goedkope domeinnamen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 02:22:02
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik zit met een probleem. Ik host een VPS bij STRATO. Dat bevalt goed. Ik bestel daar ook mijn domeinnamen, maar je kunt daar (standaard) geen subdomein voor instellen. Dit houdt kortweg in dat de webmail (die via Plesk op een subdomein draait) niet bereikbaar is.

Nu kan ik 2 dingen doen. Ik kan zorgen dat de webmail in plaats van via "webmail.domein.nl" via "domein.nl/webmail" bereikbaar is. Dat gaat denk ik nog wel lukken. Maar Plesk zelf (het adminpanel waar klanten inloggen) gebruikt links naar het subdomein, dus dan gaat het alsnog mis. Nu kan ik dat ook wel weer gaan ombouwen, maar dat gaat me een hoop tijd kosten, en met wat pech worden mijn wijzigingen mogelijk overschreven tijdens een update van Plesk.

Nu denk ik dus dat misschien wel de beste oplossing is om al mijn domeinnamen gewoon ergens anders te gaan hosten waar ik wel subdomeinen kan aanmaken.

Nu is mijn vraag, welke hostingpartij is een goede? Mijn belangrijkste punten. Ik wil de domeinnamen zo goedkoop mogelijk registeren, ik moet subdomeinen kunnen maken en ik moet in ieder geval de mogelijkheid hebben om de "bekende" TLD's te registreren, dus denk aan de .nl .com .eu enzovoorts.

Iemand een tip?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:00:08
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

12/07/2015 14:05:01
Quote Anchor link
Je kan eventueel, wat ik zelf ook doe, de domeinnamen bij partij 1 afnemen en daar de dns instellen naar partij 2.

Ik gebruik Versio voor de domeinnamen (goedkoop), echter hun hosting was ik een paar jaar geleden niet tevreden over en neem ik nu elders af.
Gewijzigd op 12/07/2015 14:05:20 door Bas IJzelendoorn
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 15:22:59
Quote Anchor link
Bas, dat is precies wat ik bedoelde ;) De VPS laat ik (vooralsnog) gewoon bij STRATO. En de domeinnamen wil ik dan ergens anders onderbrengen.

Hoe bevalt Versio? Werkt het goed/makkelijk? Gaat alles zoals gewenst? Heb je vervelende dingen meegemaakt?

Ik zag trouwens op hun website dit plaatje. Ziet het er ook echt zo uit?

Afbeelding
Wat me opviel was dat er 2x hetzelfde A-record instaat voor tandartsgids.nl en www.tandartsgids.nl. Enig idee waarom dat is?

Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met Versio (of eventueel een andere hoster voor domeinnamen)?
 
Randy vsf

Randy vsf

12/07/2015 16:34:54
Quote Anchor link
Ja zo ziet het er bij versio uit.
Daar heb je wel volledige controle.
 
- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 16:35:51
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/07/2015 15:22:59:
Wat me opviel was dat er 2x hetzelfde A-record instaat voor tandartsgids.nl en www.tandartsgids.nl. Enig idee waarom dat is?


Kan van elk 1 weg.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 16:43:41
Quote Anchor link
Oké thanks. Wat is trouwens die "10" bij het MX-record?

Het valt me op dat al die subdomeinen naar hetzelfde ip-adres gaan. Waarom dan niet *.tandartsgids.nl? Of zitten daar nadelen aan?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 16:52:04
Quote Anchor link
Dat is een volgorde als je meerdere MX records hebt.

xxxxx MX xxxxx 5
xxxxx MX xxxxx 10

Gebruik altijd xxxxx 5.
Indien niet bereikbaar ga naar xxxxx 10
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 16:55:53
Quote Anchor link
Thanks SanThe, alleen snap ik het niet :)

Waar haal je die 5 vandaan? En waar staan die "5" en "10" dan voor?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 17:19:32
Quote Anchor link
- SanThe - op 12/07/2015 16:52:04:
xxxxx MX xxxxx 5
xxxxx MX xxxxx 10
xxxxx MX xxxxx 20


Stel je hebt 2 of meer MX servers dan heeft elk MX record een ander getal.
Het laagste getal geeft aan dat je daar moet aankloppen met mail.
Mocht die server niet bereikbaar zijn dan ga je naar de server met het volgende getal.
De getallen geven hierbij alleen maar de volgorde aan.

Duidelijker?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 17:26:41
Quote Anchor link
Ja, duidelijker ... maar waarom dan 5, 10 en 20 en niet 1, 2 en 3?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 17:29:08
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/07/2015 17:26:41:
Ja, duidelijker ... maar waarom dan 5, 10 en 20 en niet 1, 2 en 3?


Mag ook.
Maar dat zie eigenlijk nooit.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 17:30:44
Quote Anchor link
Hmmm, oké ... maar als ik dat plaatje zie, dan zie ik alleen maar "10" staan en geen andere getallen. In dit geval slaat het dus eigenlijk nergens op? :-s
 
- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 17:41:13
Quote Anchor link
In bovenstaand is er maar 1 MX server en dan heeft dat getal inderdaad weinig nut.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 17:45:00
Quote Anchor link
Allright, thanks SanThe!

Toevoeging op 12/07/2015 17:45:40:

Oh ja, als iemand nog een goedkope domeinnaamaanbieder weet, hoor ik dat graag! Anders wordt het denk ik Versio.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2015 17:45:41
Quote Anchor link
1 MX-server is wel riskant. Menig hostingpartij levert een fallback.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 17:47:42
Quote Anchor link
Aar, ik heb geen idee hoe zoiets werkt met een fallback. Kun je er meer over vertellen? (Toevallig een idee hoe ik dat bij STRATO moet instellen?)
 
- SanThe -

- SanThe -

12/07/2015 17:50:07
Quote Anchor link
- Aar - op 12/07/2015 17:45:41:
1 MX-server is wel riskant. Menig hostingpartij levert een fallback.


Valt wel mee.
Als de MX server niet bereikbaar is houden de andere mailservers de mail een tijdje (vaak zelfs 5 dagen) vast. Als je zelf een mailserver hebt ingericht en daar goede antispam in hebt geregeld kan een fallback er voor zorgen dat de spam alsnog wordt doorgegeven. Ikzelf ben geen voorstander van een fallback.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2015 17:53:25
Quote Anchor link
Stel dat je VPS onverhoopt platligt. Dan wil je wel dat de mails bewaard worden. Dat een verzendende partij het een paar dagen blijft proberen weet je nooit zeker.

@Ozzie: En hoe dat instelt is de besproken volgorde in je DNS. Of Strato het ondersteunt weet ik niet. Maar je kan het hen vragen.
Gewijzigd op 12/07/2015 17:54:24 door - Ariën -
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

12/07/2015 17:58:38
Quote Anchor link
@Ozzie: Ik zit er over na te denken om ook zoiets te doen: Bij zo'n STRATO VPS moet je daar zelf een webserver op installeren ? Wat moet je uberhaupt allemaal nog zelf installeren ?
Gewijzigd op 12/07/2015 18:10:16 door Paco de Wulp
 
Randy vsf

Randy vsf

12/07/2015 18:34:51
Quote Anchor link
Paco de Wulp op 12/07/2015 17:58:38:
@Ozzie: Ik zit er over na te denken om ook zoiets te doen: Bij zo'n STRATO VPS moet je daar zelf een webserver op installeren ? Wat moet je uberhaupt allemaal nog zelf installeren ?


google eens op strato vps ervaringen. Kan erover meepraten. ben zelf pas verhuisd naar een andere hoster
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2015 19:35:31
Quote Anchor link
@Paco

>> Wat moet je uberhaupt allemaal nog zelf installeren ?

In principe niks. Je kunt kiezen uit een pre-installed installatie. Dan heb je bijv. direct Centos 7 met Plesk 12 erop staan. Ze geven alleen geen ondersteuning op Plesk, dus je zult veel dingen zelf moeten uitzoeken. En je domeinnamen zou ik dus wel ergens anders registreren zoals ik eerder al heb uitgelegd.
Gewijzigd op 12/07/2015 19:35:50 door Ozzie PHP
 

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.