gaat ?
 
Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:04:38
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:08:10
Quote Anchor link
als je daar inlogt, zie je toch je databasenaam? En in het algemeen is je hostname 'localhost'
Gewijzigd op 18/10/2011 21:09:04 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:10:23
Quote Anchor link
Ja het gaat er ook niet om dat ik mijn dbname niet weet.
maar kijk:

ik heb dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$connect = @mysql_connect("dj-jeremy.nl/phpmyadmin","GEHEIM","GEHEIM")
or die("Kan geen verbinding met de server maken");


En ik krijg dus de melding: Kan geen verbinding met de server maken.
Terwijl dat mijn username en pass zo ie zo goed zijn, maar die dj-jeremy.nl/phpmyadmin denk dan niet?
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

18/10/2011 21:11:08
Quote Anchor link
en ik neem aan dat je ook bij de host waar je je website host in de FAQ ook kan vinden hoe je met de database kan verbinden...
Bij welke host zit je eigenlijk als ik vragen mag ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:11:19
Quote Anchor link
'dj-jeremy.nl/phpmyadmin' Dit is een URL, en geen hostname.

Probeer eens 'localhost'
 
Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:12:34
Quote Anchor link
@aar

localhost al geprobeert, als ik het uitvoer krijg ik niets, ook niet in de broncode.

@marco
antagonist
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:13:23
Quote Anchor link
dan moet je geen foutmeldingen met een @ onderdrukken.
 
Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:15:04
Quote Anchor link
hoe bedoel je?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:16:14
Quote Anchor link
Zoals ik zeg. je onderdrukt door het gebruik van een @ (voor mysql_connect) de foutmeldingen. Niet echt handig....
Gewijzigd op 18/10/2011 21:17:19 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:17:31
Quote Anchor link
Oke ik heb de @ weggedaan, maar mijn probleem is nog niet opgelost
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:18:02
Quote Anchor link
Logisch... welke foutmelding krijg je nu, naast die die() melding?
En welke hostname heb je nu ingevoerd?
 
Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:20:15
Quote Anchor link
Ik krijg geen andere foutmelding, alleen die die().

heb localhost ingevuld, geeft hij helemaal niets aan.
en bij dj-jeremy.nl/phpmyadmin geeft hij de die() aan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:21:37
Quote Anchor link
Gooi eens snel een mysql_error() in die die(). Met een eigen melding schiet je niks op.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

18/10/2011 21:21:48
Quote Anchor link
@Jerry... ik heb er even naar gekeken bij de FAQ van de host en ze zeggen er hetvolgende over:

Als je vanuit een script vervolgens verbinding wilt maken met je database, moet je als server 'localhost' gebruiken en als gebruikersnaam en wachtwoord de gegevens die je op hebt gegeven bij het aanmaken van de database.

Linkje
 
Jerry php

Jerry php

18/10/2011 21:22:51
Quote Anchor link
@marco, dat doe ik maar dan doet hij het nog steeds niet

Toevoeging op 18/10/2011 21:23:47:

@aar

melding:
Unknown MySQL server host 'dj-jeremy.nl/phpmyadmin' (1)

Dus dat is die host dus
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2011 21:24:56
Quote Anchor link
Lees je eigenlijk wel?


dj-jeremy.nl/phpmyadmin

Ik zie hier geen 'localhost' staan.
Gewijzigd op 18/10/2011 21:26:00 door - Ariën -
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

18/10/2011 21:26:01
Quote Anchor link
dan luister jij dus niet naar de hulp hier...
 

Pagina: 1 2 3 4 5 6 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.